بنی آدم

مهر ۱۲، ۱۳۸۴

شهر رمضان الذی انزل فيه القرآن

هوالرحمن



نفس‌های انسان گام‌هایی است که به سوی مرگ برمی‌دارد. حضرت علی(ع) سخنانی از این دست که مالامال از مرگ‌آگاهی باشد بسیار دارند. مرگ آگاهی کیفیت حضور مردان خدا را در دنیا بیان می‌دارد. تا آنجا که هر که مقرب‌تر است مرگ آگاه‌تر است. و بر این قیاس باید چنین گفت که حضور علی علیه السلام در عالم، عین مرگ‌آگاهی است. مرگ‌آگاهی یعنی که انسان همواره نسبت به این معنا که مرگی محتوم را پیش رو دارد آگاه باشد و با این آگاهی زیست کند و هرگز از آن غفلت نیابد.
مردمان این روزگار سخت از مرگ می‌ترسند و بنابراین شنیدن این سخنان برایشان دشوار است. اما حقیقت آن است که زندگی انسان با مرگ در آمیخته است و بقایش با فنا. پیش از ما میلیاردها نفر بر روی این کره‌ی خاکی زیسته‌اند و پس از ما نیز. اگر مولا علی علیه السلام می فرماید: « والله ابن ابی طالب با مرگ انسی آن چنان دارد که طفلی به پستان مادرش » این انس که مولای ما از آن سخن میگوید چیزی فراتر از مرگ‌آگاهی است؛ طلب مرگ است. طلب مرگ نه همچون پایانی بر زندگی. مرگ پایان زندگی نیست. مرگ آغاز حیاتی دیگر است؛ حیاتی که دیگر با فنا و مرگ در آمیخته نیست. حیاتی بی‌مرگ و مطلق. زندگی این عالم در میان دو عدم معنا می‌گیرد؛ عالم پس از مرگ همان عالم پیش از تولد است و انسان در بین این دو عدم فرصت زیستن دارد. زندگی دنیا با مرگ در آمیخته است؛ روشنایی‌هایش با تاریکی، شادی‌هایش با رنج، خنده‌هایش با گریه، پیروزی‌هایش با شکست، زیبایی‌هایش با زشتی، جوانی‌اش با پیری و بالاخره وجودش با عدم. حقیقت این عالم فنا است و انسان را نه برای فنا، که برای بقا آفریده‌اند: « خلقتم للبقا لا للفناء واسمعو دعوة الموت آذانکم قبل ان یدعی بکم »؛ دعوت مرگ را به گوش گیرید، پیش از آنکه مرگ شما را فرا خواند.
و همه‌ی این سخنان از سر مرگ آکاهی است و راستش، لذت زندگی مرگ‌آگاهانه را جز اولیای خدا کس نمی‌داند؛ این لذتی نیست که به هر کس عطا کنند. تنگ نظری است اگر به مقتضای تفکر رایج به این سخن پشت کنیم و بگوییم: « تا کجا از مرگ می‌گویید؟ کمی هم در وصف زندگی بسرایید! دل بستن در دنیا دل بستن در فناست و مرگ بر ما سایه افکنده است. این علی است که چنین می‌فرماید. همانکه راه‌های آسمان را بهتر از راه‌های زمین می‌شناسد. سخنان او سروده‌هایی شاد و مفرح در وصف زندگی است. آن زندگی که با زهر فنا و مرگ درنیامیخته است. منتهی غفلت‌زدگان بیشتر می‌پسندند که با غفلت از مرگ، به سراب شادی‌های آمیخته با غصه دل خوش کنند. بگذار چنین باشد. اما اگر اولیای خدا در جستجوی فنای فی‌الله هستند، بقای حقیقی را طلب کرده‌اند. بودنی را که از دسترس مرگ و فنا و رنج و غصه و شکست دور باشد.
به سخن علی علیه السلام گوش بسپاریم: « دلهاتان را از دنیا بیرون کنید، پیش از آنکه بدن های شما را از آن بیرون ببرند ».

