بنی آدم

مهر ۲۲، ۱۳۸۵

اون آقایی كه شبا رد می‌شد از كوچه ما كيسه بدوش كو؟

هوالحق

شهادت مولی الموحدين اميرالمؤمنين حيدر كرار بر عموم شيعيان جهان تسليت باد



اون آقایی كه شبا
رد می شد از كوچه‌ی ما
كیسه به دوش كو؟؟
رد پای پر خراش بی خروش كو؟؟
اون آقای خرقه پوش كو؟؟

كجاست اون آقا كه پینه های دستاش
مرهم دلای ما بود؟
نفس سبز نیگاهش
همیشه حلال مشكلای ما بود؟

می شه یكبار دیگه
سر بزنه به خونه ی ما؟
بگیره نشونی از
غربت بی نشونی ما؟

موهای آقا سفیده جوونا
كیسه رو ازآقا بگیرین
قامت آقا خمیده جوونا
كیسه رو از آقا بگیرین

جوونا آقا بشین
زنده كنین رسم جوونمردی رو امشب
یتیما منتظرن
زنده كنین شیوه ی شبگردی رو امشب

یتیما پشت درای خونشون
منتظر آقا نشستن
گوش به زنگ تق تق
یه جفت صدای پا نشستن

موهای آقا سفیده جوونا
كیسه رو از آقا بگیرین
قامت آقا خمیده جوونا
كیسه رو از آقا بگیرین

حیدر كرار نیم
خانه نشینم ولی
جان به فدای جگر
سوخته‌ات یا علی

دستای پینه بسته علی
به همراه منه
خونه نشینی علی
آتیش به جونم میزنه

تو كوله بار شعر من
اسم قشنگ علیه
قافیه تنگ دلم
از دل تنگ علیه

تو كوچه‌های غربتم
نشونی از مولا میدن
اهل محل سلاممو
جواب سربالا میدن

به من می‌گن علی كیه؟
علی امام عاشقاست
به من می‌گن علی چیه؟
داغ دل شقایقاست

توی نجف یه خونه بود
كه دیواراش كاگلی بود
اسم صاحاب اون خونه
مولای مردا علی بود

نصف شبا بلند می‌شد
یه كیسه داشت كه برمی داشت
خرما و نون و خوردنی
هرچی كه داشت تو اون می‌ذاشت

راهی كوچه‌ها می‌شد
تا یتیما رو سیر كنه
تا سفره خالیشونو
پر از نون و پنیر كنه

شب تا سحر پرسه میزد
پس كوچه‌های كوفه رو
تا پر بارون بكنه
باغای بی شكوفه رو

عبادت علی مگه
می‌تونه غیر از این باشه
باید مثل علی بشه
هر كی كه اهل دین باشه

بعد علی كی می‌تونه
محرم راز من بشه
درد دلم رو گوش كنه
تا چاره ساز من بشه

فردا اگه مهدی بیاد
دردا رو درمون می‌كنه
آسمون شهرمونو
ستاره بارون می‌كنه

چشماتو وا كن آقاجون
بالای خستمو ببین
منو نیگا كن آقاجون
دل شكستمو ببین

دلت میاد كبوترات
تو حرمت پر نزنن؟
به سایبون دستای
مهربونت سرنزنن؟

می‌دونی می‌خوام چیكار كنم؟
می‌دونی میخوام كجا برم؟
می‌خوام برای كفترا
یه خورده گندم ببرم

اون‌جا كه گنبدش طلاست
با كفتراش پر بزنم
دوسش دارم اماممه
در خونشو در بزنم

بعضی شبا تو خونمون
بابا به مادرم می‌گه
می‌خوام برم امام رضا
به خدا دلم تنگه دیگه

بابام میگه امام رضا
مریضا رو شفا می‌ده
دوای درد مردمو
از طرف خدا می‌ده

«زنده ياد آغاسی»


نیایش امام سجاد علیه السلام در وداع از ماه مبارک رمضان

اعمال عيد فطر

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


برای شنيدن صدای مناجات بر روی نماد بلندگو كليك كنيد

تلاوت جزء بيست و نهم قرآن استاد شاطری

تلاوت جزءسی‌ام قرآن استاد شاطری


نظرات رسيده: 32

  • مهر ۲۲, ۱۳۸۵ ۱۲:۴۳ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام دوست گرامي
    شهادت امام علي (ع) را به شما و تمامي دوستداران آن حضرت تسليت عرض مي كنم
    با آرزوي قبولي طاعات و عباداتتون
    موفق باشيد

