بنی آدم

تیر ۲۱، ۱۳۸۵

گل سرسبد آفرينش

هوالعزيز

" تمام ابعادى كه بـراى زن متصـور است و بـراى يك انسان متصـور است در فاطمه زهرا سلام الله عليها، جلـوه كـرده و بـوده است. يك زن معمـولى نبـوده است، يك زن روحانى، يك زن ملكـوتى، يك انسان به تمام معنا انسان، تمام نسخه انسـانيت، تمام حقيقت زن، تمـام حقيقت انسان؛ او زن معمولى نيست، او مـوجـود ملكـوتـى است كه در عالـم به صورت انسان ظاهر شده است، بلكه موجـود الهى جبروتى در صـورت يك زن ظاهر شده است... تمام هـويت هاى كمالى كه در انسان متصور است و در زن تصـور دارد، تمام در ايـن زن است... زنى كه تمام خاصه هاى انبيا در اوست. زنـى كه اگـر مرد بود، نبـى بـود. زنى كه اگر مرد بود به جاى رسول الله بـود ... معنويات ، جلوه هاى ملكوتى، جلوه هاى الهى، جلوه هاى جبروتى، جلوه هاى ملكى و ناسـوتى همه در ايـن موجـود مجتمع است. انسانى است به تمام معنا انسان، زنى است به تمام معنا زن."

امام خمينی (ره)

ميلاد گل سر سبد آفرينش ، حضرت فاطمه (س) بر همه عاشقان خاندان عصمت و طهارت ، مبارک باد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


تصدقت شوم الهى قربانت بروم در اين مدت که مبتلاى به جدايى از آن نور چشم عزيز و قوت قلبم گرديدم متذکر شما هستم و صورت زيبايت در آئينه قلبم منقوش است. عزيزم اميدوارم خداوند شما را بسلامت و خوش در پناه خودش حفظ کند. «حال» من با هر شدتى باشد مى گذرد ولى بحمدالله تا کنون هرچه پيش آمد خوش بوده و الان در شهر زيباى بيروت هستم. حقيقتا جاى شما خالى است فقط براى تماشاى شهر و دريا خيلى منظره خوش دارد. صد حيف که محبوب عزيزم همراه نيست که اين منظره عالى به دل بچسبد. در هر حال امشب شب دوم است که منتظر کشتى هستيم از قرار معلوم و معروف يک کشتى فردا حرکت مى کند ولى ماها که قدرى دير رسيديم بايد منتظر کشتى ديگر باشيم. عجالتا تکليف معلوم نيست اميد است خداوند به عزت اجداد طاهرينم که همه حجاج را موفق کند به اتمام عمل از اين حيث قدرى نگران هستيم ولى از حيث مزاج بحمدالله به سلامت بلکه مزاجم بحمدالله مستقيم‌تر و بهتر است. خيلى سفر خوبى است جاى شما خيلى خيلى خاليست. دلم براى پسرت قدرى تنگ شده است. اميد است هر دو به سلامت و سعادت در تحت مراقبت آن عزيز و محافظت خداى متعال باشند. ... ايام عمر و عزت مستدام. تصدقت قربانت روح الله.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بزرگترين وصيت من به تو فرزند عزيز سفارش مادر بسيار وفادار تو است.حقوق بسيارمادرها را نمى‏توان شمرد و نمى‏توان به حق ادا كرد.يك شب مادر نسبت به فرزندش از سالها عمر پدر متعهد ارزنده‏تر است.تجسم عطوفت و رحمت در ديدگان نورانى مادر، بارقه رحمت عطوفت رب العالمين است.خداوند تبارك و تعالى قلب و جان مادران را با نور رحمت ربوبيت خود آميخته آنگونه كه وصف آن را كس نتوان كرد و به شناخت كسى جز مادران در نيايد و اين رحمت لايزال است كه مادران را تحملى چون عرش در مقابل رنجها و زحمتها از حال استقرار نطفه در رحم و طول حمل و وقت زائيدن و از نوزادى تا به آخر، مرحمت فرموده رنجهايى كه پدران يك شب آن را تحمل نكنند و از آن عاجز هستند.اينكه در حديث آمده است كه «بهشت زير قدمهاى مادران است» (34) يك حقيقت است و اينكه با اين تعبير لطيف آمده است براى بزرگى عظمت آن است و هشيارى به فرزندان است كه سعادت و جنت را در زير قدم آنان و خاك پاى مبارك آنان جستجو كنيد و حرمت آنان را نزديك حرمت حق تعالى نگهداريد و رضا و خشنودى پروردگار سبحان را در رضا و خشنودى مادران جستجو كنيد.مادران گر چه همه نمونه‏اند لكن بعض آنان از ويژگيهاى خاصى برخوردارند و من در طول زندگى با مادر محترم تو و خاطراتى كه از او ـ در شبهايى كه با اطفال خود مى‏گذراند و در روزها نيز ـ دارم، او را داراى اين ويژگيها يافتم.اينك به تو اى فرزند و به ساير فرزندانم وصيت مى‏كنم كه كوشش كنيد در خدمت به او و در تحصيل رضايت او پس از مرگ من، همانگونه كه او را از شماها راضى مى‏بينم در حال زندگى و پس از من بيشتر در خدمتش بكوشيد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ارادت امام (ره) به همسر از زبان همراهان