(اثر شهيد سيد مرتضی آوينی‌ )

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سلام


فرا رسيدن ماه مبارك رمضان را بر عموم عاشقان و دل‌باختگان كوی دوست تبريك عرض می‌كنم

دفتر مقام معظم رهبری چهارشنبه را روز اول ماه مبارك رمضان اعلام كرد

ماه رمضان شد، مى و ميخانه بر افتاد
عشق و طرب و باده، به وقت ‏سحر افتاد

افطار به مى كرد برم پير خرابات
گفتم كه تو را روزه، به برگ و ثمر افتاد

با باده، وضو گير كه در مذهب رندان
در حضرت حق اين عملت ‏بارور افتاد

به‌راستی دليل آن‌كه روزه بر انسان‌ها واجب شده چيست؟ اهل بيت ، سلام‌الله عليهما موارد بسياری را در باب فلسفه روزه‌ و روزه داری آورده‌اند كه هر كدام از آن‌ها گوهر گران‌بهایی است و جای تامل بسياردارند. اما در اين ميان حضرت امام صادق (ع) در پاسخ به اين سوال ، چنين فرموده‌اند:

اِنَّما فَرَضَ اللهُ الصِّیامَ لِیستَوِی بِهِ الغَنِّی وَ الفَقیرُ، وَ ذلِكَ أَنَّ الغَنَِّی لَم یكُن لِیجِدَ مَسَّ الجُوعِ فَیرحَمَ الفَقیرَ لاَِنَّ الغَنِّی كُلَّما أَرادَ شَیئاً قَدَرَ عَلیهِ، فَاَرادَ اللهُ تَعالی اَن یسَتَّوی بَینَ خَلقِهِ وَ اَن یذیقَ الغَنِّی مَسَّ الجُوعِ وَلألَمِ لِیرِقَ عَلَی الضَّعیفِ وَ یرحَمَ الجائِعَ.
خداوند روزه را بدین جهت واجب كرد كه بین غنی و فقیر تساوی برقرار شود، چون غنی و بی نیاز گرسنگی را نمی‌فهمد تا بر فقیر رحم كند، چون غنی هر چه بخواهد برآن قدرت دارد و لذا خداوند متعال خواست تا بین خلقش تساوی برقرار كند و اثر و درد گرسنگی را به شخص غنی بچشاند تا بر ضعیف رقت كند و بر گرسنه رحم نماید. و چه نیكو توجه خداوند متعال به بندگانش از این حدیث ظاهر می شود كه حتی روزه را برای این واجب فرموده كه قدرتمندان به فكر بیفتند و ضعفا از محرومیت به در آیند و این بالاترین وظیفه برای اشخاص قدرتمند است كه فكر ضعفا و محرومین جامعه باشند.
همه اشخاص نمی توانند قدرتمند باشند و طبیعی است كه در هر اجتماعی عده ای دارای قدرت و دیگران فاقد آن هستند، بر قدرتمندان است كه به حال دیگران هم بیندیشند و در فكر رفع محرومیت ها و جبران ضعف های آنان نیز باشند.

اين چند روزی كه به آخر ماه شعبان مونده بود خيلی فكر كردم كه تو اين‌جا برای ماه رمضان چی بذارم كه بتونم ذره‌ای در دعاهاتون وارد بشم و در هنگام به‌جا آوردن اعمال اين ماه قدری هم به ياد من باشيد. به هرحال اين پستی رو كه مشاهده می‌كنيد نتيجه فسفر سوزوندن در اين مدته. سعی كردم بهترين‌ها رو براتون تو اين‌جا جمع كنم. پس تو اين ماه عزيز به ياد من هم باشيد و برام دعا كنيد.

از اين لينك می‌تونين به قسمت « ويژه نامه ماه مبارك رمضان » برين و در اون‌جا از انواع تلاوت قرآن كريم ، تواشيح ، دعاهای مختلف ماه مبارك رمضان و ... همراه با صوت و تصوير بهره ببرين. فقط يه‌خواهش دارم. اونم اينه كه هر وقت با خدای خودتون خلوت كردين به ياد من هم باشين.


