بنی آدم

مرداد ۲۷، ۱۳۸۵

رابطه در دنیای مجازی - 6

هوالاعلم

سلام خدمت تمامی دوستان و عزیزان

باز هم شرمنده از بابت تاخیر. بعد از تشریح فلسفه رابطه و دنیای مجازی ، لازم دیدم از كل مبحث دنیای مجازی و فلسفه رابطه یك نتیجه‌گیری كلی داشته باشیم.

اهداف و انگیزه‌های ممكن در ایجاد یك رابطه:

بطور كلی ایجاد یك رابطه اهداف و انگیزه‌های مختلفی دارد. اما آن‌چه كه مسلم است این است كه هیچ رابطه‌ای بدون انگیزه نیست. آن‌چه كه بطور جامع می‌توان بدان اشاره كرد این است كه انگیزه‌های ارتباطی در هر دو دنیای واقعی و مجازی دقیقا یكسان بوده و هر انگیزه‌ای كه در دنیای واقعی فرد را به سمت ارتباط می‌كشاند ، دقیقا همان انگیزه آن شخص را به سمت ارتباط در دنیای مجازی می‌كشاند. حال این‌كه چرا انسان دنیای واقعی را رها و به دنیای مجازی پناه می‌برد مسئله‌ای است كه هر كسی دوست ندارد به آن فكر كند و به نوعی از بیان آن سرباز می‌زند. اما بر هیچ كس پوشیده نیست كه عامل اصلی اتخاذ این نوع ارتباط ، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و فردی و روانی در ارتباطات واقعی است. به همین دلیل و بر اساس همین باور غلط است كه حتی افراد مذهبی نیز در مواجهه با این توجیهات ، نرم شده و به تدریج به سمت این نوع ارتباطات مجازی روی می‌آورند.
انگیزه‌های ممكن در ایجاد یك رابطه را می‌توان به چند دسته تقسیم كرد:

1 – آموزشی
2 – تبادل افكار
3 – مباحثه‌ای یا مشاوره‌ای ( مذهبی ، علمی ، خانوادگی ، اجتماعی ، روان‌پزشكی و ... )
4 – عاطفی
5 – یافتن فردی مناسب برای زندگی
6 – یافتن دوست و همدردی مناسب
7 – جنسی
8 - ......

دو نوع برخورد متفاوت با این انگیزه‌ها وجود دارد. یكی برخورد پسران با این انگیزه‌ها است و دیگری برخورد دختران.
بسیاری از پسران ، هیچ مانعی برای بروز رفتارهای اجتماعی خود نمی‌بینند ، انگیزه‌هایشان نیز برای خودشان واقعی است و دقیقا می‌دانند چه انگیزه‌ای دارند و كدام انگیزه را باید به عنوان پوشش رسیدن به انگیزه اصلی خود قرار دهند. آن‌ها ناراحتی خود را بهتر درک می‌کنند و آن را قبول می‌کنند و می دانند که چرا ناراحت هستند و سعی نمی کنند علت ناراحتی خود را بپوشانند و از این‌رو كمتر دچار تنش‌های روحی ناشی از ارتباط می‌شوند. اما برعكس. بسیاری از دختران با خودشان هم روراست نیستند و از خودشان هم در پیدا كردن دلیل كشش به سمت ارتباط شرم دارند و اجازه نمی دهند برخی واقعیت ها در ضمیر خود آگاهشان فعال شود. از این‌رو انگیزه واقعی ارتباط را از خودشان هم پنهان می‌كنند و در حقیقت انگیزه‌ای را برای این ارتباط می‌گزینند كه توجیهی برای رفتار خود و تداوم ارتباطشان باشد كه این امر باعث تشدید تنش‌های روحی و روانی آن‌ها در ارتباط‌گیری‌های مداوم می‌شود. البته طبیعی است كه پسرانی كه پیش زمینه و اعتقادات مذهبی بالایی دارند نیز همانند این دختران سعی می‌كنند انگیزه اصلی ارتباط‌گیری را از خودشان هم پنهان سازند و از آن سو دخترانی كه پیشینه و فرهنگ مذهبی مناسبی ندارند نیز همانند اكثریت پسران ، از بروز انگیزه‌های اصلی ارتباطات خود حتی در جمع ابایی ندارند. اما این دو دسته آخری در برابر دو دسته اول در اقلیت قابل توجهی قرار دارند.
اما بد نیست كمی هم به واقعی بودن یا نبودن این انگیزه‌ها بپردازیم و ببینیم آیا با خود و ضمیر خود‌آگاه خود روراست بوده‌ایم یا نه.
برای بررسی این موضوع بهتر است انگیزه‌ها را در دو دسته كلی قرار دهیم .
دسته اول انگیزه‌هایی است كه به نظر فرد ارتباط گیرنده ، جنسیت در آن‌ها نقش ندارد. مانند مباحث علمی ، آموزشی ، مشاوره و تبادل افكار
دسته دوم نیز انگیزه‌هایی است كه مستقیما با جنسیت طرف مقابل ارتباط دارد. مانند عاطفی ، یافتن دوست یا همسر و یا انگیزه‌های جنسی.
انگیزه‌های دسته دوم ، غیر از انگیزه عاطفی نیازی به بحث ندارند. هرچند كه در دست یا غلط بودن آن‌ها بخصوص یافتن همسر و یا یافتن یك دوست مناسب و بدون خطر و بدون تبعات بعدی حرف بسیار است و در مباحث قبلی به آن‌ها پرداخته شده است. ولی بررسی دسته اول انگیزه‌ها ، بسیاری از واقعیت‌ها را برای ما روشن می‌سازد.
و اما دسته اول:
بسیاری از افراد كه انگیزه خود را دسته اول انگیزه‌ها عنوان می‌كنند ، مدعی هستند كه جنسیت نقشی در این ارتباط ندارد و ارتباط آن‌ها بدون درنظر گرفتن جنسیت بوده و چون طرف مقابل شخصیتی حقیقی و واقعی ندارد و امكان تماس فیزیكی و یا ارتباط دیداری وجود ندارد از این‌رو صرف وجود یك نام از جنس مخالف نمی‌تواند اشكالی را برای فرد ایجاد نماید. اما بررسی‌های متعددی كه در این زمینه در تحقیقات مختلف از افراد مختلف وجود دارد نشان می‌دهد كه دقیقا خلاف این نظریه صدق می‌كند و مخالف بودن جنس مقابل در تداوم این ارتباطات تاثیر بسزایی دارد. اگر به ادد لیست این افراد دقت كنید خواهید دید كه بیش از 80 درصد آنان را جنس مخالف تشكیل می‌دهد. طرح سوالاتی كه ارتباطی با موضوع بحث ندارد در همان اوائل ارتباط ، مانند جنسیت ، سن ، وضعیت تاهل و بسیاری از موارد دیگر نیز، نشان‌دهنده اهمیت وضعیت جنس مقابل برای شخص و تاثیرگزار در تداوم ارتباط است. اگر تمامی این موارد را نیز نادیده بگیریم این سوال مطرح می‌شود كه با وجود این همه محرم در دنیای مجازی ، كه در همه زمینه‌ها به وفور یافت می‌شود، چه نیازی به ارتباط با نامحرم و یا جنس مخالف است. اگر واقعا جنسیت در این زمینه تعیین كننده نیست چه چیزی باعث می‌شود كه با هم‌جنس خود ارتباط نگیریم. در زمینه‌های آموزشی آیا فقط جنس مخالف می‌تواند در زمینه آموزش موثر باشد؟ آیا كسی كه اختلاف سنی چندانی با ما ندارد ( بسیاری از ارتباطات دسته اول ، در صورتی تداوم دارند كه اختلاف سن نیز جزیی باشد!!! ) می‌تواند اموزگار خوبی باشد؟
چندی پیش یكی از خوانندگان این وبلاگ (دختری 20 ساله) به آی دی من پیام داد و از من سوالاتی داشت. دیدم این سوالات از سن و سال او بعید است دلیل طرح آن سوالات را از وی پرسیدم. گفت مردی درباره زندگی و مسائل ازدواج از خواهرم مشورت می‌خواهد !!! خواهرم نتوانست برخی سوالات را جواب دهد به من گفت پاسخ آن‌ها را بدهم من نیز دیدم شما آن‌لاین هستید گفتم سوالات را از شما بپرسم. پرسیدم آن مرد چند سال دارند و آیا متاهل هستند؟ گفت 29 سال و مجرد!! در ابتدا تصور كردم خواهر ایشان باید حدود 30 – 40 سالی داشته باشند كه در این باره با وی مشورت می‌كرده تعجب كردم كه پس چرا به خواهرش كه 20 سال دارد واگذار كرده. پرسیدم خواهرتون چند سال دارند گفت 19 سال!!!!. سوال این‌جا است . آیا شما به خودتون اجازه می‌دهید درباره زندگی و ازدواج از كسی كه از شما حتی در حد یكی دو سال كوچك‌تر باشد و مجرد هم باشد مشورت بخواهید؟ حال اگر مرد باشید ( با غرور و تفكر مردانه ) و طرف مقابل دختری باشد چندین سال كوچك‌تر از خود چطور؟ یعنی واقعا خود این دختر انگیزه ارتباط را نمی‌فهمد؟ و یا از نیت آن مرد آگاه نیست؟ خودفریبی تا كجا؟ از وی خواستم آی دی من را به او بدهد و بگوید با من مشورت كند. ایشان هم همین‌كار را كرد ولی طرف مقابل اولین سوالی كه از او كرد این بود كه مرد است یا زن؟ و پس از این كه فهمیده بود آی دی مربوط به یك مرد است گفته بود بی‌خیال منصرف شدم !!!! شخص دیگری می‌گفت من سوالات مذهبی خودم رو از یك جنس مخالف (البته با یك سال اختلاف سنی !!!) در چت می‌پرسم و اشكالاتی رو كه در علوم حوزوی دارم با وی درمیان می‌گذارم. واقعا كار درستيه؟ خب ببينيم نظر علما چيست؟