خوش به حال من كه چنين همسرى دارم
امام علاقه و محبت وافرى به همسرشان داشتند به طورى كه از نظر امام همسرشان در يك طرف قرار داشت و بچه‏هايشان در طرف ديگر و اين دوست داشتن با احترام خاصى همراه بود. يادم هست يك بار كه خانم مسافرت رفته بودند آقا خيلى دلتنگى مى‏كردند. وقتى ايشان اخم مى‏كردند، ما به شوخى مى‏گفتيم اگر خانم باشند آقا مى‏خندند، وقتى نباشند آقا ناراحت هستند و اخم مى‏كنند. خلاصه ما هرچه سر به سر آقا گذاشتيم اخم ايشان باز نشد. بالاخره من گفتم خوش به حال خانم كه شما اينقدر دوستشان داريد و امام گفتند: «خوش به حال من كه چنين همسرى دارم. فداكارى كه خانم در زندگى كردند، هيچ كس نكرده است» . (73)
خانم، بى‏نظير است
علت علاقه عميق حضرت امام به همسرشان، فداكارى خانم بود. هميشه مى‏گفتند: «خانم، بى نظير است» ايشان 15 سال در آب و هواى گرم نجف مشكلات را تحمل كرده و همه جا همراه امام بودند. در حالى كه در خانواده پدرى‏شان در رفاه به سر مى‏بردند. و دختر خانم 15 ساله‏اى بيش نبودند كه به خانه امام وارد شدند. مثل اينكه در آن موقع قم را دوست نداشتند، ولى هرگز اين مسئله را نزد امام اظهار نكرده بودند. امام هميشه در پاسخ ما كه مى‏پرسيديم : «چه كنيم كه شوهرانمان به ما اين همه علاقمند باشند؟» ايشان مى‏گفتند: «اگر شما هم اين قدر فداكارى كنيد، همسرانتان تا آخر همين قدر به شما علاقه خواهند داشت. (74)
مادرت به جز خدا كسى را ندارد
هر وقت براى حضرت امام حادثه‏اى مانند بيمارى اتفاق مى‏افتاد، ايشان نزديكان را فرا مى‏خواندند و سفارش مادرمان را مى‏كردند. از سختى‏ها و مشقاتى كه مادرمان كشيده است صحبت مى‏كردند و مى‏فرمودند كه بايد رضايت مادرتان را جلب كنيد. روزهاى آخر عمر، ايشان مرا خواستند و باز سفارش مادرم را كردند و فرمودند: «مادرت به جز خدا كسى را ندارد، مبادا بر خلاف ميلش كارى انجام دهى» . (75)
بر خلاف رضايت مادر كارى نكن
امام با مادرم ارتباط عاطفى عجيبى داشتند. اينكه من در مسئله‏اى مانند حج با حكم رهبر عزيزمان صرف اينكه والده‏ام به من گفتند من راضى نيستم، يك مرتبه زدم زير همه چيز، اين نبود الا اينكه پدرم در روزهاى آخر زندگى، دست مادرم را گرفتند و در دست من گذاشتند و گفتند: «بر خلاف رضايت ايشان هيچ كارى نكن» با اينكه مى‏دانستم اين كار صدمه و تنشى دارد و براى من خوب نيست، گفتم هر طور مى‏خواهد بشود. به مقام معظم رهبرى گفتم شما اگر به من دستور دهيد برو، كه من از نظر شرعى آن قول را قطع كنم، حرفى ندارم و الا با آن رابطه عاطفى كه با مادرم دارم وارد اين كار نمى‏شوم. (76)
دست به غذا نمى‏زدند
در مورد صفا و صميميت و عطوفت و مهربانى امام نسبت به خانواده و همسر و دختران خودشان شايد بتوانم ادعا كنم كه كسى را در آن حد نديده‏ام. امام هيچ گاه وقتى خانم در منزل بود تنها غذا نمى‏خوردند؛ يعنى اگر سفره را پهن مى‏كردند و غذا در سفره آماده بود و خانم از اتاق بيرون رفته بودند، امام دست به غذا نمى‏زدند تا خانم تشريف بياورند و بنشينند و با يكديگر غذا بخورند. (77)
مرا دل نگران كردى
در همان ايامى كه در فرانسه بوديم روزى خانم به منزل يكى از فاميلهايشان به ميهمانى رفتند، اما موقع برگشتن دو ساعت از وقتى كه به حضرت امام گفته بودند كه برمى‏گردند، ديرتر شده بود و هنوز برنگشته بودند. امام كه همه كارهايشان را با ساعت و دقيقه تنظيم مى‏كردند، سه بار از اتاق به آشپزخانه آمدند و پرسيدند: «خانم نيامدند؟» دفعه سوم فرمودند : «نگران شده‏ام، شما نمى‏توانيد وسيله‏اى پيدا كنيد كه تماس بگيريم؟» تا اينكه خانم تشريف آوردند، اما وقتى خانم آمدند با يك محبت خاصى روبروى خانم نشستند و فقط گفتند : «مرا دل نگران كردى» ! (78)
اينها را ببر و تقسيم كن
يك بار خانم امام ناراحتى معده پيدا كرد كه قرار شد به بيمارستان منتقل شوند و نمونه بردارى شود. امام به من فرمودند لحظه به لحظه وضعيت خانم را تلفنى بپرس و به من اطلاع بده، كه نشانگر توجه و اهتمام خاص امام به وضع مزاجى خانم بود. من هم حسب الامر ايشان هر چند دقيقه يك بار خبرى مى‏گرفتم و به امام مى‏دادم. همزمان با اينكه خانم را آماده عمل در بيمارستان مى‏كردند، امام به من پنجاه هزار تومان پول دادند و فرمودند كه اينها را ببر و در ميان مردم مستضعف جنوب شهر تقسيم كن كه معلوم شد ايشان براى بهبودى خانم صدقه مى‏خواهند بدهند.
بنده هم به فرمايش ايشان عمل كردم و پولها را تقسيم كردم و برگشتم. بعد كه خبر موفقيت عمل جراحى خانم و بهبودى ايشان را به امام عرض كردم از لطف و مرحمتى كه داشتند بيست هزار تومان ديگر به من مرحمت كردند. گفتم آقا اينها را هم به همانجا ببرم و تقسيم كنم فرمودند: نه، اينها ديگر مال خودت است» . (79)
تا گفتم خانم گفته، چيزى نگفتند
يادم مى‏آيد بچه كه بوديم و با توپ توى اتاق بازى مى‏كرديم. توپ را زديم و شيشه را شكستيم . آقا خيلى ناراحت آمدند كه ما را تأديب كنند كه چرا اين كار را كرديم؟ من گفتم: «خانم به ما گفتند: در اتاق بازى كنيد، عيبى ندارد» . تا من اين را گفتم، ايشان هيچ نگفتند و سرشان را پايين انداختند و از اتاق بيرون رفتند و اگر مى‏خواستند ما را تنبيه كنند، نكردند. (80)
كارهاى شخصى به عهده خانم است
امام نسبت به مسائل منزل، مادرمان را مختار تام معرفى مى‏كردند و اين را خود آقا مى‏خواستند كه اين طور باشد، مگر به ندرت، آن هم مثلا با فلان خانواده كه از نظر اخلاقى درست نيست، معاشرت نكن، كه مادر ما حتما گوش مى‏كنند. چون شايد دو سال يك بار نگويند كه فلان كار را انجام بدهيد يا چرا انجام داديد. كارهاى شخصى مسئوليتش به عهده مادرمان است. در خرج منزل هم همين طور است؛ يعنى از اول خرج دست مادرم بوده، ايشان خودشان را گرفتار نكردند . در صورتى كه اگر ما زمان را در نظر بگيريم، آن زمان آقايان خودشان نظارت داشتند بر خريد منزل، حتى درست كردن غذا، اما ايشان خودشان را درگير اين مسائل نمى‏كردند. (81)
كسى نبود بيايد بدوزد؟
امام هيچ وقت دستور انجام كارى را به خانم نمى‏دادند. خانم مى‏گويند امام وقتى يك دكمه پيراهنشان مى‏افتاد، مى‏گفتند: «مى‏شود اين را بدهيد بدوزند؟» نمى‏گفتند خودت بدوز يا احيانا اگر روز بعد دوخته نشده بود، نمى‏گفتند چرا ندوختيد. مى‏گفتند: «كسى نبود بيايد بدوزد؟» ، لذا تا آخر عمرشان هيچ وقت به خانم نگفتند يك ليوان آب به من بده؛ خودشان اين كار را انجام مى‏دادند. (82)
هندوانه‏اى آماده كنيد
خانم وقتى مى‏خواهند مسافرت بروند، در هر ساعتى از روز باشد، حتى اگر ساعت 2 بعد از ظهر باشد امام تا درب حياط ايشان را بدرقه مى‏كنند. يا موقعى كه بر مى‏گردند، اطلاع مى‏دهند كه خانم مى‏خواهند برگردند، اگر فصل گرما باشد امام دستور مى‏دهند كه يك چيز خنكى درست كنيد، هندوانه‏اى آماده كنيد يا اگر نباشد آب خنكى درست كنيد و اگر فصل سرما باشد، مى‏گويند اتاقى را گرم كنيد. (83)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سلام. اول از همه شرمنده تمامی دوستانی كه نگران علت تاخير در به روز رسانی بودند. دوم تشكر از تمامی دوستان و عزيزانی كه برای سلامتی پدرم دعا كردند. سوم شرمنده از بابت ادامه مطالب رابطه. و چهارم اگر مجددا دير به روز كردم نگران نباشيد . مشغله‌هايم (كار ، درس و ...) هنوز زياده.

