بنی آدم

اردیبهشت ۲۵، ۱۳۸۸

با ولايت تا انتخاب اصلح

هوالحق

مسئله‏ى بعدى در انتخابات اين است كه مردم سعى كنند صالح‏ترين را انتخاب كنند. آن كسانى كه نامزد رياست جمهورى ميشوند و در شوراى نگهبان صلاحيت آنها زير ذره بين قرار ميگيرد و شوراى نگهبان صلاحيت آنها را اعلام ميكند، اينها همه‏شان صالحند. اما مهم اين است كه شما در بين اين افراد صالح، بگرديد و صالح‏ترين را پيدا كنيد. اين جا جائى نيست كه من و شما بتوانيم به حداقل اكتفاء كنيم؛ دنبال حداكثر باشيد؛ بهترين را انتخاب كنيد.
بهترين كيست؟ من نسبت به شخص، هيچ‏گونه نظرى ابراز نميكنم؛ اما شاخص‌هائى وجود دارد. بهترين، آن كسى است كه درد كشور را بفهمد، درد مردم را بداند، با مردم يگانه و صميمى باشد، از فساد دور باشد، دنبال اشرافی‌گرى خودش نباشد. آفت بزرگ ما اشرافی‌گرى و تجمل‏پرستى است؛ فلان مسئول اگر اهل تجمل و اشرافی‌گرى باشد، مردم را به سمت اشرافی‌گرى و به سمت اسراف سوق خواهد داد.
اينى كه ما گفتيم امسال، سال حركت به سوى اصلاح الگوى مصرف است، يعنى امسال سالى است كه ملت ايران تصميم بگيرد كه با اسراف مبارزه كند. نمی‌گوئيم بكلى و يك‌باره و در طول يك سال، اسراف تمام بشود؛ نه، ما واقع‏بين‏تر از اين هستيم؛ ميدانيم اين كار مال ساليان پى در پى است و بايد كار بشود تا به اين فرهنگ برسيم؛ بايد اين كار را شروع كنيم. يكى از اساسى‏ترين كارها براى اينكه ما جلوى اسراف را بگيريم اين است كه مسئولين كشور، خودشان، كسانشان، نزديكانشان و وابستگانشان، اهل اسراف و اهل اشرافی‌گرى نباشند. چطور می‌توانيم اگر خودمان اهل اسراف باشيم، به مردم بگوئيم اسراف نكنيد؛ «أ تأمرون النّاس بالبرّ و تنسون انفسكم»؛(3) «يا أيّها الّذين امنوا لم تقولون ما لا تفعلون. كبر مقتا عند اللَّه ان تقولوا ما لا تفعلون».(4) اولين كار اين است كه ما مسئولين كشور را، افرادى انتخاب كنيم كه مردمى باشند، ساده‏زيست باشند، درد مردم را بدانند و خودشان از درد مردم احساس درد كنند. اين هم به نظر من شاخص مهمى است. آگاهانه بگرديد؛ برسيد؛ و به آنچه كه رسيديد و تشخيص داديد، با قصد قربت اقدام كنيد؛ با قصد قربت پاى صندوق انتخابات برويد و خداى متعال اجر خواهد داد. اين هم يك نكته.
نكته‏ى آخر در باب انتخابات اين است كه نامزدهاى محترمى كه تاكنون نام‏نويسى كرده‏اند و مشغول تبليغات و اظهاراتى هستند - اگرچه حالا وقت قانونى هم نرسيده، اما تبليغات ميكنند؛ اشكالى ندارد - سعى كنند با انصاف عمل كنند. اثبات و نفى‏شان با توجه به حق و صدق باشد. چيزهائى را كه انسان می‌شنود، باور نمی‌كند كه از زبان نامزدها و آن كسانى كه دنبال اين مسئوليت‌ها هستند، از روى صدق و صفا خارج شده باشد. گاهى انسان حرف‌هاى عجيب و نسبت‌هاى عجيبى می‌شنود. اين حرف‌ها مردم را نگران می‌كند؛ كسى را هم به گوينده‏ى اين حرف‌ها دلبسته و علاقه‏مند نميكند! نامزدهاى محترم توجه داشته باشند: اذهان عمومى را تخريب نكنند. اين همه نسبت خلاف دادن به اين و آن، تخريب كننده‏ى اذهان مردم است؛ واقعيت هم ندارد؛ خلاف واقع هم هست. بنده كه از همه‏ى اين آقايان اوضاع كشور را بيشتر می‌دانم و بهتر خبر دارم، می‌دانم كه بسيارى از اين مطالبى كه بعنوان انتقاد درباره‏ى وضع كشور و وضع اقتصاد و اين‌ها می‌گويند، خلاف واقع است؛ اشتباه می‌كنند. ان‏شاءاللَّه اشتباه است. اميدواريم كه خداوند متعال براى اين ملت خير و صلاح و آبادانى كامل را مقدر فرموده باشد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عزيزی می‌گفت به نظر تو منظور آقا كداميك از نامزدها است؟ گفتم نيازی به نظر من نيست. هر كدام از نامزدها سايت و روزنامه وابسته به خود و يا حامی دارد. ببين روزنامه‌ها و سايت‌های حامی كانديداها هر يك، كدام كلام آقا را بزرگ و كدام را پنهان كرده‌اند متوجه می‌شوی كه منظور آقا نيز كداميك از آن‌ها است!

برچسب‌ها:

نظرات رسيده: 2

  • اردیبهشت ۲۹, ۱۳۸۸ ۶:۵۹ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    شما هم بزرگ کردین این سطور را ... متاسفم برای کسی که چنین نگاهی داره ... کلام آقا را وقتی می فهمیم که کسی برامون تفسیر نکنه و مصداق نیاره ! ... مواظب دین و ایمونتون باشین

     
  • خرداد ۰۱, ۱۳۸۸ ۱:۳۸ بعدازظهر

    نظر Anonymous مهدی :

    با سلام خدمت شما خواهر ناشناس!
    راستش شما نيز با نوشتن اين سطور در قسمت نظرات، پاسخي را كه به آن عزيز دادم را تاييد كرده‌ايد!! چرا كه بنده هيچ تفسيري بر سخنان مقام معظم رهبري ارائه نكرده‌ام و هيچ سطري را نيز بزرگ نكرده‌ام بلكه معيارهاي انتخاب اصلح را بدون كم و كاست و دقيقا از روي كلام رهبري با رنگ ديگر نوشته‌ام. اما اين‌كه شما منظور آقا را به منظور بنده تعبير كرده‌ايد (چون چيزي غير از كلام ايشان در ميان اين سخنان نيست!) و از آن تاسف خورده‌ايد همان چيزي است كه احزاب و كانديداهايي كه بر وفق مرادشان نبوده از آن تاسف خورده‌اند! منتهي شما براي بنده و آن‌ها براي خودشان!!

     

نظر شما چيه؟

بازگشت به صفحه اصلی