بنی آدم

آذر ۱۰، ۱۳۸۵

ماه غريب

هوالمستعان

سلام

خجسته ميلاد هشتمين اختر تابناك امامت و ولايت ، حضرت ثامن الحجج ، امام علي‌ابن موسی الرضا (ع) بر عموم شيعيان جهان اسلام مبارك باد


پندها و نصايح امام رضا (ع)

عبادت واقعی
امام رضا (ع) در خصوص عبادت واقعی مي‌فرمايد: عبادت و بندگی خدا زیادی روزه و نماز نیست، بلکه عبادت کثرت تفکر در امر خداست. عبادت بسیار اندیشیدن درباره خداوند است. اما بسیاری نماز و روزه ای که از حدود حرکات مقرر و صورت معین آن تجاوز نمی کند و خالی از محتوای ایمانی استوار است، و انسان در شبانه روز به انجام دادن آن عادت کرده است عبادت نیست. از این رو چه بسیار است نمازگزار و روزه گیر که گناهان بزرگ مرتکب می شود، و خود را در زندگی به انواع گناهان مهلک دچار می سازد، و تسلیم هواها و هوسهای خود می شود. بدیهی است این گونه نماز و روزه جز حرکات و اعمالی قالبی که فاقد هر گونه محتوای حکیمانه و اصالتهای روحی است، چیز دیگری به شمار نمی آید. نه تنها تفکر بسیار درباره خدا خود عبادت است بلکه اصل و مقصد هرعبادتی است، زیرا هنگامی که انسان در چگونگی نظام آفرینش و آفریننده آن به تأمل و تفکر می پردازد، و به اسرار و دقایق فراوان هستی و آنچه وجود او را در میان گرفته می اندیشد ناگزیر در برابر نیرویی که این نظام را پدید آورده و قوانین آن را با این همه دقت و صحت بنیان نهاده خود را حقیر و ناچیز می بیند، و نیز زمانی که انسان به نیروی خرد و اندیشه اش در می یابد، که قدرت خداوند بزرگ بر همه عوالم هستی احاطه دارد، و هیچ موجودی نیست مگر این که در زیر سلطه و قدرت اوست بی آن که بتواند راهی برای چیرگی بر این سلطه، و رهایی از این قدرت مطلقه برای خود پیدا کند، ناگزیر وجود او را ایمانی ژرف به آفریننده و پدیده آورنده هستی فرا می گیرد، و در برابر این همه آثار عظمت با تمام وجود و از ته دل خضوع و فروتنی می کند.

مفهوم توكل
مردی از آن حضرت درباره مفهوم آيه "وَ مَن یتَوکَّل عَلَی الله فَهُوَ حَسبُهُ" پرسید. امام (ع) فرمود: توکل درجاتی دارد، یک درجه آن این است که در همه کارهای خود به خدا اعتماد کنی و به آنچه می کند خشنود باشی و بدانی که خداوند خیر و عنایت خود را از تو دریغ نداشته است و یقین کنی که در همه کارها حکم به دست خداست بنابراین به او توکل، و امور خود را به او واگذار کن، دیگر از درجات توکل ایمان به همه چیزهایی است که خداوند آنها را در پس پرده غیب نگه داشته است و دانش تو بدانها احاطه ندارد و تو شناخت آنها را به او واگذاشته ای و در این مورد و دیگر موارد به او اعتماد کرده ای.
در جای دیگر از آن حضرت پرسش شد که توکل چیست؟
امام علیه السلام فرمود: این که از جز خدا نترسیم.

درجات خودپسندی
احمدبن نجم از آن حضرت درباره عجب و خودپسندی که موجب تباهی اعمال است پرسید:
امام علیه السلام فرمود: خودپسندی درجاتی دارد، یکی از آنها این است که کارهای زشت انسان برایش آرایش داده می شود و در نتیجه اعمال بد خود را خوب می بیند و به غرور می افتد و می پندارد که آنچه انجام می دهد خوب است، دیگر از درجات خودپسندی این است که بنده به پروردگارش ایمان می آورد و این را منّتی از خود بر خدا می داند، در حالی که منت برای خداوند است که نعمت ایمان را به او ارزانی داشته است، همچنین فرموده است: کسی که این پنج صفت در او نیست، در هیچ امری از امور دنیا و آخرت به او امیدوار نباشید، و این کسی است که اصالت خاندان، بخشش طبع، استواری خلق، نجابت نفس و بیم از پروردگار را در او نمی یابی.