باز هم روز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن را به تمامی خواهران دنيای مجازی و واقعی ، بالاخص همسر عزيزم و مادران (مادر و مادر همسر) مهربانم تبريك عرض می‌نمايم.

التماس دعا

پی‌نوشت‌ها:

---------

73 ـ زهرا اشراقى ـ ويژه نامه روزنامه اطلاعات ـ 14/3/ 69
74 ـ زهرا اشراقى ـ زن روز ـ ش 1220
75 ـ حجت الاسلام و المسلمين سيد احمد خمينى ـ روزنامه ابرار ـ 12/3/ 72
76 ـ حجت الاسلام و المسلمين سيد احمد خمينى ـ آشنا ـ ش 1
77 ـ حجت الاسلام و المسلمين سيد على اكبر محتشمى
78 ـ مرضيه حديدچى ـ ندا ـ ش 1
89 ـ عيسى جعفرى
80 ـ فريده مصطفوى
81 ـ زهرا مصطفوى
82 ـ فاطمه طباطبايى ـ ويژه نامه روزنامه اطلاعات ـ 14/3/ 69
83 ـ مصطفى كفاش زاده

نظرات رسيده: 61

  • تیر ۲۳, ۱۳۸۵ ۱:۱۶ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    ** بنام تو اي قرار هستي **
    سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما برادر بزرگوارم . خدا رو شكر كه من اولين نفري هستم اين خاطرات دلنشين و صد البته درس آموز رو مي خونم

     
  • تیر ۲۳, ۱۳۸۵ ۱:۲۵ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    وقتي انسان در تمام ابعاد وجودي به كمال رسيده باشه ، اين ميشه كه انسان چه در زندگي اجتماعي و چه خانوادگي و چه سياسي ............. به گونه اي زيست ميكنه كه زندگيش الگو و سرمشق ديگران قرار ميگيره . خوندن اين خاطرات زيبا ار زندگي امام راحل منو منقلب كرد و بي اختيار اشگ ريختم . ايكاش مردهاي ما از امام عزيز درس بگيرند . ايكاش بفهمند كه امام تنها يك رهبر سياسي نيست ، بلكه الگوي تمام نماي يك انسانه ، انساني كه مورد نظر خداست و تجلي هدفش از خلقت آدمي و فخرش به ملائكه از آفرينش انسان است و مورد رضايت او و مخاطبش : يا ايتهاالنفس المطمئنه * ارجعني الي ربك راضيه مرضيه

     
  • تیر ۲۳, ۱۳۸۵ ۱:۲۹ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    ببخشيد داداش . باور كنيد اينقدر از خوندن اين خاطرات منقلب و مسرور شدم كه ياد م رفت به شما تبريك بگم .
    ولادت باسعادت ريحانه نبي ، كوثر ولايت، مادر امامت ، ام المومنين صديقه طاهره ، فاطمه زهراي مرضيه سلام الله عليها رو خدمت شما و خانواده محترمتون تبريك و تهنيت عرض مي كنم

     
  • تیر ۲۳, ۱۳۸۵ ۱:۳۲ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    فاطمه (س) گـــــــلــــــــواژه ي حُـــــســـــــــــن ازل

    فاطمه (س) نــــامـــــــوس حـــــــیّ لــــــم یــــــزل

    فاطمه (س) نــــامـی کـه مـــحـــبــــوب خـــداســت

    فاطمه (س) عـــــشـــــق تــــمـــــام اولــیـــاســــت

    فاطمه (س) مــــــحــــــبـــــــوبـــــــه ذاتِ إلـــــــاه

    ســــــالـــــکـــــان راه حـــــــــق را شــــــــمـــــع راه

    فاطمه (س) گــــــنـــــج نـــــهــــان رازهـــاســـــت

    فاطمه (س) دنـــیــائـــی از اعــــجــــازهــــاســــت

    گـــشــــــتـــــــه ایــــن نـــــــام خــــــدادادی ، بَــــــنـــــا

    از حــروف "فـاء"،"الــف"،"طـا"،"مــیـم" و"هــا"

    " فـــــای " آن فـــــرمـــــانـــــروائـــــی بـــــر وجــــود

    حــــکـــمــــرانــــی بــــر هـــــمـــه بـــــــود و نــــبـــود

    بـــعـــد " فـــاء "، آمــــد " الــــف "یـــعـــنـــی اَحَـــــد

    بـــیــــن مــــخــــلــوقـــات فــــــرد اســــت و صـــــمــــد

    " طــــای " آن از طُـــهـــر و پــــاکـــی حـــاکــی اسـت

    ریـــزه خـــــوار خـــــوان او هـــــر پـــــاکــــی اســـــت

    " مـــیـــم " آن مــــشـــکــــــوة نــــــور لــــــم یـــــــزل

    مـــــــرکـــــــز انـــــــوار حـــــــــق ، عـــــــــزّوجــــــــلّ

    " هــــای " آن تــــفــــسـیـــر شــــــد در هــــــل اتـــــی

    هــــل اتــــی یـــعـــنــــی عـــلــی مـــرتــضـــی (ع)