     
  • مهر ۲۲, ۱۳۸۵ ۱۲:۵۴ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام اقا مهدي
    طاعات و عبادات قبول
    ايام شهادت اميرالمومنين (ع)رو تسليت عرض ميكنم.
    راستش من دو روزه كه دارم دنبال اين شعر ميگردم وقتي تو وبلاگ شما ديدمش نميدونيد چقدر خوشحال شدم
    واقعا ممنون بخاطر انتخاب زيباتون
    خدا رحمت كنه مرحوم آغاسي رو
    متن اين شعر به اندازه كافي زيباست ولي وقتي با صداي خود ايشون پخش ميشه واقعا يه حس و حال خاصي ميده به آدم
    روحش شاد
    باز هم از انتخاب زيباتون ممنونم
    ميشه خواهش كنم ازتون اجازه بديد من هم اين شعرو تو وبلاگم بنويسم؟
    البته دلم نميخواد بخاطر رودر بايستي بهم اجازه بديد
    ازتون ممنونم

     
  • مهر ۲۲, ۱۳۸۵ ۱:۰۹ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    راستي از طرف من از همسر مهربونتون تشكر كنيد و سلام بنده رو خدمتشون برسونيد
    حتما اين جز قسمت ايشون بوده
    فرقي هم نميكنه كه شما بخونيد يا همسرتون مهم اينه كه تو خونه شما خونده شده
    انشاالله قبول باشه
    قدر همسرتون رو خيلي بدونيد هر چند كه شك ندارم ميدونيد
    تو شبهاي قدر التماس دعا
    يا علي

     
  • مهر ۲۲, ۱۳۸۵ ۸:۰۷ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام .. شهادت امیر المومنین رو تسلیت میگم.شعر خیلی خوبی بود

     
  • مهر ۲۲, ۱۳۸۵ ۱۱:۰۷ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    نشنيده بودم اين شعر رو............منم مثل يكي از بچه ها اگه اشكالي نداشته باشم ممكنه ازين شعر در اپديتم استفاده كنم...التماس دعا.....حتما............اونم به اسم..وقتي دلت شكست.

     
  • مهر ۲۲, ۱۳۸۵ ۱۱:۲۴ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    اين مرثيه دلم بهانه مي گيرد ..مال حضرت علي نبود....مال حضرت ابولفضل و امام حسين بود!!............من چند تايي را واسه محل كارم دانلود كردم.

     
  • مهر ۲۲, ۱۳۸۵ ۳:۱۶ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام مهدی جان ..خوبی عزیز ...نماز روزهاتون قبول باشه ..ما رو هم در این شبهای عزیز ..از دعای خیرتون بی نصیب نذارید
    مرحوم محمد رضا اغاسی راستی مهدی جان این شعر مرحوم اغاسی ..باز نشد
    ارور داد صفحه


    راستش دوست داشتن صدای ایشون با یکی از اشعارشون بذارم برای موزیک بلوگم تو این ایام ..موفق نشدم پیدا کنم چیزی که آماده باشه و بشه نصب کرد

     
  • مهر ۲۲, ۱۳۸۵ ۳:۱۷ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    بر قلب زينب ابر غم مي‏بارد امشب

    سوز دلش بوي مدينه دارد امشب

    زينب ز ابر ديده مي‏بارد ستاره

    دارد به پيشاني بابايش نظاره

    آرام بهرش سفره افطار چيند

    در چشم او رخساره مادر بيند

    اين عالمه غير معلم بي قرار است

    آگه شده باباي او چشم انتظار است

    آرامش او كرده زينب را پريشان

    گويد پدر اينگونه قلبم را ملرزان

    اي كاش من در كوچه سيلي خورده بودم

    اينجا نبودم در مدينه مرده بودم

    اي كوچه‏هاي كوفه از غربت بميريد

    بوسه ز پاي رهبري مظلوم گيريد

    اي خاك نخلستان ز رويش توشه بردار

    خود را به زير پاي او آرام بگذار

    مرغان عاشق راه مولا را بگيريد

    او بي كس است امشب شما بهرش بميريد

    امشب علي مات جمالي لاله گون است

    ذكر لبش »انا اليه راجعون« است

    خانه نشين داغ زهراي نجيب است

    دلخسته از نامردي شهري غريب است

    محراب را چون پشت در گلگون نمايد

    بر شهر خونين او سر غربت بسايد

    بهر علي هنگامه پرواز گرديد

    تا كه ز پا افتاد دستش باز گرديد

     
  • مهر ۲۲, ۱۳۸۵ ۳:۳۴ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    امام علی علیه السلام :

    "بزرگی پروردگار در جانت پدیده ها را در چشمت کوچک می نمایاند"

    "این دلها همانند تن ها خسته می شوند برای نشاط آن به سخنان تازه ی حکیمانه روی آورید "

    سلام :
    وبلاگ خیلی خوبی دارید
    موفق باشید.