فرومايه كيست؟
از آن حضرت سؤال شد فرومایه کیست؟ فرمود آن که به چیزی جز خدا خویش را سرگرم کرده است.
و فرمود: خداوند ، بیهوده گویی و تلف کردن دارایی و پرسش و خواهش بسیار را دشمن می دارد.
و فرمود: دوستی و مهربانی با مردم نیمی از خردمندی است.
و فرمود: خرد مرد مسلمان زمانی کامل می شود، که این ده صفت در او وجود یابد: خوبی او به دیگران برسد، و از بدی او ایمن باشد، نیکی اندک دیگران را بسیار شمارد، و نیکی خود را به دیگران اندک داند، درخواستهای دیگران او را به ستوه نیاورد ، و از به دست آوردن دانش در تمام دوران عمر خویش دلگیر نشود، ناداری را در راه خشنودی خداوند از توانگری بیشتر دوست بدارد، و خواری را در راه او از عزت در نزد دشمنانش محبوبتر بداند، و به گمنامی بیش از آوازه و شهرت راغب باشد.
سپس فرمود: این دهمی و چه مهم است آن.
عرض شد: آن چیست؟
فرمود: این که به هیچ کس ننگرد مگر این که او را بهتر و پرهیزگارتر از خویش بداند، زیرا این مردم دو گونه اند، گونه ای از او بهتر و پرهیزگارترند و دسته ای از او بدتر و فرومایه تر، پس هنگامی که کسی را دیدار می کند که از او بدتر و پست تر است باید چنین پندارد که شاید خوبی این مرد در باطن است، و این پوشیدگی برای او بهتر باشد، و خوبی من در ظاهر و آشکار است که این برای من بد است و چون با کسی که از او بهتر و پرهیزگارتر است روبرو می شود و برای این که خود را به مرتبه او برساند نسبت به او تواضع می کند، این فروتنی به او بزرگی می دهد و بر خوبی او می افزاید، و در میان مردم نیکنامی و سروری به او می بخشد.

توصيه‌‌های رفتاری
امام فرمود:

- خاموشی دری از درهای حکمت است، خاموشی محبت دیگران را به سوی خود می کشاند، و به هر خوبی رهبری می کند.
- دوست هر کس خرد او، و دشمنش نادانی اوست.
- پاکیزگی خوی پیامبران است.
- اگر سخن از کسی می گویی که حضور دارد، او را با کنیه بخوان و اگر غایب است نام او را یاد کن.
- بر مردم روزگاری فرا می رسد که سلامت کامل اگر ده جزء باشد نه جزء آن در گوشه گیری، و یک جزء دیگر در خاموشی است.
- هر کس محاسبه نفس خویش کند سود برد و هر کس از آن غفلت کند دچار زیان شود، و هر کس بیمناک باشد ایمنی یابد، و آن که از گذشت روزگار عبرت گیرد دارای بینش شود، و هر که از بینش برخوردار باشد دارای فهم شود و آن که دارای فهم است عالم و دانشور است. آن کس که نادان را دوستدار شود در رنج افتد، بهترین دارایی آن است که آبروی آدمی بدان نگهداری شود، و برترین خرد این است که انسان خویشتن را بشناسد. مؤمن اگر خشمگین شود خشم او وی را از طریق حق بیرون نمی برد، و اگر خوشحالی و رضامندی یابد این خرسندی او را دچار باطل نمی سازد، و هنگامی که قدرت و غلبه می یابد بیشتر از آنچه حق دارد نمی گیرد.
- هر کس خوبیهایی دارد که به آنها ستوده می شود و نیازی به خودستایی ندارد.
- دلها را رغبت و نفرت، و نشاط و سستی است هنگامی که دل میل و اقبال می کند بینش و ادراک دارد و زمانی که نفرت و بی میلی دارد، افسرده و ناتوان است از این رو دل را هنگامی که اقبال و نشاط دارد به کار گیرید و زمانی که سست و بی میل است او را رها کنید.
- پادشاه را با بیم، و دوست را با فروتنی، و دشمن را با خودداری و پرهیز و توده مردم را با گشاده رویی همنشینی کنید.
- مرگ برای آرزوها آفت، و نیکوکاری، برای دوراندیش غنیمت، و کوتاهی و اهمال برای توانگران مصیبت است، بخل آبرو را از میان می برد، و دوستی، ناخشنودیها پدید می آورد، برترین و گرامی ترین خویها به جا آوردن کار نیک و دستگیری ستمدیدگان، و تحقق آرزوی آرزومندان و فراهم آوردن امید امیدواران است.
- گمان خود را نسبت به خدا نیکو کن، زیرا هر کس گمانش به خدا نیکو باشد خداوند مانند گمانش با او رفتار خواهد کرد، و هر کسی به روزی اندک خشنود باشد، عمل اندک او پذیرفته است، و کسی که به اندکی از حلال خرسند باشد، رنج او کم و عائله اش آسوده است و خداوند او را به درد و درمان زندگی بینا و سالم به سرای آخرت باز می گرداند.
- بخیل را آسودگی و حسود را خوشی و دلخسته را وفا و دروغگو را مردانگی نیست.