    فاطمه (س) مــــجــــمــــوعـــــه کـــــلّ کــــمـــــال

    فاطمه (س) مـــــــرآت ذات ذو الـــــــــجـــــــلــال

    فاطمه (س) یاجان ختم المرسلین(صلی الله علیه وآله وسلم)

    فاطمه (علیها السلام) یــا کــفــو مــولـی الــمـتّـقین (ع)

    کــــلّ هـــســـتـــی رشـــحــه ای از هـــســـت اوســـــت

    جــای لـب های پـیمـبر (ص) دسـت اوسـت

     
  • تیر ۲۳, ۱۳۸۵ ۱:۳۶ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    فاطمه يعنی گل ياس نبی
    شاخه احساس طوبی نبی

    *******************

    زهرا عصاره عصمت است. زهرا، آیینه پاکی است. زهرا زلال کوثر است. ای همیشه جاری! ای بهار کوتاه! ای ترنم باران وحی! در شکوه مقام تو حیرانم که معنویت رشته های چادرت دست نیاز می آویزد و معرفت به غبار آستان خانه ات بوسه می زند

     
  • تیر ۲۳, ۱۳۸۵ ۸:۵۳ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام
    پست جالبی بود
    و حکایت خوبی با خودش همراه داشت
    تبریک من رو به خاطر هر دو مناسبت بپذیرید
    موفق باشین
    یا علی

     
  • تیر ۲۳, ۱۳۸۵ ۱۱:۰۲ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    بنام خدا
    سلام
    بسیارجالب بود مثل همیشه
    پیشاپیش میلاد حضرت زهرا(س)وروز مادر رو تبریک میگم
    موید باشید
    درپناه حق

     
  • تیر ۲۴, ۱۳۸۵ ۱:۳۰ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    عرض ادب و سلام خدمت دوست گرای آقا مهدی گل/برادر عزیز از اینکه دیر به دیر برای عرض ادب خدمت شما بزرگوار میرسم مرا به بزرگی خودتان ببخشید گرفتاری وغریبی در بی دردی .امیدوارم که هر گز دل پاکتان غریب نباشد دوست گرامی من.خدمت رسیدم تا میلاد با سعادت دخت گرامی پیامبر اسلام بانوی بزرگوار اسلام خانوم فاطمه زهرا سلام الله علیه را خدمت شما وخانواده محترمتان وهمچینین حضور همه عاشقان این نور الهی تبریک تهنیت عرض مینمایم دست حق در تمام مراحل زندگیتان یارو یاورتان.

     
  • تیر ۲۴, ۱۳۸۵ ۸:۰۱ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام مهدی جان. چه افتخار بزرگی است برای فردی چون من که افتخار عرضه نوشته های ناقابل خود به جنابعالی را داشته باشد. مطالب جنابعالی چونان کلاسی برای خوانندگان آن خصوصا حقیر است. همیشه پاینده،جوشان و سبز باشید.

     
  • تیر ۲۴, ۱۳۸۵ ۸:۰۲ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    ببخشی در نظر قبلی خودم را معرفی نکردم. علیرضا هستم.

     
  • تیر ۲۴, ۱۳۸۵ ۱۰:۰۹ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    =سلاممممممممممم

    خیلی زیبا بود
    من هم این ایام رو تبریک میگم
    عشق من

    بگذار آن باشم كه با تو تا آخرين لحظه زندگی خواهد ماند

    بگذار آن باشم كه با صداقت با تو درد دل ميكند و با يكرنگی و يكدلی زندگی ميكند

    بگذار آن باشم كه ديوانه وار در شهر نام تو را فرياد ميزند

    و آن باشم كه برای عشقت: جان خواهد داد

    بگذار همانی باشم كه در شادی هايت ميخندد و در غم هايت با تو شريك است بگذار كسی باشم كه به داشتن چينين عشقی مانند تو افتخار كند

    بگذار كسی باشم كه وقتی كلمه دوستت دارم را بر زبان می آورد اشك از چشمانش سرازير شود

    بگذار همانی باشم كه تو ميخواهی ، همانی باشم كه تو آرزوی آن را داری

    بگذار كسی باشم كه با احساس سخن نگويد ، از ته دل دردش را بگويد و از تمام وجود عاشق و دل شيفته تو باشد

    بگذار كسی باشم كه زمان تنهايی اش تو همان تنهايی او باشی و زمان خوشبختی اش تو همان خوشبختی او باشی

    بگذار همانی باشم كه با باوری عميق به تو و زندگی نگاه بيندازد و با احساسی پاك عاشق قلب مهربان تو باشد

    بگذار همانی باشم كه بتوانم ستون های استوار زندگی را با محبت و عشق بنا كنم تا تو با آرامش با من زندگی كنی

    بگذار همانی باشم كه تو در روياها منتظر او ماندی و به استقبال او رفتی

    بگذار كسی باشم كه ديگر به جز تو به كسی ديگر نگاه نكند و تنها تو باشی و قلب مهربانت و يك دنيا عشق در وجودش اينك من با تمام وجودم كاری كرده ام و خواهم كرد كه هم تو را به آرزويت رسانده باشم و هم خودم آينده ای خوشبخت را در كنار تو داشته باشم

    بگذار همانی باشم كه دوستش ميداری و بگذار همانی باشم كه برای عشقش جان خواهی داد

    که من هم برای عشق تو جان میدهم

    مادر

    با همه وجودم دوستت دارم

    عاشق ات هستم
    یا فاطمه الزهرا

     
  • تیر ۲۴, ۱۳۸۵ ۲:۰۲ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    بسم الله الرحمن الرحيم
    سلام به بني آدم
    متن رو خوندم البته نه همه اش رو وليکن جالب بود
    منم ولادت مادر امامت رو به شما تبريک و تهنيت مي گوييماميدوارم که بي بي شفاعتتو بکنه
    البته منم از خداون د مي خواهم که بي بي شفاعت تمم شعييان را بکند
    راستي اگه خواستي مي تون يبه من سر بزني
    دوستدارت مهدي
    يا حق