« آیا مى توانم درسهاى حوزوى را از طریق اینترنت فرا گیرم؟ آیت‌الله سیستانی: اگر از حوزه باشد مانعى ندارد.»

بعضی از افراد هم هستند كه توجیهشان برای ارتباط و تداوم آن صحبت‌های مذهبی و الهی است و در مورد ائمه و .... شعر و مطلب و ... رد و بدل می‌كنند. حال نمی‌دانم چرا از نظر این افراد ترویج شعائر اسلامی فقط به یك جنس مخالف محدود می‌شود و برای هم‌جنسان لزومی ندارد!!!
بسیاری از پسران هستند كه برای آن‌كه قدرت تسخیری خود را نشان دهند ، سعی می‌كنند از بین كاربران دختری كه در نت به وفور یافت می‌شود مشكل‌ترین‌ها را انتخاب كنند و ارتباط‌گیری نمایند. یكی از این راه‌ها راه‌اندازی یك وبلاگ وزین مذهبی از یك سو و سرزدن به وبلاگ‌های مذهبی و عرفانی است كه صاحبان آن‌ها را دخترانی تشكیل می‌دهند كه آی دی و یا پروفایل آن‌ها و یا خلاصه زندگی آن‌ها نشان دهنده سن و سال ، علاقمندی‌ها و ... است و مطالب انتخابی و یا پست‌های ارسالی وبلاگشان نیز نشان‌دهنده روحیات و نوع نگرش آن‌ها می‌باشد. ابتدا در چندین نوبت كامنت‌های عرفانی و مذهبی ، دقیقا مطابق با سلیقه آن دختر نوشته و پس از مدتی كه طرف مقابل برای جبران كامنت به وبلاگ او آمد و نظر خود را نوشت، از روی نوع و نحوه نگارش كامنت ، پی به امكان ارتباط یا عدم آن می‌برند و با طرح یك بهانه و یا یك سوال و یا.... اولین ارتباط را با آی دی آن دختر برقرار كرده ، به سرعت برادر و خواهر می‌شوند. با این عمل به تدریج وی را به تسخیر خود درمی‌آورند.
دوستی می‌گفت مدتی است با یك نفر ( از مخالفین!) چت می‌كنم و همیشه هم در مورد خدا و نماز و ... بحث می‌كنیم. از آن زمان به بعد احساس می‌كنم به خدا نزدیك‌تر شده‌ام و نمازهایم را سروقت می‌خوانم و.... . همان لحظه یاد داستان زیر افتادم.

« شنیده بودم شخصی مشغول تألیف كتابی در مورد شیطان است، خوشحال بودم كه به این وسیله مردم بیشتر این دشمن قسم خورده خود را میشناسند و كمتر گرفتار حیله‌های او میشوند.شبی شیطان را در خواب دیدم، با خوشحالی تمام به او گفتم: بحمد الله فلانی دارد كتابی مینویسد و انشاء اللـه دستت را رو میكند.پوزخندی زد و گفت: چقدر خوش خیالی، من خود مطالب آن كتاب را به او تلقین میكنم!!!»

(( اگر براى كسى ایمیل بزنیم طرف مقابل مذكور و متكلم مؤنث باشد اما كسى كه مذكر است نداند دارد با فردى مؤنث صحبت مى كند مثلا صحبتهاى روز مره ارسال شعر در مورد ائمه و از این قبیل صحبتها آیا شرعاً داراى اشكال است؟ آیت الله سیستانی: چون ترس كشیده شدن به گناه باشد حرام است. ))

و اما دسته دوم از انگیزه‌ها :
دسته دوم انگیزه‌ها افرادی هستند كه جنسیت برای آن‌ها مهم است و با علم به این مطلب با طرف مقابل ارتباط می‌گیرند. بسیاری از انگیزه‌های مطرح شده در این دسته نیازی به تشریح ندارد. اما در انگیزه عاطفی و یا دوستی سالم حرف بسیار است.
بسیاری از افراد هستند ( بالاخص افراد مذهبی ) كه انگیزه ارتباطی خود را عاطفی عنوان می‌كنند و به نیاز به محبت و توجه از طرف جنس مخالف معترفند ( با دلایلی همچون نداشتن برادر و یا كمبود محبت از سوی پدر و ... ) . منتها برای آن‌كه رنگ شرعی به آن بدهند و خود را از عذاب وجدان رهایی بخشند ، عنوان برادر و خواهر !! برای خود انتخاب و به عبارتی صیغه برادر و خواهری ! می‌خوانند. در حالی كه در اسلام چیزی به نام صیغه برادری و خواهری نداریم و تنها رابطه موجود صیغه محرمیت بوده كه دقیقا همان صیغه ازدواج است و احكام ، شرایط و اختیارات آن دقیقا همان احكام و شرایط ازدواج است.
به تجربه ثابت شده است كه افرادی كه در دنیای واقعی حجب و حیا و یا اعتقادات مذهبی مانع ارتباط آن‌ها با جنس مخالف شده است ، پس از مدتی چت و گفتگو در دنیای مجازی ، به تدریج حجب و حیای دنیای واقعی خود را نیز از دست داده و در دنیای واقعی هم به راحتی پذیرای ارتباط با جنس مخالف می‌شوند.

من در برنامه ای چت با یک دختر دوست هستم و با هم چت می کنیم واصلا حرف بد یا زشتی نمیزنیم آیا این دوستی و چت کردن اشکال شرعی دارد؟ آیت‌الله سیستانی: چون خوف وقوع در حرام هست جایزنیست

آیا ارتباط تلفنى و ایمیل به صورت پیوسته با یك خانم چه حكمى دارد ؟ آیت‌الله سیستانی: حرام است .چت كردن با دختر اشكالى دارد و آیا احساس دوست داشتن آن دختر حرام است ؟ آیت‌الله سیستانی: چون ترس افتادن به گناه هست جایز نیست


آیت الله فاضل لنكرانی:
چت کردن به خودی خود اشکالی ندارد اما در صورتی که مفسده داشته باشد و یا باعث گناه شود جایز نیست و چت کردن با نامحرم نوعا مفسده دارد و بهتر است که ترک شود. چون شیطان وعده داده است تا در بین دو نامحرم حاضر شود و تا آن دو را به گناه نکشد دست برندارد.