بندگان نيك خدا
از امام رضا علیه السلام پرسیده شد بندگان خوب خدا چه کسانی هستند، فرمود: کسانی که هنگامی که کار نیکی انجام می دهند شاد می شوند، و اگر مرتکب کار بدی شوند، استغفار می کنند و هنگامی که درباره آنان بخششی می شود سپاسگزار می شوند، و چون به بلیه ای گرفتار شوند شکیبایی می ورزند، و زمانی که به خشم آورده می شوند گذشت می کنند.
علی بن شعیب گفته است: به خدمت ابی الحسن الرضا علیه السلام رسیدم.
به من فرمود: ای علی، از مردم کدام کس زندگی را نیکوتر می گذراند؟
عرض کردم: ای سرور من شما از من بدین داناترید.
فرمود: آن کس که بهبود زندگی دیگری را جزیی از زندگی خود قرار دهد.
سپس فرمود: ای علی چه کسی زندگی را بدتر از همه می گذراند؟
عرض کردم: شما داناترید.
فرمود: کسی که از زندگی خود بهره ای به دیگری نمی رساند.
و فرموده است: ایمان انسان کامل نمی شود مگر این که سه صفت در او وجود داشته باشد: دانش دین بیاموزد و در معیشت اندازه را نیکو نگهدارد، و بر بلاها و گرفتاریها شکیبایی کند.































پخش مستقيم از حرم مطهر امام رضا (ع)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

خب اين هم يكصدمين پست وبلاگ بنی‌آدم بود كه اين سعادت نصيبم شده تا اين پست را در خدمت آقا علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) باشم. پست قبلی هم اولين پست بنی‌آدم در سومين سال فعاليت بنی‌آدم بود كه مزين به نام كريمه اهل بيت (س) شد. از همه دوستان و عزيزانی كه در اين مدت فعاليت در اين وبلاگ مرا ياری كردند صميمانه سپاسگزارم .

التماس دعا

نظرات رسيده: 35

  • آذر ۱۱, ۱۳۸۵ ۱۲:۱۳ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    ممنون محبتتونم..

     
  • آذر ۱۱, ۱۳۸۵ ۱۲:۱۷ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    salam dost gerami
    manam milad por barekat emam reza ro be shoma va khunevade mohtarameton tabrik arz mikonam

     
  • آذر ۱۱, ۱۳۸۵ ۴:۱۴ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام تشکر چه مطالب خوبی!یه سوال دارم
    بخشش طبع با طبع بخشش فرق داره؟
    ***
    این کسی است که اصالت خاندان، بخشش طبع، استواری خلق، نجابت نفس و بیم از پروردگار را در او نمی یابی

     
  • آذر ۱۱, ۱۳۸۵ ۱۱:۳۹ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام
    من هم میلاد مولای سبز پوشمون رو به شما و خانواده ی خوبتون تبریک می گم...
    ایران هر چی داره از برکت همین خاندانه.... من که هنوز هوایی هفته ی پیشم....یکی از دوستام الآن اونجاست میگه خیلی شلوغه.... خوش به سعادت اونایی که الآن اونجان!حیف که می خواستم یه تیکه بندازم ...اما خب خودتون یه جوری درستش کرده بودین! می خواستم بگم شما فقط برای ائمه وبلاگ آپ می کنید;-) که
    دیدم گفتید صدمین آپ وبلاگ برای....
    برامون دعا کنید خیلیییییییییییی
    در پناه حق