     
  • تیر ۲۴, ۱۳۸۵ ۶:۲۰ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    امروز هستي آفرين‌،هستي به پيغمبر دهد
    امروز جبريل ازشعف،بر بادبال و پر دهد
    امروز از جام ولا ،حق خلق را ساغر دهد
    امروز ختم الانبيا گل بوسه بركوثر دهد
    امروز گلزار جهان،بويخوش ديگر دهد
    امروز عيسي بر فلك آواي شادي سر دهد
    امروز ياسين جلوه گر، امروز طاها آمده
    والشمس خوان واليل گو،زهرا به دنيا آمده
    ميلاد بانوي دوعالم، مادر سادات ، عشق حيدر ،قلب عباس ،روح ايثار و مالك كوثر را به شما و خانواده محتومتان و تمام شيعيان ومخصمصا مادران گرامي تبريك عرض مينمايم.
    ياعلي

     
  • تیر ۲۵, ۱۳۸۵ ۱۲:۰۰ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    بنام خدا
    سلام
    میلاد دخت نبی،ام الائمه،حضرت صدیقه کبری(س)رو تبریک میگم
    مثل همیشه شرمنده شما هستم
    فاطمی باشیم
    درپناه حق

     
  • تیر ۲۵, ۱۳۸۵ ۱۲:۱۴ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    يا رفيق من لا رفيق له

    سالروز طلوع با شكوه ترين آيه آفرينش

    كلمه آب ، آيينه ، آفتاب

    بر تمام ذرات هستي خجسته باد

    التماس دعا

    يا علي

     
  • تیر ۲۵, ۱۳۸۵ ۱۲:۳۵ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام.خوشحالم که بالاخره آپ شد این خانه ی زیبا.از لطفتون ممنونم.میلاد یگانه دختر خاتم پیامبران رابر شما و خانواده ی محترمتان تبریک می گویم و امیدوارم از سربازان فرزندش امام مهدی(عج) باشیم.مطلبتان بسیار پر بار و زیبا بود.موفق باشید

     
  • تیر ۲۵, ۱۳۸۵ ۱:۳۴ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    *** بنام تو ای قرار هستی ***
    سلام و عرض ادب و احترام خدمت شمابرادر بزرگوارم و تشکر از حضور سزتون
    ***********
    بزمي به حريـم کبــريا برپا شد
    کوثر ز خدا به مصطفي اعطا شد
    هر قطره ز آب کوثر افتاد به خاک
    صد شاخه گل محمدي پيدا شد
    **************
    يكبار ديگه ولادت با سعادت سرور بانوان بهشت ؛ فخر كائنات ،در بي همتاي آفرينش حضرت انسيه الحورا، ريحانه دلها ، فاطمه زهرا (س) بر شما و مادر بزرگوارتون مبارک باد

     
  • تیر ۲۵, ۱۳۸۵ ۱:۳۴ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    زهرا ، زهرا است ، چرا كه نجابتي است غريب. نامش سروش عالم وحي است و سرود ثناي فرشتگان سحر، تنديس جاوداني حسن است و شاهكار خداوند، آيه‏اي است و آيينه‏اي كه شاهراه‏هاي نور از آغوشش مي‏گذرد.



    زهرا تكلمي است روشن به بازگويي صحيفه حيدر; زهراست كه سكوتش گوش صد فرياد را مي‏دراند و در سياهترين لحظه‏هاي خاموشي كه جاي شقايق را گل خرزهره مي‏گيرد، زايش ترديد را با تبر يقين عقيم مى‏كند.



    زهرا نسيمي است تسكين دهنده التهاب دل گداخته علي ، نسيمي كه از اوست امواج دريا.



    زهرا ست كه خداوند نامش را به مسند قداست نشاند و كوثرش ناميد و زمين - سجاده گسترده نيايش او - در شبي كه عبور را از كوچه‏هاي مدينه دزديده بودند و سكون در همه چيز فرياد مي‏كشيد، چون هاله‏اى از نور، چنان مخفي ‏اش كرد كه دشمن ابتر، از شرم در حجم كوچك خود آب شد.

     
  • تیر ۲۵, ۱۳۸۵ ۸:۲۶ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    ( بنام تو اي آرام جان )






    چلچراغ آسماني ، يا فاطمه ... قبله ي افلاكياني ، يا فاطمه


    عالم از نور تو روشن ميشود ... ازشميمت خاك گلشن ميشود








    امشب درهاي اسمان به روي زمينيان گشوده ميشود


    ببينيد ... رستاخيز ناگهان جهان است و تولد دوباره ي نور



    بانو آمد ..... نور آمد





    ميلاد خجسته ي فرمانرواي اقليم عشق ، چشمه جوشان كوثر الهي ، يگانه بهانه ي خلقت ، پاره ي تن رسول الله (ص) ام الائمه حضرت صديقه ي طاهره ، فاطمه ي زهرا سلام الله عليها بر همگان بخصوص بر عاشقان و دلباختگانش تهنيت باد





    التماس دعا ..... يا علي مدد

     
  • تیر ۲۵, ۱۳۸۵ ۱۱:۰۰ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    بسم رب الفاطمه

    سالروز ميلاد اسوه زهد و تقوا ، نازدانه آل كسا ، اقيانوس علم و حلم ، چشمه سار نجابت ، صابره عصمت ، عصاره بعثت ، هم كفو ولايت ، پيوند دهنده حلقه نبوت و ولايت ، بارور كننده درخت امامت ، كوثر الهي ، قصيده پاكي ها ، مثنوي عرفان ، غزل خوبي ها ، مدافع ولايت ، ام ابيها ، صديقه كبري ، فاطمه زهرا ( س ) بر همه شيفتگان و ره پويان طريقش تبريك و تهنيت باد .

     
  • تیر ۲۵, ۱۳۸۵ ۱۲:۳۷ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    salam baradare khoobam..agha mahdi..haletoon khoobe?veladate banooye har do alam hazrate fatemeye zahra va rooze zan ro be shoma va hamsare geramitoon tabrik arz mikonam va omidvaram ishoon dar tamame karha komaketoom konan....manam konkoramo dadam ama rastesho bekhayin ziyad jaleb nabood...hozeye badi dashtim va ham inke sakht boood va ham inke man be eshtebah do safheye varagh zadam va 1 safhe fizik ra ja gozashtam ...va alan faghat be doa ehtiyaj daram..mesle hamishe manoo to khalvatetoon ba khodaye mehraboon faramoosh nakonid...mamnoon az mehraboonitoon...movafagh bashid..

     
  • تیر ۲۵, ۱۳۸۵ ۱:۴۸ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    هوالحبيب

    اگر نبود فاطمه كون و مكان به پا نبود

    اگر نبود فاطمه ز ما سوي اثر نبود

    ميلاد با سعادت ريحانه نبي ، کوثر هميشه جاري خلقت ، سيده زنان عالم ، مادر حسنين و همسر مولاي عشق ، حضرت فاطمه زهرا(س) بر عاشقان و دوستداران حضرتش مبارک باد .