آیت الله العظمی مکارم شیرازی : چت با نامحرم محل اشکال است

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


بسیاری از افراد مطرح می‌كنند كه با توجه به این‌كه فاصله بلوغ شرعی با بلوغ اجتماعی بسیار زیاد شده و جوانان امكان ازدواج در سنین پایین و به عبارتی امكان ارضای نیازها و غرایز عاطفی و جنسی خود را تا سال‌ها ندارند چه باید بكنند؟ انشاالله در قسمت‌های بعدی وارد این بحث هم خواهیم شد. اما با توجه به كثرت دوستانی كه در شرف ازدواج هستند و یا تازه ازدواج كرده‌اند و سوالات بی‌شماری كه در این رابطه دارند سعی دارم در پست بعدی ، اگر فرصتی دست داد ، درباره مفهوم یك زندگی مشترك و انتظارات و وظایف دو طرف ، مطلبی داشته باشم.
بسیاری از دوستان مطالب و سوالات خوبی را در ای‌میل یا مسنجر مطرح می‌كنند كه ای‌كاش در قسمت نظرات می‌نوشتند تا بقیه دوستان نیز از نظرات و پرسش و پاسخ آن‌ها بهره‌مند شوند. البته برخی دوستان مشكل كامنت گذاشتن و سخت بودن آن را عنوان می‌كنند كه از این پس لینك نحوه كامنت گذاری در بلاگر را در انتهای هر پست قرار می‌دهم تا دوستانی كه با نحوه كامنت گذاری آشنا نیستند و یا مشكل دارند بتوانند به راحتی نظرات خود را بنویسند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اعمال شب و روز عيد مبعث
مداحی‌های عيد مبعث

در این ایام نورانی و معنوی از همگی التماس دعا دارم.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مطالب مرتبط قبلی:

رابطه در دنیای مجازی - 6
رابطه در دنیای مجازی (5) - آسيب شناسی چت

رابطه در دنیای مجازی (4) - آسيب شناسی يك رابطه
رابطه در دنیای مجازی - 3

رابطه در دنيای مجازی - 2
رابطه در دنيای مجازی - 1
فلسفه رابطه (6) - نقش عشق در ازدواج
فلسفه رابطه - انتخاب همسر
فلسفه رابطه 4
فلسفه رابطه 3
فلسفه رابطه 2
فلسفه رابطه 1

برای ديدن نحوه درج نظر در اين وبلاگ روي لينك زير كليك كنيد

نحوه درج كامنت ( نظر)

نظرات رسيده: 41

  • مرداد ۲۷, ۱۳۸۵ ۹:۲۵ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلاممممممممممممممممممممممممممم
    من اول شدمممممممممممممممم

     
  • مرداد ۲۷, ۱۳۸۵ ۹:۳۰ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    من هنوز نخوندم:-D
    گفتم اول کامت بزارم بعدش بخونم:-D
    مطلبتون آخه همیشه مفید و زیبا بوده
    من کمتر وبلاگی مثه وبلاگه شما دیدم
    موفق باشید
    یا علی

     
  • مرداد ۲۷, ۱۳۸۵ ۹:۴۰ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    .بسم الرب المهدی
    با سلام و عرض ارادت فراوان

    و تشکر از مطالب زیبایی که این بار در بلاگ درج شده ... راستش یه مدت بود خیلی مشتاق بودم مباحث فلسفه ی رابطه و رابطه در دنیای مجازی رو بخونم ولی نمی شد .. تا این که چند شب پیش یه سر زدم این جا ..کپی پیست ..و بعدشم خوندمشون .. البته به تدریج...و بسیار لذت بردم ... واقعا عالی بود خیلی هم به درد خورد .

    و همچنین مطالب این بار و اون داستان در مورد کتاب
    شیطان ..واقعا تکان دهنده بود .
    راستی یه سوالی که برام پیش اومد این بود که چرا نظرات چند تا از مراجع تقلید رو نوشتید ولی مال چند نفر دیگه رو ننوشتید .
    به هر حال .
    انشاءالله امام زمان خودشون اجرتون رو بدن . که کار کمی نمی کنید
    با آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون جنابعالی زیر سایه ی امام زمان
    یا حق .

     
  • مرداد ۲۷, ۱۳۸۵ ۱۱:۳۹ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    السلام علي الحسين و علي اولاد الحسين.
    سلام.
    خسته نباشيد استاد.
    اولا شكست اسرائيل اشغالگر را به همه تبريك ميگم.
    ثانيا فرارسيدن اين عيد بزرگ را به مسلمانان جهان تبريك عرض ميكنم.
    راستي به اين نفرات كه اول ميشن جايزه هم ميديد؟ چي هست ؟
    بگذريم،باز هم اين موضوع مهم و سخت كه همه دنيا گرفتار اون هست.
    نميدونم من كه ديگه به اين موضوع شخصا فكر نمكنم چون .............
    حالا...
    ولي خود آدم بايد عاقل باشه و درست فكر كنه.
    انشالله كه همه عاقبت بخير و خوشبخت بشن.
    انشاالله .
    يا علي.
    از خانه بدر،از كوچه برون،تنهايي ما سوي خدا ميرفت.
    در جاده،درختان سبز،گل ها وا،شيطان نگران:انديشهخار آمد،و بيابان،و سراب.
    شب مي شد و روز .
    جايي،شيطان نگران:تنهايي ما ميرفت.

     
  • مرداد ۲۸, ۱۳۸۵ ۱۲:۰۸ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    با سلام خدمت ياس سفيد. از لطفتون صميمانه سپاسگزارم. اما در مورد چرا نظر همه مراجع درج نشده به اين دليل بوده كه نظر مراجع ديگر را نداشته‌ام و يا نظراتی كه داده‌اند به دليل مبهم بودن و يا جامع نبودن سوالات ، صريح نبوده است. اگر در مورد چت هر نظری از مراجع ديگر داريد خوشحال می‌شوم برايم بفرستيد. التماس دعا

     
  • مرداد ۲۸, ۱۳۸۵ ۵:۲۴ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    ايشالله زندگيت از هم بپاشه
    با نوشته هاي مزخرفت زندگي من رو داغون كردي
    الهي كه روز خوش نبيني
    الهي داغ خوانواده ات رو ببيني
    چون عشق عزيز من رو بي جهت به من بد بين كردي
    تا عمر دارم آرزو ميكنم خدا از تو نگذره
    بايد اون دنيا به من جواب بدي
    واگذارت كردم به همين خدا

     
  • مرداد ۲۸, ۱۳۸۵ ۱۲:۵۵ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    « آیا مى توانم درسهاى حوزوى را از طریق اینترنت فرا گیرم؟ آیت‌الله سیستانی: اگر از حوزه باشد مانعى ندارد.»

    یه جوری خلط مبحث شده ... یا اینترنت تعریف نشده ...
    فعلا...

     
  • مرداد ۲۸, ۱۳۸۵ ۷:۲۳ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام دوست عزيز ناشناس. هرچقدر فكر كردم و نوشته‌هايم را زير و رو كردم جايي كه اسمي از كسي برده باشم نيافتم. اما اگر منظورتون از نوشته‌ها همين كليات و واقعياتي است كه مي‌نويسم فكر نكنم مشكل از من بوده باشه. نوشته‌ها رو در هرجايي مي‌شود پيدا كرد و عشقي هم كه با نوشته‌ها بر باد رود مطمئن باشيد از همان اول هم پايدار نبوده و بر اساس دلبستگي‌هاي كاذب بين شما و او ايجاد شده نه بر اساس عشق واقعي. مطمئن باشيد در عشق‌هاي حقيقي هيچ كلام و هيچ نوشته‌اي نمي‌تواند پيوند عاشقانه بين دو عاشق را برهم زند. اگر بر هم خورد بايد بداني كه يا عشق واقعي نبوده و يا يك طرفه بوده كه در هر دو حالت جز ندامت و پشيماني ، رسوايي و ... ارمغان ديگري براي هر دو طرف نخواهد داشت. باز هم اگر جايي احساس مي‌كنيد از سوي من مشكلي براي شما ايجاد شده و خودم خبر ندارم با كمال ميل بگوش هستم و تا جايي كه در توانم باشد در خدمت شما و همه دوستان خواهم بود. اما از بابت دعاهاي شما. اگر بنا بود با هر نوشته و با هر كلامي كه انسان شخص خاصي را مد نظر خود ندارد ، هر كسي كه متضرر شود و يا مشكل پيدا كند اين‌گونه دعا كند و مستجاب شود فكر نكنم موجود زنده‌اي در اين دنيا باقي مي‌ماند. بهتر آن است كه در پي دليل شك و ترديد طرف خود باشيد. اگر مقصر بوده‌ايد و شك او به جا بوده كه جا دارد در رفتار و كردار خود تجديد نظر كنيد. اما اگر به جا نبوده كه چنين فردي كه با نوشته‌اي به شما شك كند و دليل قانع كننده‌اي نداشته باشد و شما هم مشكلي نداشته باشيد خب عشق خوبي هم براي شما نخواهد بود. اگر قابل باشم براي خوشبختي و عاقبت به خيري تان دعا مي‌كنم. شما هم هرچه دوست داريد دعا كنيد. شايد دعاهاي شما باعث عاقبت به خيري من نيز باشد. شادكام باشيد

