بنی آدم

شهریور ۰۶، ۱۳۸۶

ميلاد گل نرگس


هوالهادی

خجسته ميلاد يگانه منجی عالم بشريت، يوسف زهرا(س)، مهدی موعود (عج)، بر شما و تمامی عاشقان و منتظران حقيقی‌اش مبارك باد


منتظران، چشم به راه سپیده تاریخ‏اند.
با «بصیرت» و «جهاد»، ظلمت شب ظلم را مى‏شكافند و رها از تعلقات، خود را براى «شهادت» در ركاب مولا، آماده مى‏سازند.
انتظار، درختى است كه جز «اقدام» و «اصلاح»، میوه‏اى نمى‏دهد.
انتظار، فلسفه مقاومت است، نه عامل تسلیم!
«عصر ظهور» رجعت دوباره بعثت در حرا و امامت در غدیر است.
«غیبت»، دوران «انتظار» جوشش دوباره غدیر عاشورایى در نینواى تاریخ است،
در بسترى از فرات ظهور و علقمه نور!
منتظران واقعى، سلاح بر دوشان شهادت طلبند كه «استقامت»، مدال و نشانشان است و «ایمان»، ره توشه حركتشان و «توكل»، تكیه‌گاه همیشگى‏شان.
یاران مهدى(عج) را باید در میان سلاح بر دوشان و كفن‏پوشان و جان بركفان و مبارزان و سنگرنشینان و خدمتگزاران به انقلاب و تقویت كنندگان سپاه دین و حرمت‏گزاران به خون و خانواده شهیدان یافت، نه در ساكتان و بى تفاوتان و نه در رفاه‏زدگان و عافیت طلبان.
نیمه شعبان، افروختن چراغ شوق در دل شیعیان و امید دادن به محرومان است.
میلادى است فرخنده، كه عید منتظران وراثت زمین براى مستضعفان و شكست سلطه جباران است.
وقتى نیمه شعبان مى‏رسد،
گلواژه‏هاى «انتظار»، «ظهور»، «فرج»، «حكومت جهانى»، «قسط و عدل»، «دیدار»، «مهدى» مى‏شكوفد و عطر یاد، زمان را فرا مى‏گیرد.
چشم‌ها، به راه كسى دوخته است كه خورشید جان‌ها و امید انسان‌هاست.
یادگارى است از پیامبران و امامان،
خلاصه ابراهیم است،
عصاره محمد(ص) و زنده كننده سنت‌هاست.
نیمه شعبان، مطلع خورشید فروزان مهدى(عج) در ظلمت تاریخ است.
آن خورشید پنهان، كعبه مقصود و قبله موعود امتهاست.
غیبت كبرى، دوره آزمایش است. تا منتظران راستین، از مدعیان انتظار، بازشناخته شوند و ملاك در این بازشناسى، «شناخت تكلیف» و عمل به وظیفه در عصر غیبت است.
مهدى(عج)، خورشیدى است كه در دل منتظران، امید زیستن را همواره روشن و گرم نگاه مى‏دارد.
هیچ «حضور»، هم‏چون «غیبت» او، لحظه لحظه زمان و تاریخ را نیاكنده است.
حاضرترین حاضران به گرد پاى «حضور غایبانه»اش نمى‏رسند.
او معناى حضور در غیبت است،
مفهوم غیبت حاضر است،
مجمع غیب و شهود است.
او «وارث» دین محمد و خط سرخ شهادت است،
او «قائم» است، ایستاده و استوار و پابرجا، تا جهانى را به قیام حق‏طلبانه وا دارد.
او «منتقم» است، خونخواه حادثه كربلا و انتقام گیرنده خون شهیدان و خون سیدالشهدا.
هم هادى است، هم مهدى.
راه‏شناسى خبیر و راهبانى است بصیر و راهنمایى است مطمئن و دلسوز.
او «صاحب الزمان» و «صاحب الامر» است.
زمین و زمان، امر و فرمان، جان و جهان در اختیار اوست.
سلام بر مهدى،
انتظار سبز دوران‌ها!
آرمان مجسم عدالتخواهان،
چلچراغ روشن شبستان تاریخ،
روشنگر زمین و زمان،
مرد برگزیده اعصار
ذخیره جاویدان الهى
و...نوید بخش صبح، در شب انتظار.


