بنی آدم

بهمن ۰۶، ۱۳۸۸

تكرار حماسه نهم دی در 22 بهمن


هوالقهار


"دهه‌ى فجر مثل خيلى از چيزهاى انقلاب اسلامى و نظام جمهورى اسلامى، يك پديده‌ى منحصربه‌فرد است در تاريخ شناخته شده‌ى ما. اين، شعار نيست؛ اين درست عين واقعيت است، با مطالعه و با تدبر. چرا منحصربه‌فرد است؟ همه‌ى انقلاب‌هاى دنيا، از وقتى كه جريان انقلاب‌ها و حضورهاى مردمى در تاريخ ثبت شده است، سال‌گردهائى داشتند و دارند. اينى كه اين سال‌گردها به وسيله‌ى همان عامل و عنصرى تجليل بشود و به ياد مانده بشود كه اصل آن حادثه را به وجود آورد، اين در تاريخ نظير ندارد. ببينيد انقلاب‌هائى كه از آن‌ها چندين سال اثرى باقى بود و تحولاتى كه ياد آن‌ها در ذهنيت جامعه‌شان باقى ماند - حالا بعضى از انقلاب‌ها و تحولات اجتماعى بعد از مدتى بكل از بين رفت و ياد آن‌ها هم فراموش شد - مثلاً فرض بفرمائيد انقلاب اكتبر شوروى كه ده‌ها سال وجود داشت، يا يك خرده ضعيف‌تر از آن، انقلاب كبير فرانسه و همچنين بقيه‌ى اين تحولاتى كه يا به وسيله‌ى انقلاب‌هاى مردمى يا شبه انقلاب‌هاى مردمى به وجود آمد، در سال‌گرد آن‌ها - لااقل در سال سوم و چهارم - ديگر خبرى از متن مردم نيست، مردم حضور ندارند؛ سالگرد انقلاب را به صورت يك حركت تشريفاتى انجام می‌دهند؛ يك عده‌اى از مسئولين مى‌آيند، مى‌ايستند؛ احياناً رژه‌ى نيروهاى مسلح و يك تعدادى هم تماشاچى. سى سال از انقلاب ما می‌گذرد. هر سال آن كسانى كه سالگرد انقلاب را مجسم كردند، برجسته كردند، جشن گرفتند، آحاد مردم بودند. ميليون‌ها مردم هر سال 22 بهمن در سرتاسر كشور به خيابان‌ها مى‌آيند؛ آن‌ها اعلام می‌كنند عيد انقلاب را، سال‌روز انقلاب را، يادبود انقلاب را. اين معنايش چيست؟ اين معنايش اين است كه انقلاب، قائم به ايمان‌هاى آحاد مردم است؛ مخالفين با انقلاب، مخالفين با نظامِ برآمده‌ى از انقلاب، با مردم روبه‌رو هستند، با مردم طرفند. سرّ اين‌كه آن‌ها موفق هم نمی‌شوند، همين است؛ والّا هيچ نظام سياسى‌اى نيست كه نشود آن را با روش‌هاى سياسى يا امنيتى متزلزل كرد؛ يك قوى‌ترى مى‌آيد، آن را متزلزل می‌كند. اما نظامى كه متكى به مردم است، مخالفينش هرچه از لحاظ امنيتى و نظامى و ثروت و اقتصاد و اينها قوى‌تر هم باشند، نمی‌توانند اين نظام را متزلزل كنند؛ سرّش هم اين است كه اين نظام متكى به مردم است، متكى به ايمان‌هاست، متكى به همان عاملى است كه اصل اين نظام را به وجود آورده است؛ اين خيلى چيز مهمى است.‌
سعى می‌كنند - كمااين‌كه امسال در تجربه‌هاى گوناگون ديده شد - هر مراسمى كه متكى به انبوه حضور مردمى است، اگر بتوانند، اين را به نحوى خراب كنند. روز قدس كه براى ضديت با اسرائيل است، شما مى‌بينيد يك گروه معدودى، يك گروه فريب‌خورده‌اى پيدا ميشوند، عليه مسئله‌ى فلسطين و به نفع اسرائيل شعار ميدهند؛ روز سيزده آبان كه روز معارضه‌ى ملت ايران و برائت و نفرت ملت ايران از استكبار آمريكائى است، مى‌آيند عليه اين حركت، عليه نظام جمهورى اسلامى، عليه اسلاميت شعار می‌دهند! اين معنايش چيست؟ اين معنايش اين است كه دشمن نظام جمهورى اسلامى از اين حضور خالصِ پرانگيزه‌ى مردمى وحشت دارد؛ اين حضورى كه مشتمل است بر تمام گرايش‌هاى موجود در ميان مردم، سلائق سياسى گوناگون. ملت ايران متحدند، ملت ايران جهت‌گيرى‌شان روشن است؛ می‌خواهند اين جهت‌گيرى متحد را، اين حركت منسجم را در تبليغاتِ خودشان متفرق نشان بدهند؛ ملت ايران را گروه گروه شده و دسته دسته شده و در مقابل هم در مسائل اصولى و اساسى معرفى كنند. هدف، اين است؛ با اين بايد مقابله كرد.جمهورى اسلامى با خواست مردم و ايمان مردم بر سر كار آمد؛ با اين خواست و همين ايمان تا امروز با كمال اقتدار و احساس عزت و احساس بى‌نيازى پيش رفته است؛ و بعد از اين هم ان‌شاءالله با اقتدار كامل، با عزت كامل، بر همه‌ى دشمنانش پيروز خواهد شد.
پس مطلب اول به طور خلاصه اين است كه بيست و دوى بهمن متعلق به ملت ايران است، متعلق به امام بزرگوار است، متعلق به شهداست، متعلق به آن روح و معناى حقيقى انقلاب اسلامى است، مال ملت است؛ دشمن می‌خواهد اين ثروت عظيم و ذخيره‌ى عظيم ملى را متزلزل كند، ضعيف كند. شما با تمام قوا ان‌شاءالله بايد در صحنه باشيد و عاقلانه و مدبرانه حركت كنيد. ملت هم - بدانيد - دلبند و دلبسته‌ى به همين شعارهاى اساسى انقلاب است. امروز در دنيا عزت ملت ايران، عظمت ملت ايران - كه دشمن هم به آن اقرار ميكند - به بركت همين انقلاب و اين حضور مردمى است؛ و ملت ايران اين را از دست نخواهند داد."