     
  • مرداد ۲۸, ۱۳۸۵ ۷:۳۳ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام بانوي بزرگوار. آيت‌الله سيستاني داراي وب سايت شخصي هستند كه نظارت كامل بر محتوا و مطالب آن داشته و دارند. طبيعتا ايشان شناخت كامل نسبت به اينترنت و تبعات و ... آن بوده و اگر به وب سايت ايشان مراجعه كنيد ( مركز اطلاع رساني آل البيت كه لينك آن در بني آدم موجود است ) خواهيد ديد كه بيشترين استفتائات در زمينه اينترنت و چت از ايشان صورت گرفته است. و اما در باره پاسخ. منظور سوال كننده ، استفاده از چت و ... با افراد با نيت فراگيري علوم حوزوي بوده و منظور ايشان از اين جمله كه "اگر از حوزه باشد مانعي ندارد" استفاده از مراجع رسمي و تخصصي علوم حوزوي موجود در اينترنت بوده است نه مكان فيزيكي حوزه. مانند سايت‌هاي رسمي مراكز مختلف حوزوي كه آدرس‌هاي بسياري بر روي اينترنت وجود دارد و به صورت مجازي نيز نسبت به پذيرش طلبه (اينترنتي) اقدام مي‌نمايند و داراي چت و يا گفتمان زنده اينترنتي براي پاسخ‌گويي به سوالات مي‌باشند (اولين لينكي را كه در قسمت نرم‌افزارهاي مفيد اين وبلاگ وجود دارد ببينيد) . از بابت سوال به‌جايي كه فرموديد و قطعا براي ديگر خوانندگان نيز ايجاد شبهه مي‌نموده است صميمانه سپاسگزارم . التماس دعا

     
  • مرداد ۲۹, ۱۳۸۵ ۳:۰۱ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    به نام حق
    با سلام خدمت شما بزرگوار
    مطالب این پست راجع به انگیزه های روابط مجازی بسیار ستودنی و قابل تامل بوده...انگیزه های ادمی در هر نوع ارتباطی چه علمی،اجتماعی،عاطفی و...و با هر جنسیتی در درون خود فرد مبرهن و آشکار است...این ارتباط مجازی علیرغم محدود بودن بدلیل عدم داشتن بسیاری از محدودیتهای ارتباط در دنیای واقعی برای پسران و دختران جامعه ما کابل ارتباطی بین آنهاست...البته صحبت و بحث در این زمینه بسیار وسیعه و مطالب این پست شما خیلی از حرفهارو که باید میزد زده...
    من فقط اینو میدونم که حتما حتما برای ارتباطات علمی،مذهبی،اجتماعی میشود از علم و دانستنیهای یک همجنس بهره برد و استفاده کرد...مابقی هم یه سری توجیهات هست که اونم جای بحث داره....
    دوست بزرگوار از مطالبتون خیلی استفاده میکنیم...با اجازتون من مطالب این پستتونو برای گروههای دیگه میفرستم تا استفاده کنند
    با امید به اینکه مه ما به مسائلی که باید واقف باشیم توجه کنیم
    التماس دعا
    یا علی

     
  • مرداد ۲۹, ۱۳۸۵ ۳:۳۲ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام هن فکر می کنم همه کسایی که در این دنیا از این نوع ارتباطات دارند می دونند که دارند اشتباه می کنند ولی خودشونو گول می زنند بهترین دلیل عقل آدم هست و نفس سرزنش گر که انسان رو منع می کنه
    ولی به خاطر از دست دادن بعضی چیزا حاضر به ترک این ارتباطات نیستندو همه در گمراهی آشکار به سر می برند..و این موضوع بس که در جامعه تکرار شده زشتی خودشو از دست داده...
    امیدوارم به حقیقت پی ببریم
    موفق باشید وبلاگ خیلی خیلی مفیدی دارین

     
  • مرداد ۲۹, ۱۳۸۵ ۳:۵۰ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    salam
    veblog zibaei darid matalebi ke neveshteh mishe besyar amozandeh hast omidvaram ke moaser vaghe beshe va digaran az in mataleb pand begiran
    moafagh bashid

     
  • مرداد ۲۹, ۱۳۸۵ ۴:۳۵ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام از این که به سرزمین عشق خدائی آمدی و انجا را پر از سخن گلهای عطر نوشتهایت کردی ممنون
    عشق به همه هستی عشق به خدامهربان که بتوان آن را حس کرد زیباست و عشق های زمینی هم عشق خداست که در روح مان دمیده شده پس قدر این لحظه های خوب آسمانی را باید شکر کرد که خدائی داریم و عشق به او باعث ذوق ما به عشق های زمین میشود اری به وب عشق خدائی هم سر بزنید و سخن خوبتان را هدیه به بازدیدکنندگان این وب که برای مادارن قلم میخورد را عطر اگین کنید منتظر شما هستم اگر امدی که خوش قدم
    امدی اگر هم نیامدی عشق خدائی تون را کم کرده ای که باید ان را در وجودتان پیدا کنید
    انشاا.
    این هم وبلاگ های عشق خدائی امید وارم ببینید و نظر قشنگتون را برای به یادگار بگذاری
    http://eshghekhodayi.persianblog.com

    http://hlgole2.persianblog.com

    http://mother20.persianblog.com.

    http://mother20.mihanblog.com/

    http://www.mother20.blogfa.com

    http://xp20.persianblog.com

    http://hlgole.persianblog.com

    http://hlgole1.persianblog.com

    http://hlgole2.persianblog.com

    http://chat19.blogfa.com

    منتظر گفتهای زیبایت در سر زمین عشق خدائی هستم
    وبلاگ شما با آدرس هاي زير قابل دسترسي ميباشد .
    mother20.mihanblog.com
    mother20.bigestblog.com
    mother20.MyBlog.ir

    mother20.persianhackers.com

     
  • مرداد ۲۹, ۱۳۸۵ ۵:۴۸ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    باسلام
    امیدوارم معضل ازدواج هرچه سریعتر حل شود و دختران و پسران قبل از 20 سالگی بتونند متاهل شوند که دراونصورت خیلی از این حرفا دیگر نخواهد بود
    متاسفانه ما با هر پدیده جدیدی مخالفیم و فکر نمیکنیم میتوان راههای مناسبی هم دراین پدیده پیدا کرد
    خدا همه را هدایت کند و دیده ها را باز کند
    زمانی که تو بعلت ترس از گناه قصد ازدواج داری و کسی نیست برای تو همسری پیدا کند و خودت هم از همون بحث حجب و حیا نمیتونی ارتباط مستقیم با جنس مخالف بگیری چه راه حلی وجود دارید؟
    کمونیسم جنسی یا رهبانیت؟
    یا اینکه اگر با اطلاع بتوانی انتخابی را انجام بدی که صرفا مانند این است که کسی را به تو معرفی کرده اند و بعد از توافق اولیه بصورت حضوری با خانواده رفتن به خواستگاری و بعد دوران نامزدی برای شناخت خارج از دنیای مجازی و استفاده همزمان از چت برای اینکه در حین نامحرم بودن در دوره نامزدی و محدودیتهای ارتباط متقیم بتوانید به شناخت بیشتر برسید
    خب این نمیتونه بهتر از افتادن به ورطه فساد و گناه باشه؟
    اون مراجع عزیزی که در سنین نوجوانی ازدواج کرده اند و اصلا با اینترنت کار نکرده اند از این مسایل اگاهی دارند؟
    مطلب خیلی زیاده ولی حوصله خوندش رو نخواهید داشت
    باید واقعیات رو درک کرد
    کشش به جنس مخالف همیشه بوده و هست و این رمز بقای بشر است وگرنه ازدواج و تداوم نسل صورت نمی گرفت و این حکمت الهی است
    انشاءالله بتونیم راه صحیحی رو پیش بگیریم
    هرکی هم دلش میسوزه و فتوا میده بی زحمت یکاری برای تسریع ازدواج جوونها کنه و به فکر کار و شغلشون باشه