    امشب ملتمس دعای شما دوست عزيز هستم

     
  • مهر ۲۲, ۱۳۸۵ ۳:۳۵ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    امام علی علیه السلام :

    "بزرگی پروردگار در جانت پدیده ها را در چشمت کوچک می نمایاند"

    "این دلها همانند تن ها خسته می شوند برای نشاط آن به سخنان تازه ی حکیمانه روی آورید "

    سلام :
    وبلاگ خیلی خوبی دارید
    موفق باشید.

    امشب ملتمس دعای شما دوست عزيز هستم

     
  • مهر ۲۲, ۱۳۸۵ ۳:۴۰ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام ... عباداتتون قبول باشه... برای ما هم دعا کنید تو این شبها ...

     
  • مهر ۲۲, ۱۳۸۵ ۷:۳۴ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    خودم را عادت دادم که دلم را به دعاهای دیگران خوش نکنم..اما امشب شب قدر است...التماس دعا

     
  • مهر ۲۲, ۱۳۸۵ ۹:۱۰ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    شيعه مرتضي علي عمر هدر نمي كند

    از لحظات فرصتش صرف نظر نمي كند

    راه امير مومنان راه خداست بي گمان

    شيعه ز راه ديگران هيچ گذر نمي كند

    تا نرسيده مرگ تو توبه كن از خطاي خويش

    چونكه اجل فرا رسد توبه اثر نمي كند

    وقت سفر براي ما توشه راه لازم است

    بار سفر چه چه بسته ام مرگ خبر نمي كند


    توي اين شبها ما را هم فراموش نكنيد.
    التماس دعا
    ياعلي

     
  • مهر ۲۳, ۱۳۸۵ ۴:۵۱ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    بسم رب المهدی
    خیلی التماس دعا
    یا علی

     
  • مهر ۲۳, ۱۳۸۵ ۶:۲۳ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام .شهادت حضرت علی رو خدمتتون تسلیت می گم . موفق باشید.

     
  • مهر ۲۳, ۱۳۸۵ ۱۰:۳۶ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام
    اودم هم یه عرض سلامی کرده باشم و هم تسلیت این ایام
    تمام این چند روزه به یادتون بودم...بارها و براها
    بعضی آدما توی زندگی آدم نقششون اینقدر برجسته است که نمیشه نادیده گرفت
    برامون دعا کنید که خیلی محتاج دعاییم

     
  • مهر ۲۳, ۱۳۸۵ ۱۰:۳۸ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    ** بنام تو ای قرار هستی **
    سلام و عرض ادب و احترام خدمت شمابرادر بزرگوارم . شهادت مولی الموحدین ، امیرالمومنین را خدمت شما تسلیت عرض می کنم. خدا رحمت کند مرحوم آغاسی را ، چقدر این نوا در این روز تلخ و غم انگیز به دل می نشینه و این شعر که با تارو پود انسان بازی می کند. خدایا به ما قدرت درک عظمت روح شهید این روز رو عنایت کردم .

     
  • مهر ۲۳, ۱۳۸۵ ۱۰:۴۳ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    دستم رها كنيد در اين كوچه هاي تنگ

    اين كوچه هاي مردم نامرد هفت رنگ

    دستم رها كنيد كه اين كوچه بعد ازين

    صد شكوه ميكند به سموات ازاين زمين

    اي آسمان از چه هنوز ايستاده اي

    گر منتظر نشسته اي كه بيايد، چه ساده اي!

    هيهات اي زمين تو چرا جان نداده اي!

    گر او رود دگر چه مسيري؟! چه جاده اي ؟!