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


و اما اين عكس. هرچند اين عكس به ماه رمضان ارتباطي نداره ولی به دليل قهرمانی تيم فوتبال سفارت جمهوری اسلامی ايران در تاشكند ، در مسابقات ديپلماتيك بين سفارت‌خانه‌ها در ازبكستان ( 9 و 10 مهرماه ) ، اون رو اين‌جا گذاشتم. خبر مربوط به اين پيروزی رو می‌تونين از اين‌جــــا بخونين و مابقی عكس‌های مربوط به اين مسابقات رو در اين لينك‌های زير ببينين.

بخش اول ( بازيكنان ‌)

بخش دوم ( تماشاچيان )


التماس دعا

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

=========================


نظرات عزيزان :

----------------------------

ba slaam khedmate bahaar khaanoom
fekr konam fonte weblog ro natoonestin bekhoonin. agar ain tore baayad rooye safhe kelik raast konin v sepas encoding va ba'd unicode ro entekhaab konin . deghat konid ke auto select tik nadaashte baashe
eltemaaase do'a
مهدي Homepage 10.19.05 - 4:43 am
--------------------------------------------------
sallam be hame doostayeh khob mishe yeki tozih bede in matna ke balla hast chiyeh az kojayin merci bye
bahar 10.19.05 - 1:46 am
--------------------------------------------------
راستي ازتون يه خواهش دارم
التماس دعا دارم براي شفاي يكي از اقواممون
در پناه حق يا علي
نازنين يار Homepage 10.15.05 - 2:14 am
--------------------------------------------------
سلام عرض ميكنم خدمت شما وبلاگ نويس گرامي
منم تبريك ميگم و از خدا ميخوام به هممون نوري از اين ماه رو عنايت كنه تا توي ماههاي ديگه هم بتونيم همينطور به خدا نزديك باشيم
التماس دعا
در پناه حق يا علي
نازنين يار 10.15.05 - 2:12 am
--------------------------------------------------
سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما برادر بزرگوارم . طاعات و عبادات شما مقبول درگاه حضرت حق تعالي . انشالله در كنار خانواده عزيزتون هميشه ايام سلامت و شاد و خوشبخت باشيد . از همه مراحم شما نسبت به اين خواهر كوچكتون تشكر مي كنم و براتون آرزوي توفيق روزافزون دارم - ياحق
nargas Homepage 10.15.05 - 1:55 am
--------------------------------------------------
امشب دلم گرفته و بيدارم
ديگر ستاره نيست که بشمارم
در انتظار يوسف خورشيد است
يعقوب چشمهای عزا دارم
ای آسمان تيره ابر آلود !
از بغض گريه های تو سر شارم
تقديم آسمان شب چشمت
اين کهکشان ستاره که می بارم
من همزبان ساده و تنهايی
با سايه های مبهم ديوارم
يادم نرفت از سبد عشق
يک سيب هم برای تو بر دارم .
بايد تمام وسعت قلبم را
دريا ! به موج های تو بسپارم
نزديک چشم های تو خواهم مرد
هر چند با تو فاصله ها دارم
nargas Homepage 10.15.05 - 1:53 am
--------------------------------------------------
عروسان چمن جز به مژده جمال دلارايت سر زحجله عيش برنيارند؛
مهديا!
معراج نشيني بگذار و از پرده غيبت به دراي و رخسار محمدي بنماي؛
که خيل منتظران به جان آمده از حقارت و عيدهاي دنيايي، چشم بر بلنداي وعده ديدار تو دارند.
اي گوشوار عرش الهي! آرمان انتظار را به کوله بار صبر و يقين، بر دوش مي کشيم و به ترنم آواي ظهور سرخوشيم، هر بامداد ، ياد طلوع تو را در سينه مي پرورانيم و پرتو چهره تو را در ديده نقش مي زنيم.