     
  • آذر ۱۱, ۱۳۸۵ ۱:۴۸ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    به نام حق
    قلبى شكست و دورو برش را خدا گرفت
    نقاره مى‏زنند... مريضى شفا گرفت
    .
    .
    دارم به سمت پنجره فولاد مى‏روم
    جايى كه دل شكت و مريضى شفا گرفت
    سلام برادر بزرگوار
    عیدتون مبارک
    التماس دعا
    یا علی

     
  • آذر ۱۱, ۱۳۸۵ ۱:۴۸ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    به نام حق
    قلبى شكست و دورو برش را خدا گرفت
    نقاره مى‏زنند... مريضى شفا گرفت
    .
    .
    دارم به سمت پنجره فولاد مى‏روم
    جايى كه دل شكت و مريضى شفا گرفت
    سلام برادر بزرگوار
    عیدتون مبارک
    التماس دعا
    یا علی

     
  • آذر ۱۱, ۱۳۸۵ ۲:۲۳ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    هوالمتين



    "السلام عليک يا علي بن موسي الرضا



    اي حكم تو جاري به قضا ادركني

    اي معدن تسليم و رضا ادركني



    اي شمس شموس،خسرو خطه توس

    اي شاه ملقب به رضا ادركني



    ميلاد با سعادت زيبا گل ياسمن

    ارض طوس بر عاشقان و شيفتگان

    حضرتش مبارک و فرخنده باد .

     
  • آذر ۱۱, ۱۳۸۵ ۳:۱۹ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلامممممممممممممممممممم
    خوبیدد
    میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت علی بن موسی الرضا علیه السلام ثامن الحجج رو به شما برادر محترم و خانواده محترمتون تبریک میگم
    مثــل هميشــه ، اشــك با من ، آستين با تو



    شــرقي تريــن افســانة روي زميـن بـا تـو



    آخــر چــه كاري دارد ايـن غربت نشين باتو



    ســين قشــنگ هفتــم ايـن هفـت سين با تو



    عشـقي كه مي خواهد بماند همنشين با تو



    ... آقـاي من ! پـركردن اين نقطه چين با تو




    گريــه بــا من حــرف هـاي دل نشـين بـا تو



    مي آيـــي و لبخنـــد بــر لــب ، راه مي آيــد



    بـــاران پشـــت پنجــره ، يكريــز مي بـارد



    يك سين فقط مانده است فروردين من باشي



    شــايد كســي در بيـت بعـدي منتظـر باشـد



    ايــن جــا نوشتم نقطه چين و دوست ات دارم


    موفق باشید
    یا علی

     
  • آذر ۱۱, ۱۳۸۵ ۹:۴۰ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام وعرض ادب خدمت برادر بزرگوارم.میلاد با سعادت حضرت ابوالحسن علی ابن موسی الرضا علیه السلام هشتمین حجت خدا

    و امام شیعیان را خدمت شما و خانواده بزرگوارتان و همه دوستان وعاشقان آن بزرگوارتبریک و تهنیت عرض مینمایم
    امیدوارم در زندگی همیشه موفق و موید باشد.برادر کوچکتان سید فرهاد

     
  • آذر ۱۲, ۱۳۸۵ ۱۲:۲۸ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام
    من هم اين ميلاد با سعادت را به شما تبريك ميگويم. ضمنا جاتون هم اينجا خاليه و حرف شما بود با اون خريدهاي سالهاي قبل شما براي بچه ها ، ضمنا جاتون خيلي تو اين سرما و برف خاليه! سلام برسونيد.

     
  • آذر ۱۲, ۱۳۸۵ ۱۲:۳۲ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام من هم به نوبه خودم ميلاد امام علي ابن موسي الرضا را به شما و خانواده وحترمتان تبريك و تهنيت عرض ميكنم . التماس دعا دارم.

     
  • آذر ۱۲, ۱۳۸۵ ۱۲:۳۲ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام من هم به نوبه خودم ميلاد امام علي ابن موسي الرضا را به شما و خانواده وحترمتان تبريك و تهنيت عرض ميكنم . التماس دعا دارم.