    دستم رها كنيد كه اين آشنا مسير

    طاقت نياورد كه چنين بنگرد امير

    اي پاي ، هيببتت سبب آرام ماخلق

    اكنون چگونه آيد چنين كند و بي رمق

    عمريست گام محكمتان بهر دين ستون

    ياري نميدهيد به اين فرق غرق خون؟

    طاقت بياوريد كه ديگر رسيده ايد

    اين لحظه ها به هيچ جهادي نديده ايد

    زيرا كه لرزه است به دستان آفتاب

    زينب چگونه مينگرد فرق بو تراب

    در خانه منتظر به دقالباب حيدر است

    كي منتظر به ديدن يل قرق خون سر است؟

     
  • مهر ۲۳, ۱۳۸۵ ۱۰:۴۵ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    در شب قدر كه از چشمه نور

    آيه هايي روشن

    جلوه هايي جانسوز

    تا سحرگاه فرو مي بارد

    واي بر ما اگر از ريزش فيض

    بهره هايي نبريم

    حيف اگر در شب قدر

    قدر خود نشناسيم

     
  • مهر ۲۳, ۱۳۸۵ ۱۰:۴۶ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    در شب قدر كه از چشمه نور

    آيه هايي روشن

    جلوه هايي جانسوز

    تا سحرگاه فرو مي بارد

    واي بر ما اگر از ريزش فيض

    بهره هايي نبريم

    حيف اگر در شب قدر

    قدر خود نشناسيم

     
  • مهر ۲۳, ۱۳۸۵ ۱۰:۵۲ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    برادر بزرگوارم در این شبهای قدر ، در این شبهای نورانی خیلی التماس دعا دارم . بی نهایت سپاسگزارم از اینکه هر روز زحمت می کشید و دعای روزهای ماه رمضان را تو وبلاگ میذارید .موید و سرفراز باشید

     
  • مهر ۲۳, ۱۳۸۵ ۱۰:۵۳ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    اگر افتد به دست من ،سر زلف سياه او

    ببازم جان شيرين را،به يک ناز نگاه او

    خرابم مي کند هر دم،مرا چاه زنخدانش

    چو يوسف عاقبت روزي بيفتم من به چاه او

    چه شبهائي که بيدارم به ياد لعل مي گونش

    بر آيد در سحر گاهي، جمال همچو ماه او

    نه تنها من شدم عاشق،که او هم ميل من دارد

    تبسم هاي پنهانش ،نشان است و گواه او

    صداي آه و فريادم ،اگر تا کهکشان پيچد

    به گوش جان شنيدم من ،صداي او و آه او

    تمام عمر شيرين را، اگر آواره اش باشم

    همي ارزد به يک لحظه،که باشم در پناه او

    ز راه خانه دلبر ،اگر جا مانده ام اما

    خوش آن ساعت که بردارم،قدم بر عزم راه او

    گدايان را چه بهتر از، نوازشهاي شاهانه

    اميد مرحمت دارم، ز تاج و تخت شاه او

     
  • مهر ۲۳, ۱۳۸۵ ۱۱:۰۲ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام برادر بزرگوار و عزیزم. دیشب نیمه های شب پیام شما به دستم رسید، با این که به دعایم امیدی نیست اما انجام وظیفه نمودم. ان شاالله که شما هم من را از دعای خیرتان محروم نکرده باشید. باز هم ممنون ئ دلشادم که در حرم با صفای مولایمان به یاد من بودید، ان شاالله خود آقا از جانب من از شما دلجویی نمایند. التماس دعا

     
  • مهر ۲۳, ۱۳۸۵ ۴:۳۲ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام
    شهادت حضرت امیر المومنین رو تسلیت میگم.
    با این شعرها و عکس و صدای آقاسی عزاخونه راه افتاده. اجرتون به حضرت امیر.
    بنده دعاتون کردم. ایشالا که خدا به حرف بنده بداش هم نگاه کنه.
    جاری باشی...

     
  • مهر ۲۴, ۱۳۸۵ ۴:۵۵ قبل‌ازظهر

    نظر Blogger **maryam :

    سلام آقا خیلی ممنون
    من از این قرآن خیلی استفاده میکنم. دستتون درد نکنه.شنیدن بعضی چیزا برامون خیلی باارزشه .اینو شما که ایران هستین کمتر متوجه میشین چی میگم
    خدا خیرتون بده

     
  • مهر ۲۴, ۱۳۸۵ ۷:۰۴ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    بابایی سلام
    امشب که دخترتو فراموش نمی کنی؟!
    بابایی دعا می کنی اینقدر خدا به دخترت ظرفیت بده که بتونه با خیلی چیزا کنار بیاد