"جواد محدثی"


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


اَللّهُم اِنّا نَشكُو اِلَیكَ فَقدَ نَبِینا و غَیبَةَ اِمامِنا وَ قِلَّةَ عَدَدِنا و كَثرَةَ اَعدائِنا وَ تَظاهُرَ الاَعداءِ عَلَینا و وُقُوعَ الفِتَنِ بِنا، فَفَرِّج ذلِكَ. اللّهُمَّ بِعَدلٍ تُظهِرُهُ وَ اِمامِ حَقٍّ نَعرِفُهُ، اِلهَ الحَقِّ. آمینَ رَبَّ العالَمینَ.(1)
خداى فریادرس من!
به شكایت نزد تو آمدم امّا
نمى‏دانم از كدامین درد بایدم نالیدن،
از فراق محبوب تو مصطفى(ص)
یا غیبت آشكارترین حجّتت بر گستره هستى،
از كمى دوستان یكرنگ و یكدل
یا بسیارى دشمنان هرزه،
از هجوم ناپاك مردمان
یا برآمدن طوفان‏هاى بلا،
نمى‏دانم كدامین رنج، دست نوازش تو را بر سرم مى‏كشاند
لیك كویر تفتیده جانم
باران عدل تو را انتظار مى‏كشد،
تا كام خشكیده‏اش سیراب گردد
و دل آزرده‏ام ظهور عزیزى را مى‏طلبد
تا عمق زخم‏هایش التیام یابد.
به لطف و رحمتت دل بسته‏ام


پى‏نوشت:
1. دعاى قنوت امیرالمؤمنین علیه السلام، مستدرك‏الوسایل، ج1، ص319.
منبع:
مجله موعود، شماره 47 .

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

با سلام خدمت تمامی دوستان و عزيزان

فردا ( نيمه شعبان ) برای من غير از آن‌كه عيد ولادت آن عزيز غائب از نظره ، شب ولادت همه هستی‌ام نيز هست. از همين‌جا به « تمام وجودم »، كه هر چه دارم از صفا، صميميت، گذشت و مهربانی‌های او است، ولادتش را تبريك عرض می‌كنم.

هستی عزيزم تولدت مبارك

نظرات رسيده: 8

  • شهریور ۰۶, ۱۳۸۶ ۹:۱۸ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    عیدتون مبارک

     
  • شهریور ۰۷, ۱۳۸۶ ۱۲:۵۴ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام و عرض ادب خدمت شما برادر بزرگوارم
    ميلاد با سعادت حضرت ولي عصر را به شما برادر گرامي ام و خانواده محترمتان و عاشقانش تبريک و تهنيت عرض ميکنم...اميدوارم که عيدی خود را از آقا دريافت نماييد..
    به همسر بانوي گرامي سلام من رو ابلاغ بفرماييد

    آقای من

    بيا و با عطر وجودت لحظات ما را عطر اگين کن به خدا داغ فراق تو عاشقان دل نازک را ميکشد.اين دل به تار مويی وصل است

    صبح هایي كه با نجوا ي ندبه خوانی عاشقانتان اغاز ميشود ، ،روزی كه ظهور شما را نويد ميدهد ،روزي كه خورشيد به اميد ديدار روی شما طلوع ميکند،روزی که تا ظهرش منتظران چشم به راه گم کرده خويشند و در هنگام غروب خورشيد از اينکه بدون شما ميرود خون گريه ميکند،روزی که اسمان عصرها دلتنگ ميشود چون صدای انا المهدی شما را نشنيده و لحظه های غمگساری عاشقان را نظاره ميکند.

    به اميد ظهور فرج حضرت حجت

     
  • شهریور ۰۷, ۱۳۸۶ ۲:۱۰ قبل‌ازظهر

    نظر Blogger بنی‌آدم :

    باسمه تعالي
    با سلام و احترام خدمت گردانندگان مسابقه از تو مي‌پرسند و همچنين تشكر و قدرداني از اداره كل پژوهش و آموزش سيما بابت برگزاري اين مسابقه بزرگ.
    در مورد مسابقه شماره 57 از تو مي‌پرسند و پاسخ آن مواردي بود كه لازم ديدم به خاطر حفظ امانت استاد شهيد آن را بيان كنم.
    در مورد معناي حقيقي انتظار فرج و نظر استاد مطهري، آن‌چه كه ايشان در جاي‌جاي كتاب خود و يا به عبارتي سخنان خود بيان نموده‌اند، اميد و دلبستن به آينده است و در اين معناي كلي، بسياري از مفاهيم ديگر همچون: پيروزي نهايي ايمان اسلامی، غلبه قطعی صالحان و متقيان، كوتاه شدن دست ستمكاران و جباران برای هميشه و - «همچنين» - آينده درخشان و سعادتمندانه بشريت‏ نيز قرار مي‌گيرند. چه كه در قسمت بعدي از كلام خود مي‌فرمايند: اميد و آرزوی تحقيق اين نويد كلی جهانی انسانی ، در زبان روايات اسلامی‏ ، " انتظار فرج " خوانده شده است. ( اين نويد، به كل مفاهيم ياد شده باز مي‌گردد نه به بند نهايي آن و در حقيقت بند نهايي آن يعني آينده درخشان و سعادتمندانه بشريت ، يكي از مواردي است كه انسان بدان اميد دارد نه تمام آن).
    و اما استاد در ادامه اين بحث بسيار روشن و واضح اصل انتظار فرج را از يك اصل كلي اسلامي و قرآني چنين استنتاج مي‌كند:
    " اصل انتظار فرج از يك‏ اصل كلی اسلامی و قرآنی ديگر استنتاج می‏شود و آن اصل " حرمت يأس از روح الله " است .
    مردم مؤمن به عنايات الهی ، هرگز و در هيچ شرائطی اميد خويش را از دست نمی‏دهند و تسليم يأس و نااميدی و بيهوده گرائی نمی‏گردند . چيزی كه‏ هست اين انتظار فرج و اين عدم يأس از روح الله در مورد يك عنايت‏ عمومی و بشری است ، نه شخصی يا گروهی ، و به علاوه ، توأم است بانويدهای‏ خاص و مشخص كه به آن قطعيت داده است."