     
  • آذر ۱۲, ۱۳۸۵ ۹:۴۶ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    دوست خوب خدائی من من هم به شما این روزخجسته ميلاد هشتمين اختر تابناك امامت و ولايت ، حضرت ثامن الحجج ، امام علي‌ابن موسی الرضا (ع) بر عموم شيعيان جهان اسلام مبارك باد راه تبریک میگویم ای روح خدائی که در وجودت مانند وبلاگ خوش سلیق شما میدرخشد این عشق خدائیست که منتظر گفته های شیرین و عاشقانه شما به خدا و اهل بیت هست باز ای ای خوش ذوق ادبی خدائی

     
  • آذر ۱۲, ۱۳۸۵ ۹:۵۲ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    این ÷خش متسقیم چه سوپرایز جالبی بود

     
  • آذر ۱۲, ۱۳۸۵ ۱۰:۱۱ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام به شما برادر بزرگوارم
    ولادت آقاي رئوف و غريبمون حضرت علي بن موسي الرضا عليه السلام بر شما و خانواده محترمتان تبريك و تهنيت باد
    واسه اون گنبد زرين
    پشت كوه های خراسون مرقد پاكتو ديدن
    واسه او صحن مطهر تو غروب كنار ايوون
    واسه كفترای معصوم كه تو آسمون می گردن واسه آدمای مغموم كه ميان دخيل می بندن
    واسه اون هوای تازه كه پر از عطر گلابه اگه دستم به ضريحت برسه واسم يه خوابه
    واسه اون حوض قشنگی كه پر از آب زلاله واسه سنگ فرشای ايوون كه برام خواب و خياله
    دل من تنگه ميدونی كاشكی قابلم بدونی
    چقدر آرزو دارم لب حوض وضو بگيرم يا كه از تربت پاكت مثل ياسا بو بگيرم
    واسه اون اوج شكفتن توی عالم زيارت واسه اون لحظه كه آدم می رسه به بی نهايت
    واسه اون كفشا كه مردم روی پله در ميارن واسه اون شمعی كه روشن توی صحن تو می زارن
    واسه اون ساحت پاكی كه درش هميشه بازه واسه دستای نيازی كه به سوی تو درازه
    دل من تنگه می دونی كاشكی قابلم بدونی
    هيچ كسی نوميد و ناكام نمی ره از آستانت تو پر از لطف و شفايی واسه درد دوستانت
    مثل مرهم تو ميمونی واسه آدمای دربند تو اميدی كه می شينه توی قلب يه نيازمند
    تو صدام كن تو صدام كن زائر كوی تو باشم
    يا برای كفترات من سر ظهر دونه بپاشم
    من يه قاصر يه خطاكار لحظه خوب مناجات
    ميدونم كه هيچ نيازی به زيارتم نداری
    اما من غرق نيازم اما تو بزرگواری
    واسه تو حرم نشستن واسه لحظه‌ی رسيدن
    دل من تنگ می دونی كاشكی قابلم بدوني

     
  • آذر ۱۲, ۱۳۸۵ ۱۰:۱۸ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    پخش مستقيم از حرم مطهر يه صفاي قشنگي به وبلاگتونداده
    ممنونم كه با پخش زنده دلهاي بي قرار ما رو روانه حرم مطهر آقا كرديد

    السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا (ع)

     
  • آذر ۱۲, ۱۳۸۵ ۱۰:۳۹ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام
    میلاد باسعادت پناه غریبان مبارک باد
    ممنون از پیامها ومتنهای زیباتون
    بوی یاس

     
  • آذر ۱۲, ۱۳۸۵ ۲:۳۲ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    بنام خدا
    سلام
    میلاد با سعادت ضامن آهو حضرت امام رضا علیه السلام روتبریک میگم
    التماس دعا
    درپناه حق

     
  • آذر ۱۲, ۱۳۸۵ ۴:۳۵ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام ... ممنون ... عید شما هم مبارک باشه ... !