     
  • مرداد ۳۰, ۱۳۸۵ ۱۲:۲۳ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام دوست عزيز و ناشناس (m): مطالبي كه شما نوشتيد واقعا درد جامعه امروزي بخصوص جوانان ما است. با همه مشكلات و محدوديت‌هايي كه گفتيد موافقم و آن‌ها را از معضلات يك جامعه سالم مي‌دانم. اما يك سوال؟ آيا درست است به خاطر آن‌كه تعدادي يا افراد زيادي گرسنه هستند و هيچ امكان تامين معاش ندارند دزدي را رواج بدهيم؟ و يا آن را آزاد بگذاريم؟ شما درد را نوشتيد اما راه درمان آن را درست رفته‌ايد؟ آيا اگر حجب و حيا مانع نمي‌شد و افراد به خاطر دير شدن ازدواج و عدم افتادن به گناه با هم ارتباط مستقيم داشتند موضوع حل مي‌شد؟ نمي‌دانم از كمونسيم جنسي كه به عنوان راه حل غلط از آن ياد كرده‌ايد را خوب فراگرفته‌ايد يا نه. اما فكر كنم نكته‌اي را فراموش كرده باشيد و آن اين‌كه كمونيسم جنسي انتهاي همان راه‌حلي است كه شما فرموديد. اين كه به خاطر مشكلي هرچند بزرگ بخواهيم صورت مسئله را از بين ببريم فكر نمي‌كنم راه حل مناسبي باشه. البته همانطوري كه در قسمت آخر همين پست نوشتم هنوز وارد راه حل اون افرادي كه شما فرموديد نشده‌ام و انشاالله در فرصت مناسب راه حلي را كه شما هم منتظر آن بوديد خواهم نوشت. اما يك مطلب را به خاطر بسپاريد و آن اين‌كه ازدواج فقط براي رام كردن غريزه‌هاي سركش نيست و حتي اگر كسي در پس از ازدواج با اين تصور كه ديگر مشكلي سد راهش نيست افسار اين غريزه را رها كند بنيان خانواده را نيز از هم مي‌گسلد. من هم قبول دارم كه هر غريزه‌اي در انسان حق و حقوقي دارد كه بايد حقوق آن‌ها را ادا كند و الا روزي بند پاره مي‌كند. اما اگر اين حق و حقوق افسار گسيخته شود جامعه را نيز به تباهي مي‌كشاند. مانند پول. پول دوستي و كسب ثروت هم يكي از غرايز انسان است كه خب درجاي خودش خوب و موجب رشد انسان‌ها است. اما اگر از شما بپرسند چقدر پول دوست داريد چه جوابي مي‌دهيد؟ افراط در هر چيزي حتي عبادت نيز موجب تباهي و انحراف انسان‌ها است. اما اگر منظور از ازدواج مسائل ديگري است كه اين غريزه نيز در قمستي از آن جاي دارد خب به شما توصيه مي‌كنم تا قسمت آخر اين مجموعه تحمل كنيد. براتون بهترين‌ها را آرزومندم و اميدوارم به خواسته‌هاي خيرتون برسيد. التماس دعا

     
  • مرداد ۳۰, ۱۳۸۵ ۷:۴۱ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام
    مطالب جالبي نوشتيد با خوندن اونا جرقه اي تو ذهن زده ميشه ولي عملي كردن گفتاربراي بعضي ها خيلي سخته قبول تصورات مثبت در هر ذهني وجود داره ولي نمايان شدن اون در دنيايواقعيو يا مجازي به ارتباط با طرف مقابل هم بستگي داره . نميشه هيچ وقت يكطرفه به قاضي رفت . هرچند كه سرشت ادما به خوبي گرايش داره همانطور كه خودتون گفتيد اين وسط شيطان هم بيكار ننشسته و تلاش اون بيشتر از تلاش من و امسال منه!

     
  • مرداد ۳۰, ۱۳۸۵ ۹:۴۶ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    بسم الله الرحمن الرحیم.
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
    «اِقرَأ باِسم رَبِّک اَلُّذِی خَلََقَ» عيد رسالت و جشن برگزيدگی و برانگيختگی پيامبر بزرگ اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) بر شما وخانواده محترمتان مبارک باد.وست حق یارو یاورتان.

     
  • مرداد ۳۱, ۱۳۸۵ ۲:۲۲ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام . عید بر شما و خانوادتون هم مبارک ! مطلب تون رو هم خوندم . به چیزایی اشاره کرده بودین که معمولا به آن ها توجه نمی شه . معمولا سعی می کنیم یه جوری قانع کنیم خودمونو .فکر می کنم خیلی ها باید این نوشته رو بخونند .

     
  • مرداد ۳۱, ۱۳۸۵ ۵:۱۱ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    با سلام . بعثت پیامبر گرامی اسلام بر شما مبارک باد . با تشکر از حضور شما در وبلاگ تشنه لب . یا حسین زهرا

     
  • مرداد ۳۱, ۱۳۸۵ ۵:۳۸ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    هوالحبيب

    مکه در هيجاني غريب دست و پا مي زد . سالها بود که جاري کلام وحي بر زمين سرازير نشده بود . سالها بود که گمراهي بر دلها سايه افکنده بود و هيچ ستاره اي راه آسمان را روشن نمي کرد . شب بساط تيرگي را آنچنان بر خاک گسترده بود که اميد هيچ معجزه اي نمي رفت تا اينکه آخرين فرستاده پروردگار ، گل سرسبد هستي در کوير حجاز ظهور کرد .
    سالروز بعثت ختمي مرتبت ، سيدالمرسلين ، سرور کائنات حضرت محمد مصطفي ( ص ) بر همه مسلمين جهان تبريک و تهنيت باد .

     
  • مرداد ۳۱, ۱۳۸۵ ۷:۵۶ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام ... ممنون ... عید بر شما هم مبارک باشه !

     
  • مرداد ۳۱, ۱۳۸۵ ۱۰:۲۰ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    *** بنام تو ای قرار هستی ***
    سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما برادر بزرگوار و استاد ارجمندم
    خدا رو شکر که بلاخره بعد از مدتها فرصت کردید وبلاگ رو به روز کنید
    باید سر فرصت بخونم. الان خدمت رسیدم برای عرض تبریک عید
    مبعث حضرت ختمي مرتبت ، صاحب خلق
    عظيم ، نبي مكرم اسلام ، ختم رسل ، اشرف انبياء و اولياء ، حضرت محمد مصطفي صل الله عليه و آله و سلم مبارك باد

     
  • مرداد ۳۱, ۱۳۸۵ ۱۰:۲۲ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام برمبعث بهاري ترين محفل خدا ، سلام برمبعث نويدتزکيه انسانهاي شايسته

    سلام برمبعث پيام خيزش انسان ازخاک تا افلاک

    يامحمداي رسول مهرباني ، بخوان به نام خدايت

    و امروزخورشيدامت درقلبهاي عاشقان مي تپد
    فرشتگان عرشيان همه سرک مي کشندتاباررسالت رابردوش امين وحي ببينند

    اللهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم

     
  • مرداد ۳۱, ۱۳۸۵ ۱۰:۲۴ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    وده كعبه و ام القري به بستر خـــــــواب
    ولـــــــــي به دامن غار حرا دلي بي تـــــــاب
    نخفته، شب هــــــمه شب، ديده خـدا بينش
    ز ديـــــــــــده رفته به دامن سرشك خونينش
    بســـــــــــــان مــــرغ شباهنگ ناله سر كرده
    بــــــــــــه كــــــوه، نــــاله جانسوز او اثر كرده
    دلـــــــــــــش، لبالــب اندوه و محنت و غم بود
    بـــــــه كــامش، از غم انسان شرنگ ماتم بود
    وجـــــــــود وي هـــــــمگي درد و التهاب شده
    ز آتـــــــش دل خـــــــود همچو شمع آب شده
    كــــــــــه پيــــــــك حضـرت دادار، جبرئيل امين
    عيـــــــــان بــه منظر او شد، خطاب كرد چنين:
    بخــــــوان به نام خدايـي كه رب ما خلق است
    پــــــــديــــــد آور انســـان ز نطفه و علق است
    بـــــــــــــخوان كه رب تو باشد ز ما سوا اكـــرم
    كــــــــــــه ره نمود بشر را، به كاربرد قــــــــلم
    بــــــه گوش هوش چو اين نغمه سروش شنيد
    ز قيــــــد جسم رها شد، به ملك جان پيوست
    شـــــــــكست مرز مكان را، به لا مكان پيوست
    درون گلشن جانــــــــش شكفت راز وجــــــــود
    گــــــــــــشود بـــــــار در آن دم به بارگاه شهود
    بـــــــــــه بـــــزم غيب چو تشريف قربتش دادند
    در آن مشـــــــــاهده منشـــــــــور عزتش دادند
    چــــــــــو غرقه گشت وجودش به بحر ذات احد
    غبـــــــــــار ميم، بشد زايل از دل احـــــــــمــــد
    بــــــــــه بي نشاني مطلق ازو نشان برخاست
    حجــــــــاب كثرت موهوم از ميــــــــان برخاست
    دوبـــــــــــاره چون به مكان، رو، ز لامــــكان آورد
    اميـــــــــــد و عشق و رهـــــايي به ارمغان آورد
    درود و رحـــــــمـــــــــت وافر، ز كردگار قديــــــــر
    بـــــــــــر آن گزيده يزدان، بــــــــر آن سراج منير