    همچنين ايشان در بخش دوم سخنان خود و در توضيح گونه‌هاي انتظار دقيقا به معنا و همطرازي دو مفهوم «انتظار فرج» و « اميد و دلبستن به آينده » اشاره نموده و چنين عنوان مي‌كنند كه: " انتظار فرج و آرزو و اميد و دلبستن به آينده دو گونه است : انتظاری‏
    كه سازنده و نگهدارنده است ، تعهد آور است ، نيرو آفرين و تحرك بخش‏ است ، به گونه‏ای است كه می‏تواند نوعی عبادت و حق پرستی شمرده شود ، و انتظاری كه گناه است ، ويرانگر است اسارت بخش است ، فلج كننده است‏ و نوعی " ابا حيگری " بايد محسوب گردد .
    اما براي اين حقير جاي بسي تعجب و تاسف است كه بخش‌هاي پررنگ عنوان شده در بالا كه به صراحت در تمامي نسخه‌هاي اين كتاب موجود است، به دليل درست نشان دادن گزينه دوم، در بيان پاسخ سوال در سيما سانسور مي‌شود و گزينه دوم كه جامعيت انتظار را ندارد به عنوان پاسخ صحيح و مفهوم واقعي انتظار عنوان مي‌شود. اگر بنا است فرضيات خود و تفاسير خود از مفاهيم الهي را بيان كنيم چرا بايد از شخصيت‌هايي همچون استاد شهيد مرتضي مطهري بهره بگيريم و رعايت امانت را نكنيم. آيا بهتر نيست طراح سوال از پاسخ‌هاي دوپهلو و يا مبهم استفاده نكند تا مجبور نباشد براي توجيه آن اصل امانت را خدشه دار و بخش‌هايي از آن را سانسور نمايد؟ بله اگر گزينه اميد و دلبستن به آينده ، كه به صراحت به عنوان معنا و اصل كلي انتظار فرج از آن ياد شده است، جزو انتخاب‌ها نبود و گزينه ديگري به جاي آن بود ، گزينه آينده درخشان و سعادتمندانه بشريت بهترين گزينه مي‌بود.
    هنگام نوشتن اين عريضه، برخي دوستان سعي درمنصرف ساختن اين حقير از ارسال آن به شما داشتند و بيان مي‌نمودند كه نوشتن اين عريضه فايده‌اي ندارد و نه تنها به خطاي خود واقف و معترف نخواهند شد بلكه به خاطر اعلام اين خطا در يك جمع هفتاد ميليوني بينندگان سيما ، شهامت بازپس گيري خطاي خود و اعتراف به آن را نخواهند داشت و از اين رو پشيزي براي آن قائل نخواهند بود. اما حقير به واسطه ارادتي كه به استاد شهيد داشته و دارم و وظيفه‌اي كه به خاطر دفاع از ديدگاه‌هاي آن بزرگوار بر خود واجب مي‌دانم ، لازم ديدم تا اين موارد را به اطلاع برسانم. اميد آن‌كه اصلاح فرماييد.
    التماس دعا

     
  • شهریور ۰۷, ۱۳۸۶ ۲:۳۱ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلامی چو بوی خوش آشنایی.
    عرض ادب و احترام خدمت شما سرور گرامی.
    من هم این عید بزرگ رو به شما و خانواده محترمتون تبریک عرض میکنم.
    امیدوارم همیشه سربلند و پیروز باشید.
    در ضمن میلاد همسرتون رو هم با احترام فراوان تبرک عرض میکنم.
    یاعلی.

     
  • شهریور ۰۷, ۱۳۸۶ ۱۰:۵۲ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام
    مبارک مبارک
    مبارک مبارک
    با آرزوی شادی

     
  • شهریور ۲۱, ۱۳۸۶ ۹:۴۹ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام.تو بهترين ماه خدا منو از دعاي خيرتون بي نصيب نفرماييد.موفق باشيد و التماس دعا.

     
  • مرداد ۲۱, ۱۳۸۷ ۷:۱۴ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    به من هم سر بزن

     
  • مرداد ۲۱, ۱۳۸۷ ۷:۱۸ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    به من هم سري بزن










    دوست دارم










    وبلاگتم عاليه










    مطالبشم كه فوق العاده










    زحمتي اگه نباشه










    به اين آدرس بيا










    http://mahsa142.blogfa.com










    اگه دوس داري لينكت مي كنم










    ازديدنت خوش حال شدم










    منتظرت هستم










    GOOD BUY

     

نظر شما چيه؟

بازگشت به صفحه اصلی