عمري است که اشک هايمان را در کوره سوزان حسرت ها انباشته ايم و انتظار جمعه اي را مي کشيم که جويبار ظهورت از پشت کوه هاي غيبت سرازير شود، تا آن کوره را بدان آب غاموش سازيم و آن حسرت ها را به دريا ريزيم.
سبکبار تن خسته امان را در زلال آن بشوييم.
اي اميد بي پناهان، بيا...بيا.
از ثري تا به ثريا، دل هاي بي قراران، شيداي يک نگاه توست.
از سوي تا ماسوي جان هاي بي پناهان، نثار قدم هاي تو باد.
بيا و روزه داران غيبت را به افطار فرج بنشان و قضاي عهد انتظار را دستي برافشان.
nargas Homepage 10.15.05 - 1:52 am
--------------------------------------------------
تفسير نماز شب، شد قصه‌ي گيسويت
پيچيد چو عطر گل، در شهر، هياهويت
در باد، سواري هست، آوازه‌ي ياري هست محراب دعاي ما شد قبله ابرويت
اي دوست كجايي تو؟ داغيم براي تو بگذار به رقص آييم با دف دفِ هوهويت ديروز اگر بگذشت، بگذار كه بگذاريم امروز كنار خم سر بر سر زانويت
كشت و ثمري بايد، چشمان تري بايد
اي دل، دل بي حاصل، كو سنگ و ترازويت؟ آيينه‌ي حيرانيم، اندوه پريشانيم
تفسير نماز شب، شد قصه‌ي گيسويت
nargas Homepage 10.15.05 - 1:51 am
--------------------------------------------------
salam do0ste azizam...namaz ro0zehato0n ghabool bashe..yadetoon nare maro doa konid..bish az had mohtajam...pisham biain..asemo0ni bashi...!
ghazaleh Homepage 10.14.05 - 1:38 am
--------------------------------------------------
يادمان باشد. .
فردا سينه خالي کنم ..
از کينه اين مردم خوب.؟
و سلامي بدهم. بر خورشيد ..
عطر شب بو بدهم.
ناز گل را بکشم.
و نخندم ديگر. ؟
به ترک هاي دل هر گلدان؟؟
يادمان باشد فردا؟
به دل کوزهء اب . که بدان سنگ شکست.
بستي از روي محبت بزنم.
تا اگر اب در آن سينه پاکش ريزند.؟
ابرويش نرود.؟
يادمان باشد فردا.؟
جور ديگر باشم.؟
بد نگويم به هوا اب زمين.
مهربان باشم با مردم شهر ..
و فراموش کنم هر چه گذشت .
دست در دست زمان بگذارم.
و به لبخندي خوش /
به نسيم از سر صدق.
سلامي بدهم..؟
و بر انگشت نخي بر بندم.
تا فراموش نگردد. فردا.
زندگي شيرين است.
زندگي بايد کرد..؟
sokoot Homepage 10.12.05 - 8:14 am
--------------------------------------------------
خدايا روزيم كن در آن ترحم بريتيمان وطعام نمودن بر مردمان وافشا سلام و مصاحبت كريمان به فضل خودت اي پناه آرزومندان
sokoot Homepage 10.12.05 - 8:13 am
--------------------------------------------------
salam baradare khoobam midoonid omadam bekhatere tamome zahmataii ke baraye koye vafa keshidid va sokoot ro sharmande kardid sepas gozari konam vaghti kamenta ro mikhonadam vaghean sharmandaton mishodam ba in hame axo chizhaye motonave ke kooye vafa ro be on araste kardin namaz rozehaton ghaboole dargahe hagh
eltemase 2aaaaaaa
ya alai
sokoot Homepage 10.12.05 - 7:56 am
--------------------------------------------------
salam
baradare khoobam mahe khoda bar shoma mobarak .
gomshode? Homepage 10.10.05 - 5:54 am
--------------------------------------------------
به نام او كه هر چه كرديم به چشم كرمش زيبا بود
فرارسيدن ماه نزول بركات ، ماه غفران خداوندي و ماه ضيافت الهي بر عاشقان اين بزم مبارك باد..