     
  • تیر ۲۵, ۱۳۸۵ ۱:۵۳ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    بسم الله الرحمن الرحيم
    سلام
    خيلي ممنون که منو قابل دونستي و بهمن سر زدي بازم از اين کارها بکن خيلي خوشحال مي شم
    راستي اگه آپ کردي به من خبر بده
    به اميدديدار مجد شما
    دوستدارتان مهدي
    يا حق

     
  • تیر ۲۵, ۱۳۸۵ ۲:۳۹ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    به نام حق
    سلام
    خجسته میلاد باسعادت دخت نبی اکرم را به شما و خانواده محترمتان تبریک میگم
    ممنونم از حضورتون
    فرمایشات این پستتون هم عالی بود
    موفق باشید و پایدار
    یا علی

     
  • تیر ۲۶, ۱۳۸۵ ۴:۴۵ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    عید شما مبارک و این روز رو به همسرتون تبریک می گم .

     
  • تیر ۲۶, ۱۳۸۵ ۱۰:۰۹ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام.میلاد کوثر بر شما و خانوادتان مبارک.ان شاءالله مشغله هایتان تمام شود.از محبت هایتان هم ممنون.التماس دعا

     
  • تیر ۲۶, ۱۳۸۵ ۱۰:۳۴ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    با سلام خدمت شما / وبلاگ بسیار زیبایی دارید از اینکه به وبلاگ من سر زدید متشکرم / میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها بر شما مبارک باد شاد و خرم باشید / یا زهرای مرضیه

     
  • تیر ۲۸, ۱۳۸۵ ۲:۰۱ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام
    ممنون از پیامهای زیباتون وشمنده ازدیراومدن
    متنهاتون مثل همیشه زیباست
    دعایادتون نره

     
  • تیر ۲۹, ۱۳۸۵ ۱۲:۳۱ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    به نام خدا...با سلام...شرمنده از این همه تاخیر در آمدنم...آمدم به خوبها ...نه ..خوبترین ها سر بزنم...شما بزرگوارید که به بدها تند تند سر می زنید...باز هم معذرت می خواهم...التماس دعا

     
  • تیر ۳۱, ۱۳۸۵ ۴:۴۹ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام. ان شاالله که ما هم از الگوی مولایمان(عج) بهره ببریم. التماس دعا

     
  • مرداد ۰۱, ۱۳۸۵ ۱۲:۰۵ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    هوالمحبوب با سلام امروز حزب الله لبنان نماینده همه انقلابیون جهان معاصر است امروز حزب الله مظهر غیرت امت اسلامیست امروز حزب الله پرچمدار و طلائیه دار مبارزه با جنایتکارترین و خبیث ترین رژیم نامشروع جهان است امروز حزب الله لبنان نماینده تفکر خمینی بزرگ است و در این جهان پر از ظلم یک تنه در مقابل همه دنیای ظالم ایستاده است و تنها کاری که ما می توانیم بکنیم دعاست دعا که این انقلابیون از جان گذشته پیروز از این میدان بیرون بیایند امروز دلم می خواست لبنانی بودم تا می توانستم همدوش جوانان حزب الله لبنان به نبرد با اسرائیل بپردازم هرگز از بوسیدن دست هیچ کس بجز امام خوشنود نبودم امروز دلم می خواست دستهای سید حسن نصرالله را ببوسم بخاطر همه مردانگیش بخاطر همه شجاعتش بخاطر همه آن چیزهایی که در وجود این مرد هست و در داخل ام القرای حکومت اسلامی ایران در بین خیلی از آدمهای مدعی انقلابی گری نیست اینجا همه بدنبال رفاهند و انجا در لبنان غرورانگیزترین صحنه ها برای حزب الله دارد رقم می خورد کاش آنجا بودیم در کنار حزب الله لبنان و در کنار سید حسن نصرالله

     
  • مرداد ۰۲, ۱۳۸۵ ۱۲:۱۷ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    یا رفیق من لا رفیق له

    آه از اين سرای خاکی که هيچ دستی را به دستی نمی رساند

    و گلهای آشفته را به آوارگی می کشاند.

    ای لايزال هميشه ماندنی

    از اين جاده گلرنگ مسافری بفرست

    که روزگاری ست زمينيان و آسمانيان انتظارش را می کشند

    التماس دعا
    یا علی

     
  • مرداد ۰۴, ۱۳۸۵ ۱۲:۰۳ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام.مثله اینکه عمرم به پست جدیدتون قد نمی ده!ان شاءالله همیشه موفق و موید باشید.به دختر خانموتونم هم سلام برسونید..خدا نگهدار

     
  • مرداد ۰۴, ۱۳۸۵ ۲:۳۳ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    salam. estefade mikonam az matalebetoon. man gooshim sookhte shomaratoon pak shode momkene ba man tamas begirin!

     
  • مرداد ۰۴, ۱۳۸۵ ۲:۳۹ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    از کجا باید که پیدایت کنم؟

    ماه پنهانی، هویدایت کنم؟

    عشق را مفهوم دادی مادرم!

    وای بر من از چه افشایت کنم؟

    لحظه ای یاد تو درمان من است

    می توانم لحظه ای یادت کنم؟

    می توانم می توانم ای خدا

    از ته اندیشه فریادت کنم؟

    مادرم چشم و چراغ جانمی

    از دل و جانم تمنایت کنم

    ای حضور سبز تو آئینه وار

    در غزل اینگونه آوایت کنم :

    مادرم ،در عشق فرهاد توام

    جان شیرینم به قربانت کنم


    علیرضا د.

     
  • مرداد ۰۶, ۱۳۸۵ ۱۲:۳۸ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    با سلام و عرض تبریک فراوان به خاطر حلول ماه مبارک رجب و میلاد امام باقر علیه السلام . ان شاءالله که از برکات این ماه سراسر رحمت بهره مند شیم .
    به لطف و یاریه خدا
    خیلی التماس دعا :)
    یا حق

     
  • مرداد ۰۷, ۱۳۸۵ ۴:۳۲ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    هوالحبيب

    از كوي يار ندا مي رسد ، ماهي دگر حلول مي كند ، ميلاد از راه مي رسد،خورشيد طلوع مي كند ، رجب آمد و با خود نور و سرور آورد ،سيادت الهي بر عاشقان كامل، كه ماه خدا با ميلاد فرزندي از آل طه حلول كرد.

