بنی آدم

خرداد ۰۱، ۱۳۸۸

مصداق كلام رهبری - 2

انتخابات - انتخابات دهم - انتخابات رياست جمهوري - رياست جمهوری - 22 خرداد - دولت دهم
هوالقادر
انتخابات - انتخابات دهم - انتخابات رياست جمهوري - رياست جمهوری - 22 خرداد - دولت دهم
"...ما افتخار می‌كنیم كه ملت ما، دولت ما، مسئولین ما، جوانان ما و فرزانگان ما در همه‏ى این سال‌ها نسبت به این قضایا بى‏تفاوت نبودند؛ اعلام موضع كردند، ابراز نفرت كردند. این روحیه را ملت ایران نباید از دست بدهد. این روحیه را از دست ندهید؛ بخصوص شما جوان‌ها. یك عده‏اى می‌خواهند مطلب را واژگونه نشان بدهند؛ اعتراض می‌كنند آقا! چقدر می‌گوئید مرگ بر فلان، مرگ بر فلان. اعتراض می‌كنند چرا جنایات آمریكا را یا صهیونیست‌ها را یا هم‏پیمانانشان را در تریبون‌هاى جهانى علنى مطرح می‌كنید. باید مطرح كرد، باید گفت. ملت‌ها درس میگیرند. من به شما بگویم این را - اگر چه نمی‌توانیم این را اثبات بكنیم اما من می‌دانم، این را بالعیان مشاهده كردم - برخى از كشورهاى استقلال یافته و آزاد شده - از جمله یكى از كشورهاى معروف آفریقا - از ایران الگوگیرى كردند؛ همان روشى را كه در دوران انقلاب در ایران اعمال شده بود، آن روش را به كار بردند. این جا بهشان گفته شد. سران انقلابیون‌شان آمده بودند این جا؛ به آن‌ها گفته شد كه امام از این روش استفاده كرد؛ رفتند و همان روش را اعمال كردند و توانستند استقلال بگیرند و توى كشور خودشان، آپارتاید را نابود كنند. ملت‌ها الهام می‌گیرند، دولت‌ها یاد می‌گیرند و رهبران ملى تشجیع می‌شوند، وقتى مى‏بینند یك ملت این جور ایستاده است. چرا ما خجالت بكشیم؟ قبل از پیروزى انقلاب در دوران طاغوت، اگر توى یك جمعى - كه مثلاً داشتند با هم‌دیگر توى خیابان راه می‌رفتند، یا توى فرودگاه منتظر پرواز بودند، یا مثلاً یك گوشه‏اى از دانشگاه گیر افتاده بودند - یكى‏شان می‌خواست نماز بخواند، این قدر این كار غیر مأنوس بود كه آن كسانى كه همراهش بودند می‌گفتند: نماز میخوانى؟! آبروى ما رفت! نماز خواندن مایه‏ى آبرو ریزى بود! این بود؛ شما جوان‌ها آن روزها را ندیده‏اید؛ ما دیده‏ایم. اگر یك جوان نمازخوانى در یك منطقه‏ى جلوى چشم و یك مركز عمومى، می‌ایستاد نماز می‌خواند، رفقایش خجالت می‌كشیدند و می‌گفتند آبروى ما را بردى. اگر در یك اجتماع عمومى - كه بنا بود چند نفر سخنرانى كنند - سخنران، اول سخنرانى میگفت بسم اللَّه الرّحمن الرّحیم، رفقایش خجالت می‌كشیدند و سرشان را پائین مى‏انداختند! امروز و در دوران عظمت اسلام، سربلندى نظام اسلامى و سربلندى ملت ایران به خاطر مواضع ضد استكبارى‏اش، آدم مى‏بیند اگر كسى در تریبونهاى جهانى در مقابل آمریكا و اسرائیل و صهیونیسم و هم‏پیمانانشان بایستد و صریح حرف بزند، یك عده‏اى این جا خجالت می‌كشند! دست به دست هم می‌مالند ومی‌گویند: آقا! آبرویمان رفت! مثل همان خجالت كشیدنى كه در دوران طاغوت، از نماز خواندن یكى می‌بردند. چرا خجالت بكشیم؟! مواضع صریح ملت ایران - و بخصوص جوانها - در مقابل ظلم‌ها و ستم‌هاى بین المللى هرگز نبایستى متوقف بشود..."

کاندیداهای اصلاح طلب ریاست جمهوری در ایران از رویکرد تند احمدی نژاد در زمینه نفی هولوکاست انتقاد کردند. مهدی کروبی در سخنان خود می گوید که سخنان احمدی نژاد، ایران را در عرصه های بین المللی به انزوای بیشتری برده است. میر حسین موسوی دیگر کاندیدای اصلاح طلب که از موقعیت بهتری نسبت به کروبی برخوردار است نیز در این مورد با انتقاد از احمدی نژاد گفته است که وی جنگ لفظی خطرناکی را با جامعه جهانی به راه انداخته است. موسوی در گفتگو با روزنامه آفتاب یزد گفت که اکنون برای ایران دوستان اندکی باقی مانده است. ما تعامل مناسبی را با جامعه جهانی نداریم و به عنوان تهدید محسوب می شویم.