التماس دعا
zeitoon Homepage 10.09.05 - 11:23 pm
--------------------------------------------------
داداش مهدی امیدوارم ماه رمضان ماهی سرشار از خیر و برکت نه تنها برای شما بلکه برای تمام مسلمانان جهان باشه . طاعات و عباداتتون قبول باشه . برای همه ما دعا کنید چون مطمئنم دعای بنده خوب و پاکی مثل شما مقبول درگاه حق تعالی قرار می گیره . شاد ، پیروز و سر بلند باشید
دوست دیرینه 10.09.05 - 4:35 pm
--------------------------------------------------
در واقع شما یا مطالب شما باعث میشه که ما بیشتر به اصل زندگی فکر کنیم اینکه چرا به وجود آمدیم و هدفمان از این زندگی چی هست و اینکه مرگ یعنی چی ؟ هر کس معنای واقعی مرگ را بدونه و بدونه که با مرگ به یک زندگی جاودانه دست پیدا میکنه هیچ وقت از مرگ نمی ترسه . خیلی خیلی از شما ممنونم که اینقدر ما را آگاه می کنید . مطمئنم هر کسی به وبلاگ شما سر بزنه حتما برای سلامتی و موفقیت داداش خوبی مثل شما دعا می کنه . راستی داداش مهدی آهنگی که برای وبلاگ انتخاب کردید وقعا زیباست آدم رو متحول می کنه .
دوست دیرینه 10.09.05 - 4:33 pm
--------------------------------------------------
سلام و هزاران سلام به داداش عزیز و بزرگوارم آقا مهدی . من هم به نوبه خودم فرا رسیدن ماه رمضان ، ماه نزول قران ، ماه خودسازی و ایمان را به شما تبریک می گویم . بعد از مدتها به وبلاگتون سر زدم و دیدم که مثل همیشه پر محتوا و زیبا بود . مطالب وبلاگتون همیشه منو به فکر فرو می بره مخصوصا این مطلب که در مورد مرگ یا بهتر بگم مرگ آگاهی بود .
دوست دیرینه 10.09.05 - 4:31 pm
--------------------------------------------------
salaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam
khili khushhalam az huzuet
va az iin cilip ghashang
tu weblag narges dedam . khili khusham oumadeh bud
akheh man kulan khili cilip dust daram
baz ham mamnounam dadashi gul
shabet khush
namazz . ruzat ghaboul
FOROGH Homepage 10.09.05 - 4:05 am
--------------------------------------------------
نامه‌ات‌ كه‌ به‌ دستم‌ رسيد،من‌ خواب‌ بودم؛ نامه‌ات‌ بيدارم‌ كرد. نامه‌ات‌ ستاره‌اي‌ بود كه‌ نيمه‌شب‌ در خوابم‌ چكيد و ناگهان‌ ديدم‌ كه‌ بالشم‌ خيس‌ هزار قطره‌ نور است. دانستم‌ كه‌ تو اينجا بوده‌اي‌ و نامه‌ را خودت‌ آورده‌اي. رد‌ پاي‌ تو روشن‌ است.
هر جا كه‌ نور هست، تو هستي، خودت‌ گفته‌اي‌ كه‌ نام‌ تو نور است.
نامه‌ات‌ پر از نام‌ بود. پر از نشان‌ و نشاني. نامت‌ رزاق‌ بود و نشانت‌ روزي‌ و روز.
گفتي‌ كه‌ مهماني‌ است‌ و گفتي‌ هر كه‌ هنوز دلي‌ در سينه‌ دارد دعوت‌ است.گفتي‌ كه‌ سفره‌ آسمان‌ پهن‌ است‌ و منتظري‌ تا كسي‌ بيايد و از ظرف‌ داغ‌ خورشيد لقمه‌اي‌ برگيرد.
و گفتي‌ هر كس‌ بيايد و جرعه‌اي‌ نور بنوشد، عاشق‌ مي‌شود.
گفتي‌ همين‌ است، آن‌ اكسير، آن‌ معجون‌ آتشين‌ كه‌ خاك‌ را به‌ بهشت‌ مي‌برد. و گفتي‌ كه‌ از دل‌ كوچك‌ من‌ تا آخرين‌ كوچه‌ كهكشان‌ راهي‌ نيست، اما دم‌ غنيمت‌ است‌ و فرصت‌ كوتاه‌ و گفتي‌ اگر دير برسيم‌ شايد سفره‌ات‌ را برچيده‌ باشي، آن‌ وقت‌ شايد تا ابد گرسنه‌ بمانيم...
آي‌ فرشته، آي‌ فرشته‌ كه‌ روزي‌ دوستم‌ بودي، بلند شو دستم‌ را بگير و راه‌ را نشانم‌ بده، كه‌ سفره‌ پهن‌ است‌ و مهماني‌ است. مبادا كه‌ دير شود، بيا برويم، من‌ تشنه‌ام، خورشيد مي‌خواهم.