     
  • مرداد ۳۱, ۱۳۸۵ ۱۰:۲۴ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    فخر دو جهان خواجه فرخ رخ اسعد مولاي زمان مهتر صاحب دل امجد

    آن سيد مسعود خداوند مويد پيغمبر محمود ابوالقاسم احمد
    وصفش نتوان گفت به هفتاد مجلد اين بس كه خدا گويد ما كان محمد

     
  • مرداد ۳۱, ۱۳۸۵ ۱۰:۲۵ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمودند :
    هيچ فقري از ناداني بدتر نيست و هيچ مالي از عقل سودمندتر نيست و هيچ تنهائي از خودپسندي وحشتناک تر نيست و هيچ مددکاري از مشورت بهتر نيست و هيچ عقلي چون عاقبت انديشي نيست و هيچ حسب و نسبي چون خوشخوئي نيست و هيچ عبادتي همانند فکر کردن نيست.
    تحف العقول

     
  • مرداد ۳۱, ۱۳۸۵ ۱۰:۲۶ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    مشمولان شفاعت
    « قال رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم
    أَرْبَعَةٌ أَنَا الشَّفيعُ لَهُمْ يَوْمَ القِيمَةِ:
    1ـ مُعينُ أَهْلِ بَيْتى.
    2ـ وَ الْقاضى لَهُمْ حَوائِجَهُمْ عِنْدَ مَا اضْطُرُّوا إِلَيْهِ.
    3ـ وَ الُْمحِبُّ لَهُمْ بِقَلْبِهِ وَ لِسانِهِ.
    4ـ وَ الدّافِعُ عَنْهُمْ بِيَدِهِ.»:
    چهار دسته اند كه من، روز قيامت، شفيع آنها هستم:
    1ـ يارى دهنده اهل بيتم،
    2ـ برآورنده حاجات اهل بيتم به هنگام اضطرار و ناچارى،
    3ـ دوستدار اهل بيتم به قلب و زبان،
    4ـ و دفاع كننده از اهل بيتم با دست و عمل.

     
  • مرداد ۳۱, ۱۳۸۵ ۱۰:۲۷ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    شناخت هدايت
    قال رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم
    «وَ اعْلَمُوا عِلْمًا يَقينًا أَنـَّكُمْ لَنْ تَعْرِفُوا التُّقى حَتّى تَعْرِفُوا صِفَةَ الْهُدى، وَ لَنْ تُمَسِّكُوا بِميثاقِ الْكِتابِ حَتّى تَعْرِفُوا الَّذى نَبَذَهُ وَ لَنْ تَتْلُوَا الْكِتابَ حَقَّ تِلاوَتِهِ حَتّى تَعْرِفُوا الَّذى حَرَّفَهُ، فَإِذا عَرَفْتُمْ ذلِكَ عَرَفْتُمُ الْبِدَعَ وَ التَّكَلُّفَ وَ رَأَيْتُمْ الْفِرْيَةَ عَلَى اللّهِ وَ التَّحْريفَ وَ رَأَيْتُمْ كَيْفَ يَهْوى مَنْ يَهْوى.»
    به يقين بدانيد كه شما هرگز تقوا را نشناسيد تا آن كه صفت هدايت را بشناسيد، و هرگز به پيمان قرآن تمسّك پيدا نمىكنيد تا كسانى را كه دورش انداختند بشناسيد، و هرگز قرآن را چنان كه شايسته تلاوت است تلاوت نمىكنيد تا آنها را كه تحريفش كردند بشناسيد، هر گاه اين را شناختيد بدعتها و بر خود بستن ها را خواهيد شناخت و دروغ بر خدا و تحريف را خواهيد دانست و خواهيد ديد كه آن كه اهل هوى است چگونه سقوط خواهد كرد.

     
  • شهریور ۰۱, ۱۳۸۵ ۸:۵۸ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام خدمت شما
    انشاءالله که شما و خانواده محترمتون خوب سلامت باشین.مدتها بود منتظر مطالب جدیدتون بودم.مطالبتون بسیار خوندنی هستن و به تمام خوانندگان توصیه مکنم تا آخر این موضوع رو پیگیری کنند چون آخرش خوندنی تره.تادیدم که داستان چت کردن من و خودتونو نوشتین واقعا خوشحال شدم از این جهت که نکته آموزنده ای هم برای خودم و هم برای دیگران انشاءالله باشه.از طرف دیگه خیلی خندم گرفت و اون هم ازاین جهت که چه کار مسخره ای انجام دادم.آخه مگه قحطی مشاور اومده که اون آقای محترم از من یا خواهرم مشاوره بخواد؟
    و اما چند نکته:
    در ابتدای نوشتتون فرموده این که دختران و پسران مذهبی(که تعدادشان اندکه)با خودشان هم روراست نیستندو... و پسران و دخترانی که پیشینه مذهبی ندارند (که تعدادشان اندکه)مانعی برای بروز رفتارهای اجتماعی خود نمی بینند.با توجه به این شاید بتونیم نتیجه بگیریم مشکل اصلی مذهبی بودن افراد هست پس برای داشتن رفتارهای اجتماعی باید از مذهب صرف نظر کنیم
    نکته دوم این که اگر چت کردن دو جنس مخالف انقدر مورد مزمت از سوی مراجع قرار میگیره،پس چرا روز به روز شاهد حضور هر چه بیشتر روحانیون در چت و اینترنت هستیم که انواع مشاوره ها رو ارائه میدن و اگه هم برای کسی مشکل بود که چت کنه شماره تلفن خودشونو میدن تا بیمار مورد نظر!!! بتونه مشکلش رو حل کنه یعنی میخواین بگین چون که اونها روحانی هستن از این قبیل مشکلات براشون پیش نمیاد؟
    ببخشید طولانی شد آخه فرموده بودین مطالبمونو به صورت کامنت بگذاریم .خیلی خوشحال میشم نظرتونو راجع به دو نکته ای که گفتم بفرمایین
    پیروز و سر زنده باشین

     
  • شهریور ۰۱, ۱۳۸۵ ۱۲:۱۵ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    هوالمتين
    «اِقرَأ باِسم رَبِّک اَلُّذِی خَلََقَ»

    عيد رسالت و جشن برگزيدگی و برانگيختگی پيامبر بزرگ اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) بر جهان و جهانيان مبارک باد.