"واقعه ژنو و توهین به رئیس جمهور که نماد ملت ایران است بسیار تاثربرانگیز است و هر کسی را ناراحت می کند و ما نیز نسبت به این مساله معترضیم. باید از مشاوران رئیس جمهور گله کرد که چرا چنین وضعیتی را پیش بینی نکرده اند تا موجبات وهن نظام فراهم نشود. نمی توانیم به کسانی که به سمبل نظام و رئیس دولت توهین می کنند معترض نباشیم اما بحث توهین به رئیس جمهور با گله مندی از مشاوران ایشان متفاوت است. نمی توانیم صرف گفتن کلمات حماسی این مساله را بپوشانیم چون اتفاقات این گونه شأن ایران و ایرانیان را تحت الشعاع قرار می دهد"
میر حسین موسوی - دانشگاه منابع طبیعی گرگان 03/02/1388

یکی از دانشجویان از کروبی خواست تا وی نظرش را در خصوص مصوبات استانی دولت نهم و برخی دیگر از موضع گیری های این دولت از جمله حضور در کنفرانس ژنو بیان کند که شیخ اصلاحات گفت : "آقای احمدی نژاد مجبور نیست در هر جلسه ای شرکت کند که ملت ایران مورد اهانت قرار گیرد." دانشجوی دیگری از کروبی پرسید اگر شما جای آقای احمدی نژاد در کنفرانس ژنو بودید چه می کردید آیا این حادثه را افتخاری برای کشور می دانید یا توهین ؟ کروبی نیز در پاسخ گفت : "دشمنان ما خباثت می کنند و این شیوه همیشگی آنهاست ولی وقتی پیش بینی چنین حادثه ای را می کنیم و کارشناسان می گویند که چنین حادثه ای در انتظار ماست چنین حضوری چه علتی دارد ؟"
كروبی - دانشگاه اراك 02/02/1388

"هیچ‌كس نباید خجالت بكشد كه بگوید ما با ایران هستیم. ما هرگز از اینكه از ایران سخن بگوییم خجالت نكشیدیم چرا كه صدای ایران امروز بلندترین صدا در جهان در مقابل اسرائیل و طرح صهیونیستی است. چه كسی جز "احمدی‌نژاد " جرأت می‌كرد در كنفرانس "دوربان 2 " و در حضور مقامات سازمان ملل بایستد و آن چیزی را بگوید كه احمدی‌نژاد گفت؟"
"سيد حسن نصرالله - همايش "مقاومت در عرصه آگاهی و خاطره "

"نكته مهمی كه همه ما باید به آن توجه كنیم و آن را اصل و اساس سیاست خود با بیگانگان قرار دهیم این است كه دشمنان ما و جهان‌خواران تا كی و تا كجا ما را تحمّل می‌كنند و تا چه مرزی استقلال و آزادی ما را قبول دارند. به یقین آنان مرزی جز عدول از همه هویت‌ها و ارزش‌های معنوی دین‌مان نمی‌شناسند. به گفته قرآن كریم هرگز دست از مقابله و ستیز با شما برنمی‌دارند مگر اینكه شما را از دینتان برگردانند و ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، صهیونیست‌ها و آمریكا و شوروی در تعقیب‌مان خواهند بود تا هویت دینی و شرافت مكتب‌مان را لكه‌دار نمایند. بعضی مغرضین ما را به اعمال سیاست نفرت و كینه‌توزی در مجامع جهانی توصیف و مورد شماتت قرار می‌دهند و با دلسوزی‌های بی‌مورد و اعتراض‌های كودكانه می‌گویند جمهوری اسلامی سبب دشمنی‌ها شده است و از چشم غرب و شرق و ایادی‌شان افتاده است! كه چه خوبست به این سئوال پاسخ داده شود كه ملّت‌های جهان سوم و مسلمانان و خصوصاً ملّت ایران چه زمانی نزد غربی‌ها و شرقی‌ها احترام و اعتبار داشته‌اند كه امروز بی‌اعتبار شده‌اند؟! آری! اگر ملت ایران از همه اصول و موازین اسلامی و انقلابی خود عدول كند و خانه عزّت و اعتبار پیامبر و ائمه معصومین علیهم‌السلام را با دست‌های خود ویران نماید، آن‌وقت ممكن است! جهان‌خواران اورا به عنوان یك ملّت ضعیف و فقیر و بی‌فرهنگ به رسمیت بشناسند ولی در همان حدی كه آن‌ها آقا باشند، ما نوكر!؛ آن‌ها ابرقدرت باشند، ما ضعیف؛ آن‌ها ولی و قیم باشند، ما جیره‌خوار و حافظ منافع آن‌ها. نه یك ایران با هویت ایرانی اسلامی، بلكه ایرانی كه شناسنامه‌اش را آمریكا و شوروی صادر كند؛ ایرانی كه ارابه سیاست آمریكا یا شوروی را بكشد."
پیام استقامت حضرت امام، ذیحجه 1408، تیرماه 1367

برچسب‌ها:

نظرات رسيده: 6

نظر شما چيه؟

بازگشت به صفحه اصلی