nargas Homepage 10.08.05 - 5:21 pm
--------------------------------------------------
سلام به بهترين داداش دنيا كه وجودش مايه مباهاته. قبول باشه طاعات و عبادات شما. من نميدونم چطور بايد از شما تشكر كنم. زبانم قاصره . با همين زبان الكن ميگم : داداش براي اينكه هر روز متقبل زحمت مي شيد و دعاي هر روزه رو براي من ميذاريد سپاسگزارم.با حضور شما تمام باغ مهتاب رنگ و بوي خدائي گرفته. ممونم كه اين رمضان را براي من با حضورتون نوراني و به ياد ماندني مي كنيد. براي سلامتي شما و خانواده محترمتون از صميمي قلب دعا مي كنم.شما هم تو لحظهات نوراني سحرو سر سفره افطار كه مهمان خدا هستيد براي اين خواهر حقيرتون دعا كنيد
nargas Homepage 10.08.05 - 5:20 pm
--------------------------------------------------
خدای رمضان با همـه بنده هاش رفیقه، اما عقل میگه حیا کن، خودتو جمع و جور کن، ماه رمضونه دو رکعت نماز شب بخون. اما اون که اهل دله خود به خود بیدار میشه برای نماز شب. اصل دله. اون روزه ای میچسبه که عقلت کار نکنه، دلت حرف بزنه
nargas Homepage 10.08.05 - 5:16 pm
--------------------------------------------------
سلام.
خيلي مخلصيم.فرارسيدن ماه نزول قرآن برشما و خانواده محترمتان تبريك مي گويم.
ماه رضان شد مي و ميخانه بر افتاد
عشق و طرب و باده به وقت سحر افتاد.
چند وقتي بي خبرم ؟ من كه نيستم انگار
هيچ كس از ما خبر نميگيره .
اشكالي نداره ولي ما كه هميشه ياد دوستان هستيم.
چند وقتي توي گود برداري گير كرديم ؟
خب راستي قهرماني شما وبروبچه ها سفارت را تبريك ميگم انشاالله هميشه تو تمام مراحل
موفق باشيد.
آرزوي سلامتي براي شما و خانواده عزيزتان را از درگاه خدا خواستارم.
موفق باشيد .
ياعلي
Samuel Homepage 10.07.05 - 2:06 am
--------------------------------------------------
سلام فرارسيدن ماه مبارك رمضان رو تبريك ميگم و التماس دعا در اين ايام
زهرا قريشي 10.06.05 - 11:48 am
--------------------------------------------------
بهر ايام دگر چون افسر است
ماه گشتن ، سير كردن در وجود
با تعبد ، با تهجد ، با سجود
روزه يعني نفس خود پاك كن
قلب ابليس درونت چاك كن
را ه پرواز است سوي آسمان
ماه گرديدن بسان عاشقان
روزه هنگام سوال است و دعا
پر زدن با بال همت تا خدا
شهر يكرنگي و بي آلايشي
ماه تقصير و گنه فرسايشي
عاشقان معشوق خود پيدا كنند
تا سحر در گوش او نجوا كنند
درد خود گويند با درمان خويش
با طبيب و يا انيس جان خويش
فاش راز و گفته هاي خود كنند
ذكر سر و غصه هاي خود كنند
روزه رسوا كردن شيطان دون
پاك گشتن چون شهيد غرقه خون
فصل پاكي درون ما بود
نا اميد از دام انسان مي شود
nargas Homepage 10.05.05 - 11:51 pm
--------------------------------------------------
روزه ، تمرين كلاس زندگي
درس ايثار و خلوص و بندگي
روزه ، زنجير هوا گسستن است
ديو و بت هاي درون بشكستن است
ماه در خودنگري و خودكاوشي
لب فرو بستن ، نگفتن ، خاموشي
درك مسكين از دل و جان كردن است
زندگي همچون فقيران كردن است
قهرمان صحنه تقوا شدن
همچو ماهي زنده دريا شدن
ماه ميهمان وضيافت برخدا
جام بخشش ، ماه سرشار ازعطا
روزه ، پرواز و عروجي ديگر است
nargas Homepage 10.05.05 - 11:51 pm
--------------------------------------------------