مقام معظم رهبری در ديدار شورای هماهنگی تبليغات اسلامی

برچسب‌ها:

نظرات رسيده: 15

  • بهمن ۰۷, ۱۳۸۸ ۱۱:۳۳ بعدازظهر

    نظر Anonymous مهمان خدا :

    من هم همچون شما اميدوارم اغتشاشگراني كه هويتشون مشخص نيست و معلوم نيست توسط چه كساني ( داخل يا خارج ،الله اعلم)اين كارا رو انجام ميدن و موجب ميشن صداي برحق مردم در زير فريادهاي بي اساس خودشون خاموش بشه هر چه زودتر رسوا بشن.

     
  • بهمن ۰۸, ۱۳۸۸ ۱۲:۰۰ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous مهدي :

    اين‌هايي كه شما نوشته ايد توسط سركرده تان هويتشان مشخص شده. ايشان فرموده اند كه مردم خداجو! بوده اند. موندم شما چرا هنوز همانند قديم درك و فهمتان ناقص مانده و نمي‌خواهيد بپذيريد كه اشتباه كرده ايد. غلط كردم را براي چنين روزهايي گذاشته‌اند.

     
  • بهمن ۰۸, ۱۳۸۸ ۱۲:۰۲ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous مهدي :

    اين نيز براي بنده بسيار جالب است كه شما چطور از اين راه دور (اصفهان) بر حوادث تهران نظارت داريد و ادعاي عدم تشخيص هويت مي‌كنيد. كسي نداند فكر مي كند كه لحظه به لحظه حوادث را در اين جا حضور داريد!!!

     
  • بهمن ۰۸, ۱۳۸۸ ۱۲:۱۷ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous مهمان خدا :

    خيلي برام جالبه چرا كه شما همچون اونهايي كه طرفدارشون هستيد اصلا پاسخ نوشته من رو نداده ايد و سعي كرده ايد كه موضوع رو منحرف كنيد. به ياد مناظره هاي تاريخي افتادم كه هر چه سوال از آقاي ... پرسيده مي شد فقط مغلطه مي كردند و به هيچ عنوان جواب سوالهايي كه از ايشون ميشد رو نشنيديم.
    و يك توصيه به شما !
    از ويژگي هاي مهم انسان داشتن عقيده است و از پيچيدگي هاي انسان ها داشتن عقايد مختلف است و بزرگترين و مخرب ترين جنگ ها هميشه بر سر اختلاف عقيده بوده ولي اختلاف عقيده هميشه بوده و هست ، پس بهتره به جاي بي احترامي به هم و عقايد يكديگر از عقيده خودمون دفاع كنيم.