     
  • شهریور ۰۱, ۱۳۸۵ ۷:۴۵ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام خواهر خوب و بزرگوارم ( دختر 20 ساله ). از اين كه محبت كرديد و در اين قسمت نظر خودتون رو نوشتيد واقعا سپاسگزارم. مي‌دونم كه نوشتن در اين محيط قدري سخت تر از اي‌ميل و ... است كه روزانه با آن سر و كار داريم. و از اين بابت جاي تقدير و تشكر دارد. اما قبل از توضيح دو نكته‌اي كه فرموديد ، لازم مي‌دونم مطلبي رو توضيح بدم و اون اين‌كه قصد من از مطرح كردن بحث شما، اصلا و به هيچ عنوان جسارت به شما نبود و همان‌طوري كه بارها به خودتان هم گفته‌ام، اين مسائل به خاطر صداقت و پاكي دختران جوان است كه همه چيز و همه اطراف خود را پاك مي‌بينند و هميشه از جنبه مثبت به قضايا مي‌نگرند. هرچند كه باز هم صداقت و صفاي روحي شما به عنوان نقص نيست بلكه نقص در امثال من است كه از اين پاكي و صفاي دروني شما سوء استفاده مي‌كنيم. اگر واقعا چنين تصوري براي شما ايجاد شده بفرماييد تا آن قسمت را حذف كنم. همينطور در مورد انتهاي همان قسمت كه نوشته شده:"شخص ديگري مي‌گفت" منظورم واقعا شخص ديگري بوده كه با شما در اتفاقي كه برايش افتاده دقيقا شباهت داشته است و تفاوت عمده وي با شما اين بوده كه برخلاف شما، اصلا حاضر به پذيرش اشتباه بودن راهي كه مي‌رود نبوده است. همه انسان‌ها جايزالخطا هستند ولي نشانه يك انسان برتر در اين است كه پس از پي بردن به خطا ، آن را تكرار نميكند كه اين نشانه شخصيت والاي يك انسان است.
    و اما در مورد آن دو نكته كه فرموده بوديد.
    منظور من از دسته بندي برخوردها اين نبود كه مذهب يا غير مذهبي بودن را عامل انگيزه‌ها عنوان كنم بلكه برخورد با اين مسئله را به چهار دسته تقسيم كردم كه دو دسته اول ( پسران و دختران در حالت كلي ) اكثريت را تشكيل مي‌دهند كه در اين دو قشر پسران از انگيزه اصلي خود براي ارتباط گيري باخبرند و با علم به آن اقدام به ارتباط گيري مي‌كنند اما دختران دوست ندارند حتي خودشان هم از دليل واقعي ارتباط گيري خود به سمت جنس مخالف مطلع باشند. و منظور من از بروز رفتارهاي اجتماعي ، رفتارهاي غلط و يا ناپسند اجتماعي است نه رفتارهاي صحيح و عامه پسند. هرچند هستند بسياري از دختراني كه ارتباط علني با يك جنس مخالف و نامحرم در اجتماع ابايي ندارند و آن را يك موقعيت برتر اجتماعي مي‌دانند. اما منظور من از ديد يك مسلمان واقعي است. بله اگر رابطه با جنس مخالف خارج از چارچوب اسلام را رفتار مثبت اجتماعي تلقي كنيم از اين ديدگاه براي داشتن اين‌گونه از رفتارهاي اجتماعي بايد از مذهب صرفنظر كنيم.
    در مورد نكته دوم هم كاملا طبيعي است كه شيطان در هر لباسي ظاهر مي‌شود. و لباس ، مقام ، شغل و ... هيچ‌كدام نشانه برتري ايمان در انسان‌ها نيست بلكه نشانه ايمان در افراد ميزان تقوي و پرهيزگاري آن‌ها است. نه صنف و ... . و چه بسا انسان‌هايي در لباس روحانيت باشند كه ضربات آن‌ها به اسلام ، به خاطر اعتماد مردم به آن‌ها بسيار بدتر از افراد عادي باشد و به همين دليل است كه بازخواست آن‌ها در آخرت نيز بسيار سنگين‌تر از افراد غير مدعي است. هرچند كه مانند افراد دانشجو كه از وقتي كه وارد ترم اول دوره پزشكي مي‌شوند به آن‌ها لقب دكتر مي‌دهند ، در اين لباس هم هستند افرادي كه به محض شروع دروس حوزوي اوليه مثل جامع المقدمات و ... به آن‌ها لقب روحاني مي‌بندند.
    من مخالف كامل چت نيستم كه اگر بودم شما نيز نمي‌توانستيد سوالاتتان را از من بپرسيد. منتهي با اين‌كه ابزاري براي جبران محدوديت‌هاي اجتماعي باشد كاملا مخالفم. برخورد و تبادل افكار با جنس مخالف در دنياي واقعي هم هميشه عيب نيست. همانگونه كه دختران دانشجو سوالات خود را از استاد درس خود مي‌پرسند يا خيلي از افراد كه به دكتر يا روان شناس و يا ....از جنس مخالف مراجعه مي‌كنند و ... اما آيا شما وقتي مي‌خواهيد به دكتر مراجعه كنيد هر كسي كه گفت من دكتر هستم خود را به او مي سپاريد؟
    به هرحال از اين كه محبت كرديد و نظر پرمهرتون رو در اين قسمت نوشتيد سپاسگزارم. هر شبهه‌اي بود در خدمت خواهم بود. التماس دعا

     
  • شهریور ۰۱, ۱۳۸۵ ۹:۳۷ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    با سلام و عرض ادب خدمت شما بزرگوار ... هر چند تبريك عيد مبعث دير شده منم خجسته سالروز بعثت پيامبر مكرم اسلام، حضرت محمد مصطفي(ص ) را خدمت شما برادر بزرگوار و خانواده عزيزتون تبريك و تهنيت عرض مي كنم . نبودم حسابي شرمنده .
    اميدورام چنين اعياد عزيزي همراه تغيير و تحولات مثبت براي همه ما مسلامانان باشه . قبل از هر سخني تشكر مي كنم از مطالب بسيار ارزشمندتون .
    مطالب قابل توجهي نوشتيد وبه صورت جامع و كامل بحث كرديد كه جاي هيچ سخني باقي نمانده است . همه اين مطالب متين و محجوب و به جاست .
    مطرح كردن چنين بحثهاي مهم و تامل برنگيز در وبلاگها كمتر ديده شده يا اينكه به صورت گذار بهش اشاره شده است . نظرات علما هم جالب بود . در مورد صيغه برادري و خواهري هم اشاره خوبي داشتيد . حتي بعضي ها فكر مي كنند وقتي صيغه برادري خونده ميشه تمام محارم طرفين به همديگه محرم ميشن . در حالي كه صيغه برادري يك رابطه معنوي است . نه محرميت واقعي .

     
  • شهریور ۰۱, ۱۳۸۵ ۹:۳۸ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    دختران در برخي موارد احساس ميكنند كه نيازهاي عاطفي و گاهي انتظارات آنها از طريق خانواده و جامعه پوشش داده نميشود و به همين علّت از چت كردن به عنوان راهي بي خطر و گزينه اي برتر براي رفع محدوديت هاي خود استفاده ميكنند . علي رغم اينكه ميدانند درصد زيادي از اين صحبتها (( دام )) است ....

    چت كردن بين دختران و پسران دوستي هاي عميق و پيچيده اي بوجود مي آورد . يك دختر يا پسر بايد بياموزد كه چگونه با فردي از جنس مخالف خود به طور مناسب ارتباط برقرار كند.
    برخي دچار اين مشكل مي شوند كه با ابراز اين جمله از سوي پسر كه: «عاشقت هستم... تو تنها فرد زندگي من هستي... براي هميشه دوستت خواهم داشت...» فورا تشكيل دوستي مي دهند. البته ممكن است كه در بعضي مواقع اين دوستي واقعي باشد. اما نتيجه نهايي چنين معاشقه‌هايي در اغلب موارد، جدايي و يا ازدواج مي‌باشد. و غالب اين ازدواج‌ها معمولا ناخوشايند هستند.
    و در برخي موارد نيزبه ازدواجهاي پنهاني و مخفي مي انجامد و اين در حالي است كه انسان در ارتباطات خود و آن هم به صورت الكترونيكي معمولا وجوه مثبت شخصيّت خويش را بروز ميدهد و ضعفهاي شخصيّت خود را از طرف مقابل مخفي ميكند و اين امرميتواند آثار و تبعات متفي فراواني به همراه داشته باشد . از طرف ديگه اي دختراني به دوستي هاي اينترنتي روي مي آورند كه در پي ارضاي حداقل نيازهاي خود هستند كه مهمترين آنها صحبت كردن با جنس مخالف است كه آنها را وادار مي كند تا خود را گول بزنند و شايد كه او با ديگران فرق دارد . از طرفي ديگر نيز بيشتر مردان و پسران كه در پي ارتباط اينترنتي هستن به رابطه هاي فيزيكي فكر ميكنند و بر عكس آنها دختران در پي تأمين نيازهاي اجتماعي ميبا شند .
    تشكر صميامانه دارم كه زحمت زيادي براي اين موضوع كشيديد
    راستي يه تشكر ويژه براي پاسخهاي زيبايي كه به كامنتهاي دوستان مي دهيد ... كه همراه با با سعه صدر و صبوري و شكيبايي مي باشد . شرمنده كه كامنتم طولاني شد .
    اميدوارم لحظه لحظه هاي زندگيتون در كنار خانواده معظمتان سر شار از شادي و معنويت باشه .