قال الباقر عليه السلام:
اى سدير! آيا مى‏دانى چه شبهايى است اين شبها؟ سدير گفت
بلى فدايت گردم اين شبها شبهاى ماه رمضان است، مگر اين شبها چگونه است؟ امام (عليه السلام) فرمودند: آيا قدرت دارى هر شب از اين شبها ده بنده از فرزندان اسماعيل (ع) را آزاد كنى؟ پس سدير عرض كرد: پدر و مادرم به فدايت، ثروتم كفاف نمى‏دهد، پس امام پيوسته تعداد بنده‏ها را كم كرد، تا رسيد به يكى در تمام اين ماه، سدير گفت: قدرت ندارم پس امام(ع) به او فرمود: آيا قدرت ندارى هر شب يك مسلمان روزه‏دارى را افطار دهى؟ سدير عرض كرد: بلى تا ده نفر را هم مى‏توانم افطارى بدهم، پس امام به او فرمود
اى سدير همان است كه اراده كردى يعنى با افطارى دادن ده روزه‏دار به ثواب عتق و آزاد كردن ده بنده از اولاد اسماعيل (ع) نايل مى‏گردى
توضيح :
خداوند انسان روزه‏دار را بر آنچه انفاق مى‏كند در خوردنيها و آشاميدنيها محاسبه نمى‏كند ولى در اين امر «اسراف‏» نشود
nargas Homepage 10.05.05 - 11:47 pm
--------------------------------------------------
و اما در مورد مطالبتون بايد بگم اينجا هم سنگ تمام گذاشتيد و همه جوانب رو در نظر گرفتيد. اما داداش عزيز يك چيزي ميگم باور كنيد . حتي ذره اي هم شك نكنيد. شما اگر اينقدر هم سفارش نمي كرديد ممكن نبود كسي شما رو تو دعاهاش فراموش كنه. مهر و محبت و خوبي هاي شما مگه فراموش شدني هست ؟ شما اينقدر اثر خوب در دوستان و آشنايان به جا گذاشتيد كه حتي اگر خودشون هم بخواند و حتي اگر سعي هم بكنند نميتونند شمارو فراموش كنند. پس مي بينيند داداش. اگر احتياج به سفارش دعا باشه . اين من و دوستانتون هستيم كه بايد ازشما بخواهيم تو لحظات ناب دعاتون مارو فراموش نكنيد
nargas Homepage 10.05.05 - 11:45 pm
--------------------------------------------------
يك سلام مخصوص به بهترين و مهربانترين داداش دنيا. واقعا نميدونم چطور بايد از لطف شما تشكر كنم. هميشه و در هر شرايطي حضور مثبت و ارزنده تون قلبم موجب آرامش دل و سر افرازيم ميشه. در غم و شادي در تلخي و شيريني زندگي ياور هميشگي هستيدو سنگ تموم ميذاريد و من هميشه شرمنده خوبيهاتون هستم. فقط از خدا ميخووام اين لياقت رو بده كه بتونم قطره اي از درياي محبتتون رو جبران كنم
nargas Homepage 10.05.05 - 11:41 pm
--------------------------------------------------
حلول ماه مبارك رمضان ، بهار قرآن ، ماه عبادتهاي عاشقانه و نيايشهاي عارفانه و بندگي خالصانه را به شما برادر خوبم تبريك عرض ميكنم . انشالله خدا سعادت درك اين ماه رو به ما بده تا انشالله بتونيم از بركات اين ماه ذخيره خيري براي آخرت خود كسب كنيم - شما هم منو از دعاي خير فراموش نكنيد
nargas Homepage 10.05.05 - 11:39 pm
--------------------------------------------------
salam agha mahdi
webloge ghashangi daridd
zemnan fararesidane mahe ramezan ro tabrik migam
ya ali
taraneh 10.05.05 - 2:34 pm
--------------------------------------------------
salam agha mahdi fara residane ziyafate elahi ro be shoma va tamame asheghane hagh tabrik arz mikonam man upam khoshhalmisham ba hozoreton kooyevafa ro sabz konin eltemase 2a yaali
sokoot Homepage 10.05.05 - 9:42 am
--------------------------------------------------