     
  • بهمن ۰۸, ۱۳۸۸ ۶:۰۲ بعدازظهر

    نظر Anonymous مهدي :

    يك دوستي داشتم كه زمان انتخابات نهم دكتر معين را با 70درصد!! آرا به عنوان رييس جمهور برتر مي دانست! و خدا رو شكر كه برگزار كنندگان انتخابات در آن زمان طيف خودشان بود و الا همان زمان داعيه تقلب داشتند. بعد از انتخابات به ايشان گفتم كه بزرگ ترين مشكل تو اين است كه اولا از سياست چيزي نمي فهمي فقط زبانش را داري. دوم اين كه چشمانت فقط جلوي پايت را مي بيند و غير از اطرافينت كسي را نمي تواني ببيني. در نتيجه قدرت تحليل تو در همان اطرافيانت رقم ميخورد و مردمي كه تو از آن دم ميزني فقط همين اطرافيانت هستند. و ... (البته اين دوست ما، سن و سال، سطح تحصيلات، فهم و بينش سياسي‌اش بسيار بالا است و به هيچ عنوان با شما قابل مقايسه نيست منتهي براي اين كه دلتان نشكند پاسختان را ميدهم!). در مورد شما نيز بايد بگويم انساني كه خواب باشد را خيلي راحت مي‌توان بيدار كرد. اما كسي كه خود را به خواب بودن مي زند را به اين آساني ها نمي‌توان بيدار كرد. شما آمديد پاسخ مرا خوانديد و همانند دوستان و اطرافيانتان كه هميشه كم مي‌آورند، كورند و چشمشان مشكل دارد خودتان را به نفهمي زده و اظهار مي‌كنيد كه پاسخ شما را نداده‌ام!!!! دقيقا همانند همان مناظره كه پس از شنيدن پاسخ هاي اراجيو خود باز هم مي‌گفت كه من پاسخ سوالم را نشنيدم!!.

     
  • بهمن ۰۸, ۱۳۸۸ ۶:۰۳ بعدازظهر

    نظر Anonymous مهدي :

    خب بنده نيازي به اين جوابيه نداشتم چرا كه هر خواننده اي كه ذره اي فهم داشته باشد مي تواند جواب نوشته تان را در همان يك خط و نيم اول به راحتي بخواند و بفهمد. بنده معمولا جواب نفاق را نمي دهم. و اين امر هيچ ارتباطي به اختلاف عقيده ندارد چرا كه معتقدم كه كسي كه با اين همه بينه روشن، و دلايل محكم، اسناد و تصاوير كه همپالگي هاي خودتان گرفته و در سايت‌هاي خودشان، فيس بوك و ... منتشر كرده اند (و به همين دليل نيز نمي توان آن‌ها را ساختگي، روتوش شده و يا فتوشاپي ناميد) و بعد همان آدم‌هاي موجود در تصاوير در اعترافاتشان به صراحت آبشخور خود را معرفي كرده اند، كساني كه جمعيت عظيم و ميليوني در محكوميت شما را با كوري خود سانديس خور، اجباري، و ... ناميده و آن‌ها را حدود 400 هزار نفر!!! تخمين زده‌اند، كساني كه تنها يك درصد از جمعيت مردمي را كه آن‌هم بنا به دلايل و كينه هوادار مانده اند را مردم، و حقوق نداشته شان را بر حق ميدانند و... چيزي جر يك منافق، دورو، دغل‌باز و ... نيست. و قطعا چنين شخصي كه جز وطن فروشي و بيگانه پرستي، و رسيدن به آمال و آرزوهاي جنسي خود هيچ آرمان ديگري ندارد، ارزشي براي پاسخ‌گويي ندارد. شما نيز كه در اين موارد خودتان را در گذشته‌هاي نه چندان دوري به خوبي نشان داده و اظهر من الشمس هستيد. مواقعي كه مشكل داريد عنوان مي كنيد كه غلط كرده ايد و ... و در مواقعي كه مشنگ هستيد با نام‌هاي مختلف، با پوشش‌هاي گوناگون، شبانه يا ... دوست و دشمن را به يك چشم نگريسته و همه را از دم تيغ مي‌گذرانيد تا شايد به خيال خام خودتان افكار كودكانه‌تان را بتوانيد به كسي بخورانيد.