     
  • شهریور ۰۲, ۱۳۸۵ ۱۲:۳۴ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    با سلام و خسته نباشيد. مطالبتون سيار عميق و بسيار پرمغز ميباشد كه از اين جهت جا دارد تا به عنوان يك خواننده گمنام تشكر ويژه‌ اي از شما داشته باشم. در مورد پاسخ به نظرات نيز كمتر كسي را ديده‌ ام كه چنين شيوا و زيبا پاسخ گويد. دو نكته برايم سوال است كه ميخواهم در صورت امكان لطف كنيد و پاسخ بدهيد. يكي اينكه ملاك انتخاب آهنگ‌ هايي كه براي متن‌ هايتان انتخاب ميكنيد چيه؟ از جمله همين لنگه كفش. دوم اينكه چرا از وبلاگ هاي فارسي مثل پرشين بلاگ كه ابزار فارسي مناسبي دارند استفاده نميكنيد و مدت مديدي است به بلاگر اكتفا كرده‌ ايد. اين را هم ميدانم كه كار فارسي كردن در بلاگر بسيار مشكل است و واقعا هنر ميخواهد . البته وقت گرانقدرتان را نميگيرم و همانطور كه گفتم اگر فرصت كرديد پاسخ بديد. با تشكر ويژه - سيد حسن

     
  • شهریور ۰۲, ۱۳۸۵ ۱۲:۵۶ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    با سلام خدمت دوست عزيز و گمنامم سيد حسن.
    از لطف شما و همه دوستاني كه با محبت‌هاي خود مرا شرمنده مي‌كنند سپاسگزارم. و اما در مورد سوالاتتان.
    در مورد آهنگ من توجهي به اسم خواننده ندارم. هرچند كه سعي كرده‌ام هميشه از موسيقي‌هاي مجاز استفاده كنم. ولي دليل انتخاب من مضمون ترانه است كه سعي مي‌كنم منطبق با مفهوم كلي متن باشد. از جمله در مورد همين لنگه كفشي كه فرموديد ، بيشتر اين قسمت از شعر مدنظرم بوده:
    رفتم و گفتم که چرا نشستی

    تلف نکن عمرتو دستی دستی

    درسته که از همه تنهاتری

    اسير اين دردای زجرآوری

    کفشای غيرَتو بايد پا کنی

    بگرديو لنگتو پيدا کنی

    و اما سوال دوم:
    وبلاگ‌هاي فارسي همگي بدون استثنا چيزي را به آدم رايگان نمي‌دهند و در قبال فضا و امكاناتي كه تحمل مي‌كنيم بايد قسمتي از وبلاگ خود را براي تبليغ مسائلي كه گاها مطابق ميلمان نيست در اختيار بگذاريم. بطور مثال در زمان انتخابات رياست جمهوري سال گذشته ، اكثر وبلاگ‌هاي فارسي بدون وقفه در حال تبليغ كانديداي خود در محيط وبلاگي و حريم خصوصي ديگران بودند. از جمله پرشين بلاگي كه نام برديد بيشترين همٌ خود را براي تبليغ دكتر معين صرف نمود و حتي اقدام به نظرسنجي‌ و انتشار آمار كاذب در مورد كانديداي مورد نظر خود كرد كه اين عمل در هيچ‌كدام از خدمات سرورهاي خارجي ديده نمي‌شود. اكنون نيز مي‌توانيد در بين تمامي سمينارهاي مذهبي ، دفاع مقدس و .... و مدني ، تبليغات بي‌وقفه سمينارها و همايش‌هاي مدني و اصلاح طلبي را در سر تيتر تمامي وبلاگ‌هاي پرشين بلاگ ببينيد.
    نكته دوم در مورد وبلاگ‌هاي فارسي قطع شدن و عدم پشتيباني مناسب آن‌ها از كاربران است. مثل پارسي بلاگ و ... كه هر از چندگاهي بخصوص در ايامي كه بيشترين كاربران را به سمت وبلاگ‌ها مي‌كشاند ، قطع مي‌شوند و گاهي اين قطع شدن‌ها تا دو روز به طول مي‌انجامد.
    اما بلاگر سيستم وبلاگ نويسي گوگل است كه من تا بحال از آن راضي بوده ام و براي تبليغات ( آن‌هم بازرگاني نه سياسي اجباري ) خود ، فقط پيشنهاد درج تبليغ در ازاي پرداخت درصدي از سود حاصله ( كه بعد از مدتي بسيار قابل توجه خواهد شد) را مي‌نمايد.
    به هر حال باز هم از الطافتان صميمانه سپاسگزارم و براي شما بهترين ها را از خداوند منان آرزو مي‌كنم
    التماس دعا

     
  • شهریور ۰۴, ۱۳۸۵ ۶:۰۹ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    حلول ماه پر فضیلت شعبان و ولادت با سعادت يگانه منجی عالم بشريت و دوازدهمين اختر تابناک آسمان ولايت و امامت حضرت صاحب الزمان ( عج ) همچنين ميلاد با سعادت حضرت ابا عبد الله الحسين (ع) و حضرت اباالفضل العباس (ع) سمبل شجاعت و وفاداري و حضرت امام سجاد (ع) به شما بزرگوار تبريک و تهنيت عرض می کنم .
    ...قال أميرُالْمُؤْمنين(ع): انْتظروُا الفرج و لاتيأسوا من‌‌ روح الله فان أحب الأعمال إلي الله عز‍‌َْ‍‍‌ْ‍ و جل انْتظارُ الفرج.
    اميرالمؤمنين حضرت علي (ع): فرمودند: در انتظار فرج امام زمان (عچ) باشيد و از رحمت خداوند نااميد نشويد، همانا محبوبترين كارها در پيشگاه خداوند عز و جل، انتظار فرج است.
    كاش چراغ «ذكر» و شمع «ياد» در شبستان همه دلها روشن شود و ظلمت گناه و غفلت، از زاويه همه قلوب، زدوده گردد. ان شاء ا...

     
  • شهریور ۰۴, ۱۳۸۵ ۹:۱۲ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    بسم الله الرحمن الرحيم

    اللهم صل علي محمد وآل محمد وعجل فرجهم

    ضمن عرض سلام

    ماه پرفضيلت شعبان 1427 و اعیاد خجسته آن فرخنده باد



    بزرگان، پيوسته ماه شعبان را مقدمه ورود به «ضيافة ‏الله‏» در ماه رمضان دانسته ‏اند. از اين‏رو، كسب آمادگيهاى فكرى و روحى براى درك هر چه بيشتر فيض معنوى ‏از اين «مهمانى خدا»، لازم است.

     
  • شهریور ۰۵, ۱۳۸۵ ۱۲:۰۸ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    یا رفیق من لا رفیق له
    می روم تا از خودم بیرون شوم
    در پی لیلا رخی مجنون شوم
    می روم بار دگر مستم کند
    بی سر و بی پا و بی دستم کند
    .........................
    حلال کنید
    التماس دعا
    یا علی

     
  • شهریور ۰۵, ۱۳۸۵ ۸:۱۳ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    هوالمتين

    میلاد با سعادت سه پاره خورشید نبوی ( ص )

    امیر لحظات بی پایان نیایش ،

    حضرت ابا عبداله الحسین ( ع )

    ماه رخشان صدری خصال ،

    حضرت اباالفضل العباس ( ع )

    زینت دهنده سجده گاه عاشقان ( ع ) ،

    حضرت امام سجاد ( ع )

    بر محبان و عاشقان اهل بیت تبریک و تهنیت باد .

     
  • شهریور ۰۵, ۱۳۸۵ ۹:۴۶ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام.بالاخره آپ کردینا.دیگه داشتم مطلب قبلی رو حفظ می شدم.آخی حالا خوب شد.کاش می شد زود به زود به روز کنین.مطلب این دفعتون خیلی با حال بود.جای کلاه شرعی گذاشتن رو به هر طریقی می بست.ای ول خیلی حال کردم.خیلی هم استفاده کردم.به نظر من چت کردن فی نفسه کار بدی نیست اما مردم ما فرهنگ استفاده ی درست از اونو یاد نگرفتن.یا نخواستن که یاد بگیرن.راستی حلول ماه شعبان ر شما و خانواده ی محترمتان مبارک باشه.اگه یه وقت وصل شدین اون بالا بالا ها ما رو از دعای خیرتون بی بهره نذارین.موفق باشین و التماس دعا.اللهم عجل لولیک الفرج.

     
  • شهریور ۱۸, ۱۳۸۵ ۷:۳۱ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام روزی دیگر را آغازی میکنیم با آرزوهای گذاشته و حال و آیند که با تلاش خودمان و با عشق ایمان در زندگی باید به بیش ببریم و با کمک عشق الهی که در وجودمان خدا گذاشته به آن شگل بدهیم و دوستی های مان را بیشتر کنیم و از همه دیگر چیزی یاد بگیریم که هم به خدا نزدیگتر شویم و در زندگیمان آن را الگوی هم قرار دهیم باز منتظر حرف های خدائی شمادر مرزه نگاه بازدیدگانند گان وب عشق خدائی هستم خوش آمدی با بهترین و شیرین ترین احساس خوبتون که ...اینجا به این قشنگی که عده ای علم را می جویند

     

نظر شما چيه؟

بازگشت به صفحه اصلی