     
  • آذر ۱۲, ۱۳۸۵ ۵:۰۹ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    بنام خدا
    سلام مجدد
    موقع نماز مغرب وزیارت حرم مطهر امام رضا(ع)
    یه آن احساس کردم توی حرم هستم
    دستتون درد نکنه
    درپناه حق باشید
    یا علی

     
  • آذر ۱۳, ۱۳۸۵ ۲:۲۱ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    *** بنام تو ای قرار هستی ***
    سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما برادر بزرگوارم . عید ولادت با سعادت هشتمین نور سرمدی ، ثامن الحجج ، حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام رو خدمت شما و خانواده محترمتون تبریک عرض می کنم . شرمنده همه خوبیهاتون هستم . طبق معمول شما خواهرتون رو شرمنده کردید. امیدوارم لایق این همه محبت برادرانه شما باشم
    موید و سر فراز باشید

     
  • آذر ۱۳, ۱۳۸۵ ۲:۲۴ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سَلامٌ عَلي آلِ طــــــه وَ ياســـــين سَلامٌ عَلي آلِ خَيــــــــــــــــرِ النَبيين(1)

    سَلامٌ عَلــــــي روضـــَـــةٍ حَلَّ فيها اِمامٌ يُباهي بهِ المُلـــــــــــکُ و الدين(2)

    امام به حق شاه مطلق که آمــــد حريـــــــــــم درش قبله گاه سلاطين

    شه کاخ عرفان، گل شـاخ احسان دُرِ دُرج امکــــــــان مه برج تمکين

    علي بن موسي الرضا کز خدايش رضا شد لقب، چون رضا بودش آيين

    زفضل و شرف بيني او را جهاني اگر نبودت تيــــــره چشم جهان بين

    پي عطر روبند حوران جنـــــــت غبار ديارش به گيسوي مشکــــــين

    اگر خواهي آري به کف دامــن او برو دامن از هر چه جز اوست در چين

    چو "جامي" چشد لذت تيغ مهرش چه غم گر مخالف کشــد خنجر کين

     
  • آذر ۱۳, ۱۳۸۵ ۲:۲۵ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    دعاى امام رضا عليه السلام براى برآوردن نيازها


    اى همراه من در مشكلاتم،
    و اى عهده دار نعمتم،
    و اى خداى من ...
    ...و خداى ابراهيم و اسحاق و يعقوب،
    اى پروردگار كهيعص و يس و قرآن حكيم!
    از تو ميخواهم
    اى بهترين پرسش شده!
    و اى بهترين اميد!
    از تو ميخواهم كه بر محمّد و خاندانش درود فرستى

     
  • آذر ۱۳, ۱۳۸۵ ۲:۲۶ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    دعاى امام رضا عليه السلام بعد از نمازهاى واجب


    از آن حضرت روايت شده است كه فرمود: براى روزى خواستن، بعد از هر نماز بگو:
    اى كسى كه نيازهاى نيازمندان در اختيار اوست!
    اى كسى كه براى هر درخواست كننده اى گوشى شنوا و پاسخى آماده، و براى هر خاموشى، آگاهى درونى و فراگير دارى!
    از تو ميخواهم ... به حقّ وعده هاى راستت و نعمتهاى ارزشمندت وبخشايش گسترده ات و چيرگى درهم شكننده ات و پادشاهى جاودانه ات وگفتارهاى رسايت.
    اى كسى كه فرمانبرى فرمانبران او را سودى ندهد،
    و گناه گناهكاران به او ضرر نرساند،
    بر محمّد و خاندانش درود فرست
    و مرا روزى عطا فرما،
    و در آنچه مرا روزى ميدهى از بخششت،عافيت روزى عنايت كن، به بخشايشى كه دارى اى مهرورزترين بخششگران!

     
  • آذر ۱۳, ۱۳۸۵ ۵:۵۷ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    ببخشید با تاخیر اومدم . تولد امام رضا رو به شما تبریک می گم . شاد باشید .