    ********

    حلول ماه مبارك رجب , ماه خدا , ماه استغفار , ماه ريزش رحمات الهي بر امت مبارك باد

     
  • مرداد ۰۷, ۱۳۸۵ ۶:۴۶ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام ... کسی که روز شهادت میخواد کامنت بذاره باید تسلیت روز رو بگه یا تاخیر تبریک رو ... تبریک گذشته و تسلیت امروز رو از من بپذیرید...

     
  • مرداد ۱۲, ۱۳۸۵ ۲:۰۶ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    salam dost gerami
    omidvaram salamat bashid mataleb jalebi bod mamnonam
    eltemas doa
    khodanegahdar

     
  • مرداد ۱۳, ۱۳۸۵ ۳:۰۸ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    بنام خدا
    سلام بزرگوار
    با حضورپرمهرتون دروبلاگم منو شرمنده کردین
    آقا مهدی بزرگوار من یه جامونده ازقافله هستم!!! برا اعتکاف دیررسیدم!!!من گناهکار رو راه ندادن وانگار که دنیا رو روسرم خراب کرده باشن... خیلی دلم شکست خیلی
    درپناه حق

     
  • مرداد ۱۳, ۱۳۸۵ ۳:۵۳ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام به آشناي بي نام و نشان
    نمي‌دونم باز هم اين‌جا سر ميزنيد يا نه ولي اميدوارم اين جملات را بتوانيد بخوانيد.
    شركت در مراسم اعتكاف منحصر به يك دسته و گروه خاص نيست كه شما را بدان راه بدهند يا ندهند. بلكه در هر كجايي كه بتوانيد حضور يابيد قطعا همان‌جا براي شما حكم مكان اعتكاف را دارد. حتي اگر به دلايلي از جمله عدم موافقت خانواده و يا همسر و يا خداي ناكرده نتوانيد در اين مراسم شركت كنيد ولي دلتان در آن‌جا باشد مطمئن باشيد كه اجر معنوي آن را خواهيد برد. به حكمت ، مصلحت و رضاي خدا راضي و خوشنود باشيد كه هيچ چيزي بالاتر از اين نيست و همه طاعات و عبادات تنها در وراي رضايت از تقدير الهي معني مي‌يابد. سلامت و پايدار باشيد و براي اين حقير نيز دعا گو باشيد. التماس دعا

     
  • مرداد ۱۴, ۱۳۸۵ ۶:۵۴ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    هوالحبيب

    زينت بخشندگان ، امام جواد ( ع ) مي آيد تا زمين مدينه ، يك بار ديگر مولودي ديگر از نسل هابيل را به شادباش بنشيند . مي آيد تا چشمان آسمان به روشني سيمايش روشن شود و لاهوتيان و ناسوتيان را در شادي ميلاد خويش فرو برد .

    كبوتر دل در هواي طواف گنبد نوراني كاظمين ، پر مي گشايد تا همراه با فرشتگان الهي ؛ حرم مطهرش را با بالهاي خود غبار بروبد و ديده را به ضريح او روشن سازد . در زاد روز مولود مبارك رجب ، با يك آسمان نياز از يگانه بي همتا مي خواهيم در درياي بيكران بخشش جواد الائمه غرقمان سازد و در زمره شيفتگان واقعي او قرارمان دهد .



    ميلاد با سعادت نهمين آيت سروري و پيشواي كرامت و بخشندگي امام جواد ( ع ) بر شما مبارك باد .


    سلام . گرچه کم پیدا شدید و دیگه کمتر به ما سر می زنید ولی من برای رفع دلتنگی گاهگاهی اینجا می یام. امروز هم برای عرض تبریک اومدم . چرا به روز نمی کنید ؟

     
  • مرداد ۱۷, ۱۳۸۵ ۲:۴۹ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    بنام خدا

    سلام

    ميلاد اولين اخترتابناك آسمان امامت وولايت،دومين قمر آل كساء،حضرت علي مرتضي،حيدركرار (ع) وروز پدر برهمه عاشقان مبارك

    يه تبريك ويژه ي دوقبضه ی سفارشی هم تقديم آقامهدي بزرگوار

    مويد باشيد ومهدوي

    درپناه حق

     
  • مرداد ۱۷, ۱۳۸۵ ۱۰:۳۲ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام بر شما برادر بسیار عزيز و خوبم که همیشه منو مورد لطف و محبتتون قرار میدید . میلاد مولای متقیان حضرت علی (ع) و روز پدر را به شما تبریک عرض می کنم . از اینکه دیر خدمتتون امدم پوزش منو بپذیرید .
    آسمانيان همه از شراب عشق علي (ع) نوشيده اند و لب از جام وصال او تر کرده اند و اينکه زمنيان را فرصتي است تا در چشمه جوشان معرفت او تن بشويند و به نور وجودي او رخ برگشايند؛ او که معشوق خداوند است و محمد (ع)، در خانه خدا، خانه عشق و شوريدگي پا به عرصه خاکي نهاد. او علي است و خدايش اعلي. او که مهتاب سپيدي رويش را از او دارد و کوچه ها همه بي قرار اويند و پنجره ها در انتظار قدوم مبارکش. او که چشمانش همه حديث و اعجاز است و نگاه هستي بخشش پياله جان ها را از شور زندگي، عشق و شيدايي لبريز مي کند؛ او معشوق خداست.
    روز معطرت مبارك

     
  • مرداد ۱۷, ۱۳۸۵ ۱۰:۳۴ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    ياس ها و نرگس ها در بي کران هاي گذرگاه هستي، عرشيان و زمينيان را در هاله اي از عطر و رويا مي برند؛ چرا که عطر وجودشان را از وجود علي (ع) به وديعت گرفته اند! آب هاي همه درياها از انعکاس نام او مي درخشند و مي خندند و نسيم هاي بهاري، در وزش لابه لاي شاخ و برگ هاي بيدهاي مجنون نام او را زمزمه مي کنند و نغمه خوش طنين نام اوست که اين گونه بلبلان عاشق را به ترنم در آورده است و بهشت براي خاطر او تمام زنبق هايشان را نثار زمينيان کرده است! او علي است؛ طبيبي که هر کجا که لازم باشد بر زخم ها مرهم مي نهد و دل هاي نابينا و گوش هاي ناشنوا و زبان هاي بي کلام را درمان مي کند. او علي (ع) است که غفلت و ناداني و حيرت و سرگرداني را معالجه و روشني هاي حکمت و عرفان را تقديم دل ها و جان هاي تشنه عاشقان الهي مي کند.

