بنی آدم

شهریور ۲۲، ۱۳۸۶

شهر رمضان

هوالكريم


فرا رسیدن ماه مبارك رمضان ، ماه عبودیت وبندگی ، ماه ضیافت الله ، ماه انس با خدا بر میهمانان این ضیافت الهی تبریك و تهنیت باد


سلام بر ماه صبورى مؤمنان و ماه مؤمنان صبور، ماه راز و نماز، ماه حاجات و مناجات، ماه يقين، ماه كتاب مبين. سلام بر ماه شور شوكت ايمان و روح رحمت رحمان. سلام بر خجسته جان، سلام بر رمضان.

رمضان، ماه ميعاد است و گاه ياد: ميعاد با معبود و گاه حضور در هميشه نور. ماه گذشتن و رسيدن: گذشتن از خويش و رسيدن به خويش، ماه شكيبايى تن و شادمانى جان.
روضه رمضان، بهار جانهاست و طراوت ايمانها. دل از عطش ديدار. بى‏تاب است و جان از چشمه‏ساز نيايش، سيراب. دست‏ها پيچك سبز دعاست و چشم‌ها چشمه شوق.
روضه رمضان، فصل سر سبز جان مؤمن است. فصل شكفتن، از نو شكفتن، ديگر گونه شكفتن، فصل جوانه‏زدن، جوان شدن، بهارى شدن و جارى شدن در اقيانوس بى‏كران رحمت.
روضه رمضان، بهار التجا و رجاست، بهار سجاده‏هاى باز آگاهى است و شكفتن در بهاران خرم الهى.
رمضان، روح سبز پرهيزگارى است و دست دوست‏بر شانه‏هاى عاشق روزه‏داران است.
روزه، شكر است و ذكر، و رمضان دعا و دعوت است و روح و رحمت; «ماهى كه آغازش مهر، ميانه‏اش آمرزش و پايانش رهايى از آتش است‏».
رمضان، وادى ياد است: ياد معبود و در اين وادى بايد با قدم صدق و نيت صادق گام نهاد: « ربنا افرغ علينا صبرا و ثبت اقدمنا ».

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

با یاد خدای قدر
صدای قدم‌های ماهِ خوبی‌ها، دل ِ خاکی‌ام را آگاه ساخته است که لحظه‌ی وداع نزدیک است.
لحظه‌ی وداع با ماه مهدی، با شعبان، و من در آخرین ثانیه این ماه به مناجات شعبانیه نشسته‌ام "و اسمَع دُعائی اِذا دَعَوتُک1
پس از آن "و اسمَع نِدائی اِذا دَعَوتُک2من. "ذلک العشقِ" من، "لاریب فیه"، ای خدای عاشقی‌ام . من در آغوش مُهر دلدادگی‌ام. و باران روزه‌داری‌ام "انتَ ربُّ العظیم3
***

***
صبح دلدادگی‌ام را با آهنگ دل نواز "الّلهم اِنی اَسئَلُک مِن بَهائِک4مأمن من تو هستی ای خدای دیدگانم و من، زیر چتر پروردگاریت، از باران غم، که در این زندان، بر سر و رویم می‌بارد ایمن شوم . من، روزه‌دار عاشقی‌ام. تشنه‌ی دیدار توأم. نگاهم کن تا سیراب شوم. نگاهم را پذیرا باش که هر چه سفیر تو، قرآن را می‌نگرم سیر نمی‌شوم.
***
عطر آش نذری همسایه و صدای ربّنای استاد، تمنای دلم را آشکارتر ساخته است تا من عاشقانه‌تر به ختم شمیم عاشقی‌ام بپردازم و آل عمراندلم را در عدد سی فریاد کنم. "ربّنا لا تُزِغ قُلوبَنا بَعدَ اِذ هَدَیتَنا و هَب لَنا مِن لَدُنکَ رَحمَة اِنَّکَ انتَ الوهّاب5
***

ای خدای آسمانی دلِ خاکی‌ام "رُدَّ کُلَّ غَریب6
منی که دَم عاشقی‌ات، گِل وجودم را بیدار ساخت، با نسیم نوازشت دوباره بیدارم ساز؛
ای کسی که "عَلی کُلِّ شَیءٍ قَدیر"ی .
بار الها، ببخشا که من ِ خاکی، آلوده‌ی دنیا گشته‌ام.
ای خدای شَهر ِ رمضان که "اَنزَلتَ فیه" کتاب جاویدان را، "اِغفرلی تِلکَ الُذنوب العِظام" راکه کسی جز معبود دلم نمی‌بخشاید "یا علّام" .
فرشتگان بارگاهت در این قدر آسمانی، زمین را به قدر آورده‌اند تا قدر دلتنگی‌ام را به مهدی‌ات بگویند و مهدی بداند که من، من ِ منتظِر، از انتظار خسته نمی‌شوم تا بیاید ... العَجَل العَجَل العَجَلَ7
و من ضجّه می‌زنم "یا مُفی العَهد8
من ِ بارانی با آمدنش عافیت می‌یابم، بگو بیاید. "اِنّا اَنزَلناه ُ فی لَیلَة القدر" قرآن در حضور ستارگان آسمانی می‌درخشد و من، دلم برای حضور مهدی می‌تپد.
"و ما اَدراک ما لَیلَةُ القدر" و کسی انتظارم را درک نمی‌کند "لَیلَةُ القدرِ خیرٌ مِن اَلفِ شَهر" هزار ماه کم است بگو هزار سال "تَنَزَّلُ الملئِکةُ و الرّوح"، تا درد انتظارِ مرا، به سویت آورند؟
من منتظرم! بگو بیاید.
"سلامٌ هی حتّی مَطلَع الفَجر" تا وقتی تو بیایی همه شب، شب ِ قدر من است و من تا صبح می‌گریم، تا صبح ناله می‌کنم، تا صبح می‌خوانم سرود ِ زندگی بخش را: "اللّهم کُن لِوَلیک َالحجَّةِ ابنِ الحَسَن".