     
  • بهمن ۰۸, ۱۳۸۸ ۶:۱۳ بعدازظهر

    نظر Anonymous مهدي :

    و اما توصيه‌هاي بنده به شما:
    1 - به يك چشم پزشك براي عمل ليزر مراجعه كنيد (فكر نكنم با عينك حل شود)
    2 - به يك گوش پزشك مراجعه كنيد چون احتمال زياد گوشتان هم مشكلات عديده اي دارد كه بسياري از صداها را قادر به شنيدن نيستيد.
    3 - از چت، نت، ماهواره و ... بيرون بياييد چون همه اين‌ها دنياي مجازي و دنياي نفاقند و با دنياي واقعي تفاوت بسيار دارند و به احتمال بسيار قوي خلق و خوي همان‌ها را گرفته‌ايد.
    4 - بنده از نفاق و دو رويي به شدت متنفرم. پس نظر مرا هم نسبت به خودتان دريافته ايد. اما براي خودتان هم كه شده اگر بخواهيد كسي را دور و بر خودتان نگه داري از اين روحيه دست برداريد و همه را به چشم طعمه نبينيد.
    5 - هيچ كدام از اين صحبت‌ها را توهين به خود تلقي نكنيد چرا كه جز واقعيت چيزي بيان نكرده‌ام. همانند اين كه كسي كودكي را بچه خطاب كند و آن كودك مدعي باشد كه به او توهين شده!
    6 - اين‌بار نيز علي رغم ميل قلبي ام پاسختان را دادم تا شايد درصدي برايتان راه بازگشت به آغوش ملت باشد.

     
  • فروردین ۰۵, ۱۳۸۹ ۱:۴۱ بعدازظهر

    نظر Anonymous حمیدرضا :

    سلام. سال نو رو به شما تبریک میگم. به امید ظهور امام زمان (عج)

     
  • فروردین ۰۸, ۱۳۸۹ ۹:۲۵ بعدازظهر

    نظر Anonymous پیام فضلی :

    به آسمان که رسیدند رو به ما گفتند:
    زمین چقدر حقیر است آی خاکی ها!

    »» شادی روح شهدای 8ماه دفاع از انقلاب و ولایت صلوات.

     
  • اردیبهشت ۱۱, ۱۳۸۹ ۸:۱۳ بعدازظهر

    نظر Anonymous پیام فضلی :

    سلام و خداقوّت-
    در یادی از بلاگرهای ارزشی، با شعر و مطالبی زنده کردیم یادی از وبلاگ نویس ارزشی؛ دانشجوی بسیجی مرحوم «حسن نظری».
    همان که به گفته پدر بزرگوارشان در راه ولایت از غم و غصّه دِق کردند.
    به امید آنکه دوستان، دوستان را از یاد نبرند!
    »» دل هامان همه ابری بود... جایی باران زد و جایی رعد و برق...
    جمعی پرواز کردند و جمعی "پروا" ز پرواز.
    برای دل هایمان فاتحه بخوانیم!
    »» آدرس مزار داداش حسن:
    قطعه96
    ردیف346
    شماره23

     
  • خرداد ۰۳, ۱۳۸۹ ۴:۴۸ بعدازظهر

    نظر Anonymous قلم اینجا تنهاست :

    سلام علیکم.مدتی از خانه ی زنده بمان مجنون مطلب خوبتون رو میخوندم اما الان اسباب کشی کردم.واقعا متاسفم برای کسانی که به هر دلیلی این اغتشاشات رو به وجود آوردند.موفق باشین و التماس دعا

     
  • مرداد ۱۰, ۱۳۸۹ ۲:۵۱ بعدازظهر

    نظر Anonymous قلم(ريحانه) :

    سلام.خوشحالم كه دوباره اومدم تو اين خونه.در ايام استجابت دعا التماس دعا دارم.زياد زياد زياد

     
  • دی ۲۸, ۱۳۸۹ ۳:۰۹ بعدازظهر

    نظر Anonymous افسر جنگ‌نرم :

    سلام و خداقوت

    در جشنواره ايران1414 منتظر ثبت‌نام شما هستيم.

    شما لينك شديد به
    http://iran1414.ir/plugins/links_page/links.php?cat.7

     
  • بهمن ۲۷, ۱۳۸۹ ۹:۳۱ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    لدينا قليلا من صعوبة في الاشتراك في آر إس إس ، وعلى أي حال لقد تميز الكتاب في هذا الموقع العظيم ، ومفيدة للغاية بالاضافة الى مليئة المعلومات.

     
  • اسفند ۰۶, ۱۳۸۹ ۹:۳۲ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    ومن الواضح ان هناك الكثير لمعرفة ذلك. أعتقد أنك قدمت بعض النقاط الجيدة في ميزات أيضا. الاستمرار في العمل ، عملا عظيما!

     

نظر شما چيه؟

بازگشت به صفحه اصلی