    به یادتون هستم
    شما هم ما رو فراموش نکنید

     
  • مهر ۲۵, ۱۳۸۵ ۳:۲۲ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    salam shahadate molal movahdin emam ali shahe najaf ro be shoma tasliyat migam

     
  • مهر ۲۶, ۱۳۸۵ ۱۰:۴۴ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام بابايي يه اي ميل برات فرستادم حتما بخون . شديد به كمك ات نياز دارم شايد فردا دير باشه

     
  • مهر ۲۶, ۱۳۸۵ ۱۱:۵۱ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    salam baradare azizam agha mahdi...haletoon khoobe...khanevade khooban?...nemidoonid che shabi ro gozarondam...man tofigh nadashtam shabe avalo dovome ghadr ro be masjed beram ama shabe 23 raftamo ta khode sobh talabe amorzesh kardamo baraye hame ham doa kardam...omidvaram shoma ham mano faramosh nakarde bashid...rastesh delam mikhast bahatoon harf bezanam ta dar morede ye matlabi aroom besham ama didam man kheili behetoon zahmat dadam...vali khoshhalam ke ye chand vaghte pish ba komake shoma ye ghodeye siyaho az to zendegim bardashtam...oon ghode hala dare jaye dige roshd mikone...rasti ghabool shodama mohandesi computer..ama heyf ke tehran nist....behem tabrik nemigin? bish az in mozahemetoon nemishamo shoma va khanevadatoon ro be khoda miseparam...

     
  • مهر ۲۹, ۱۳۸۵ ۱۱:۵۹ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    به نام حضرت دوست
    .
    بسا روزه داري که از روزه خود جز گرسنگي و تشنگي بهره اي نبرده و بسا بر پا ايستاده اي که از ايستادن جز بيداري و رنج ثمري نبيند .
    امام علي (ع) ، کلمات قصار14
    .
    .
    ای ماه رحمت
    ای ماه رحمت
    ای ماه رحمت
    .
    الوداع الوداع الوداع
    .
    در پناه حضرت دوست

     
  • آبان ۰۱, ۱۳۸۵ ۲:۱۵ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    براتون دعا سلام.........شباي قدر كردم.................عيدتون پيشاپيش مبارك باشه

     
  • شهریور ۱۲, ۱۳۸۸ ۴:۰۶ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    بسم ربّ الشّهداءوالصّدّیقین
    سلام و صلوات بر روح پاک شهدا و همچنین شاعر دلسوخته ی اهل بیت مرحوم محمد رضا آقاسی.
    برادرم، از اینکه هستند انسانهای پاکدلی مانند شما که از هر طریق که در توانشان باشد یادو نام انبیاءو اولیاءو شهدارا در دلهای مردمان زنده نگاه میدارند دلشادم و به همین خاطر خدا را شاکرم.
    امید آن دارم که روز به روز شاهد ترویج هر چه بیش تر این امر خداپسند باشیم.
    امسال روز تولدم مصادف با روز شهادت امام علی(ع) شده.
    ای کاش همه به اشعار و حرف هایی که می گوییم، می خوانیم و می نویسیم عمل کنیم.
    آرزو دارم حال که روز تولدم با روز شهادت آقا یکی شده است من هم بتوانم همانند بسیاری از بنده های خوب خدا، کیسه ی
    عشق و محبتم را مالامال از مهر و عطوفت و به قول مرحوم آقاسی خرما و نون و خوردنی کنم و رسم جوونمردی و شیوه ی شبگردی رو زنده کنم.
    برام دعا کنید .
    از ذکر علی مدد گرفتیم
    آن چیز که می شود گرفتیم
    در بوته ی آزمایش عشق
    از نمره ی بیست،صد گرفتیم
    محکوم به حبس عشق گشتیم
    حکم ازلی، ابد گرفتیم
    دیدیم کرایت علی سبز
    معجون هدایت علی سبز
    در چمبر آسمان آبی
    خورشید ولایت علی سبز
    از باده ی حق سیاه مستیم
    اما ز حمایت علی سبز
    شیرین شکایت علی زرد
    فرهاد حکایت علی سبز
    دستان شهادت علی سرخ
    لبخند رضایت علی سبز
    در نامه ی ما سیاه رویان
    امضای عنایت علی سبز
    اجرتون با حضرت فاطمه(س)
    التماس دعا

     

نظر شما چيه؟

بازگشت به صفحه اصلی