     
  • آذر ۱۳, ۱۳۸۵ ۸:۵۵ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    *•. .•*..*•. .•*..*•. .•* *•. .•*..*•. .•*. .•*..*•. .•*
    (¸.•´ (¸.•` *السلام عليك يا امام الرئوف ¸.•*´¨) ¸.•*¨)
    •¤**¤•.•¤**¤•.•¤**¤•.•¤**¤•. •¤**¤.•¤**¤•.•¤

    با عرض سلام و ادب
    زيبا نوشته ايد ......
    رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم : پاره تن من در خراسان دفن خواهد شد، هیچ گرفتار و گنه‏كارى اورا زیارت نكند جز این كه خداوند گرفتارى او را برطرف سازد وگناهانش را ببخشاید.............منتظر حضور سبز شما هستيم .
    *´¨)
    ¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*¨)
    (¸.•´ (¸.•` *(¸.•´ (¸.•` *(¸.•´ (¸.•` *
    آري اينجا حرم عشق است . و برات كربلا را مي بايد از آقا علي ابن موسي الرضا عليه السلام گرفت . زمزمه كروبيان و قدسيان يا رضاست . هر كه در اين بهشت وارد شده دست خالي برنگشته محرم اسرار شو تا لايق جانان شوي .
    هر كس به تمنائي اينجا آمده است ميلاد آقاست و گره ها به لطف و عنايت حضرت باز خواهد شد . چه مي خواهي ؟
    *´¨)
    ¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*¨) ¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*¨)
    (¸.•´ (¸.•` *

     
  • آذر ۱۵, ۱۳۸۵ ۱۱:۲۵ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام.عید شما هم مبارک باشه.با اینکه مطلیتون زیاد بود اما جذاب بود و وادارم کرد تا همشو بخونم.فیلمی هم که گذاشتین خیلی قشنگه.دل ما همینطوریش پر میزنه برا دیدن اقا وقتی هم فیلمو میبینین دیوونه ی اقا میشیم.التماس دعا.موفق باشید.

     
  • آذر ۱۶, ۱۳۸۵ ۱۱:۱۰ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    salam agha mahdi:)
    hale shoma?
    mamnun az hozure shoma
    nemidunam chi begam
    man alan ye saate inja hastam
    tascire harame gharo mibinam
    dafeye ghabl ke umadam tofigh peyda nakardam bebinam
    khoda kheiretun bede
    nemidunid adam too ghrbat vaghti be haram negah mikone unam be soorate zende che hali behesh dast mide
    bazam mamnun
    movafagh bashid
    ya ali

     
  • آذر ۱۶, ۱۳۸۵ ۱۲:۳۰ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام دوست عزيز...
    برخود واجب ديدم براي تشكر و قدر داني از تذكر بجاي شما حضورا خدمت برسم..
    در پناه امام زمان

     
  • آذر ۱۹, ۱۳۸۵ ۱۲:۱۸ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام
    خسته نباشي مهدي جان و عيد الرضا رو به شما و خانواده محترمتون تبريك ميگم ببخشيد دير خدمت رسيدم.كمي مشكل داشتم...
    راستي روز جمعه هم حرم امام رضا (ع)بودم دعا گو هم بودم.
    به اميد ديدار

     
  • آذر ۲۰, ۱۳۸۵ ۱۱:۵۲ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    يادم مانده بود كه برات دعا كنم................اپديت جديد نوشتي خبرم كن.

     
  • آذر ۲۴, ۱۳۸۵ ۶:۲۶ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    salam agha mahdi
    haletun khube?
    man be rooz kardam
    khoshhal misham tashrif beyarid
    eletamse doa
    ya ali

     
  • آذر ۲۶, ۱۳۸۵ ۱۰:۴۷ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    دلم برای اینجا و شما و ...خیلی تنگ شده بود
    چرا پس چیزی نمی نویسید اینجا....؟نکنه منتظرید عیدغدیر و قربان برسه.....ما منتظریما
    در پناه حق

     
  • آبان ۲۲, ۱۳۸۶ ۶:۲۹ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    باسلام
    ضمن تشکرازسایت بسیارجالب وروحانی

     
  • اسفند ۱۵, ۱۳۸۶ ۴:۲۰ بعدازظهر

    نظر Blogger taktaz :

    پيشاپيش رحلت پيامبراكر(ص)وشهادت امام حسن مجتبي(ع)رابه شيعيان و عاشقان اهل بيت تسليت ميگم.

    شيطان كه رانده گشت بجزيك خطانكرد
    .
    .
    خودرابراي سجده ادم رضانكرد
    .
    .
    شيطان هزارمرتبه بهترزبي نماز
    .
    .
    اوسجده رابه ادم واين برخدانكرد.

    -نمي دونم چرااين شعري كه خودم گفتم اينجانوشتم.ياعلي مدد...

     

نظر شما چيه؟

بازگشت به صفحه اصلی