ياس خاكی

1- مناجات شعبانيه- مفاتيح الجنان
2- مناجات شعبانيه- مفاتيح الجنان
3- فرازی از دعای "يا علی يا عظيم" از دعاهای ماه رمضان
4- دعای سحر- مفاتيح الجنان
5- سوره آل عمران، آيه 8
6- فرازی از دعای "اللهم ادخل علی اهل القبور السرور" از دعاهای ماه رمضان
7- دعای عهد - مفاتيح الجنان
8- دعای جوشن كبير- مفاتيح الجنان

نظرات رسيده: 8

  • شهریور ۲۳, ۱۳۸۶ ۱:۰۳ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    از شماهم التماس دعا

     
  • شهریور ۲۳, ۱۳۸۶ ۳:۴۹ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    salam,khobid enshalah ?khanevade mohtaram khoband?
    mesle gozashte va mesle hamishe az khondan weblogeton lezat bordam .mamnun
    babat tabrik va hozoreton dar weblog agha ham mamnun .
    ma ham kheyli eltemas 2a darim .
    ya hagh o ali madad

     
  • شهریور ۲۴, ۱۳۸۶ ۲:۲۰ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام
    ماه رمضان بر شما مبارک انشالله ماه پر برکتی برای شما خانواده باشد . از این که به یاد وبلاگ گمشده هستید ممنونم .
    شاد باشید

     
  • شهریور ۲۴, ۱۳۸۶ ۹:۵۲ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    بسم الله الرحمن الرحیم
    ضمن عرض ادب و سلام خدمت شما برادر بزرگوارم آقا مهدی.برادرم فرارسیدن ماه خدا و قرآن ماه پر برکت رمضان بر شما وخانواده محترمتان مبارک باد..از درگاه ایزد منان آرزومندم طاعات و عبادتتان مورد قبولی درگاه حق تعالی واقع گردد وبه تمام آرزو های خود برسید انشالله
    دست حق یارتان برادرم/برادر کوچکتان سید فرهاد از غربت غریب
    جانم فدای مظلومیتت یا زهرای مظلوم

     
  • شهریور ۲۴, ۱۳۸۶ ۳:۰۷ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام ....ماه رمضان بر شما مبارک انشالله دست پر ازین ماه خارج شیم ......که مثل رجب و شعبان زود نگذره

     
  • شهریور ۲۵, ۱۳۸۶ ۸:۵۴ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    به نام خدا
    سلام برشما بزرگوار
    فرارسیدن ماه رحمت الهی رو به شما وخانواده محترمتون وتمامی دوستان تبریک عرض میکنم.انشاءالله بتونیم از لحظه لحظه اون حداکثر استفاده رو بکنیم وتوشه ای برای تمام سال خود برچینیم.
    التماس دعا...خدانگهدار

     
  • شهریور ۲۹, ۱۳۸۶ ۱۲:۴۵ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام خدمت برادر عزيز و بزرگوارم حاج مهدی
    سی‌ام شهريور سالروز ولادت شما دوست و برادر عزيزم را خدمت شما و خانواده محترم و تمامی بستگانتان تبريك و تهنيت عرض می‌كنم. اميدوارم زير سايه آقا امام زمان و تحت عنايات خاصه آن حضرت باشيد و در تمامی عرصه‌های كار و زندگی موفق و سربلند باشيد. خداوند سايه شما را بر سر عزيزانتان مستدام بدارد
    بيست و نهم شهريورماه هشتاد و شش
    دكتر يگانه

     
  • شهریور ۳۰, ۱۳۸۶ ۱۲:۳۰ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    همسر عزيزم سعيد جان،
    ای سرآغاز نيك‌روزی من
    ای معنای بودن و زيستن
    آوای تو ترنم زيبای خوشبختی است
    و دستان پر مهرت سايبان سعادت
    ميلادت مبارك.

    من مانند شما وبلاگی ندارم كه در آن روزهای خاص را به عزيزترينم تبريك بگويم و يا در آن كارت پستال و هديه تولد بذارم. اما اين آدرس را برای تبريك اين روز عزيز به شما می‌گذارم تا با كليك بر روی آن (متن رنگی زير) هديه تولد تقديمتان شود.
    همسر عزيزم تولدت مبارك
    صفحه كامنت را بزرگ و بر روی جمله بالا كليك كن.
    چه خوب شد که به دنیا آمدی و چه خوبتر که دنیای من شدی

     

نظر شما چيه؟

بازگشت به صفحه اصلی