     
  • مرداد ۱۷, ۱۳۸۵ ۱۰:۳۹ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    عيدتان مبارك
    هر روزتان عيد
    روز پدر بر شما مبارك باد

    اي مهربان ترين پدر : چه زيباست است براي ما فرزندان ، هنگامي كه پس از ساعت ها تلاش و كوشش روزانه، وارد منزل مي شوي و چهره خسته خويش را به نگاهي محبت و صداقت و چهره اي خندان مبدل مي كني تا نكند خستگي شما ما را افسرده سازد و يا آرامش را از خانه بزدايد .
    به راستي بر اين همه صداقت و پاكيت درود و سلام مي فرستيم .

     
  • مرداد ۱۷, ۱۳۸۵ ۲:۳۶ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    *** بنام تو اي قرار هستي ***

    سلام و عرض ادب واحترام خدمت شما براد ر بزرگوار

    سيزدهم رجب المرحب ، ميلاد فرخنده ، امام المتعين ، يعسوب الدين ، امام المبين ، مولي اموحدين ، اميرالمومنين ، حضرت علي عليه السلام را به پيشگاه مقدس قطب عالم امکان ،حضرت بقية الله الاعظم و تمامي شيعان و محبان آن حضرت وشما برادر بزرگوار شادباش عرض مي کنم

     
  • مرداد ۱۷, ۱۳۸۵ ۲:۴۵ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    و یه تبریک ویژه به مناسبت گرامیداشت روز پدر به پدر بزرگوارتون که انشالله همیشه سالم باشند و سایه پر مهرشون برسر شما و خانواده مستدام باشه . و نیز یک تبریک خاص به شما پدر خوب و زحمتکش که میدونم چقدر به خانواده تون و به همسر و فرزندانتون عشق می ورزید . از خدای مهربون میخوام به شما قوت و توانائی و سلامت عنایت کنه تا همیشصه عزیزانتون از مهر و لطف و
    حمایت شما برخوردار باشند . روزتون مبارک

     
  • مرداد ۱۷, ۱۳۸۵ ۲:۴۶ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    آن شب فضاى كعبه اذينى دگر داشت
    گوئى خم گيسوى شب چينى دگر داشت

    استاره ها بر گرد مه پروانه بودند
    چشم انتظار جلوه جانانه بودند

    ان شب غم از مرز ولايت دور شد دور
    ام القمرى را سينه همچون طور شد طور

    با يورشى ظلمت اسير نور گرديد
    چشم كج انديشان عالم كور گرديد

    آن شب زنى را، راز دلها با احد بود
    بيت احد خلوتگه بنت اسد بود

    بنت اسد در زير لب رازى مگو داشت
    در نيمه شب با احد اين گفتگو داشت

    ائينه دار راز او، اسرار شب بود
    وز شدت دردى نهان در تاب و تب بود

    غرق عرق گرديده بود از بار دارى
    صبر و قرارش رفته بود از بى قرارى

    در كارگاه شب در اسرار مى سفت
    اسرار دل را با خداى خويش ميگفت :

    در خلوت دل جز تو دلدارى ندارم
    با كس به غير از تو سروكارى ندارم

    دستم بگير از مرحمت ، كز پا فتادم
    وز ناتوانى خسته در اينجا فتادم

    درد مرا درمان دواى توست يا رب
    خوان مرا نعمت عطاى توست يا رب .

    ناگه جدار خانه حق باز گرديد
    وز اين شكفتن ، رازها ابراز گرديد

    دردل فتاد از جنب وجوش،جوش وخروشش
    آمد نداى ادخلى از حق بگوشش

    شد فاطمه مهمان و حق شد و خروشش
    بنت اسد گل گشت و ايزد باغبانش

    بعد از سه شب مهمانى و مهمان نوازى
    آمد برون از بيت حق با سرفرازى

    تنها اگر وارد به بيت دادگر شد
    خارج زبيت دادگر، با يك پسر شد

    از نور حق آغوش گرمش منجلى بود
    زيرا تجليگاه قنداق على عليه السلام بود

    اى نام تو ائينه دار ملك هستى
    اى مهر تو قانون گذار حق پرستى

    اى جاودانه مرد ميدان شجاعت
    اى رهنمورد سنگر و محراب طاعت

    اى خانه زاد حق ، درون خانه حق
    وز نام حق نام دلاراى تو مشتق

    ميلاد تو ياد اور حكم جليل است
    يا اور حكم عنايت بر خليل است

    راز بناى كعبه شد ابراز از تو
    شد باب رحمت بر رخ ما، باز از تو

    يعنى خدا را مظهر كل صفاتى
    از ذات بگذشته حق را عين ذاتى

    با نام تو ديوان هستى را نوشتند
    با مهر تو، اب و گل ما را سرشتند

    اينك فضاى كشور ما منجلى كن
    اكنده از اواى گرم يا على كن

    ما عاشق و مشتاق فتح كاظمينيم
    ديوانه كوى دل اراى حسينيم

    ما ارزوى شهر سامرا داريم
    بر اين اميد، راه نجف در پيش داريم

    تا در جوار تو ماوا بگيريم
    ما جشن ميلاد تو را آنجا بگيريم

     
  • مرداد ۱۷, ۱۳۸۵ ۲:۴۷ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    علي در طول تاريخ ، تنها انساني است كه در ابعاد مختلف و حتي متناقضي كه در يك انسان جمع نمي شود قهرمان است. مثل يك كارگر ساده با دست و بازويش خاك را مي كند و در آن سرزمين سوزان بدون ابزار، قنات مي كند ، مانند يك حكيم مي انديشد، همچون يك عاشق بزرگ و يك عارف عظيم عشق مي ورزد، به سان يك قهرمان شمشير مي زند و همانند يك سياستمدار رهبري مي كند و مانند يك معلم اخلاق مظهر و سرمشق فضايل انساني براي يك جامعه است. هم يك پدر است و يك دوست وفادار و هم يك همسر نمونه.

    چنين انساني است كه در دنيا تنهاست.

     
  • مرداد ۱۷, ۱۳۸۵ ۲:۴۷ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    علي(ع) در ميان پيروانش هم تنهاست، در اوج ستايش هايي كه از او مي شود مجهول مانده است. درد علي (ع) دو گونه است: يك درد، دردي است كه از زخم شمشير ابن ملجم در فرق مباركش احساس مي كند، و درد ديگر، دردي است كه او را تنها در نيمه شبهاي خاموش به دل نخلستان هاي اطراف مدينه كشانده ... و به ناله در آورده است و ما تنها بر دردي مي گرييم كه از شمشير ابن ملجم در فرقش احساس مي كند .

    اما، اين درد علي (ع) نيست،

    دردي كه چنان روح بزرگي را به ناله آورده است، تنهايي است ، كه ما آن را نمي شناسيم!

    بايد اين درد را بشناسيم، نه آن درد را؛

    كه علي(ع) درد شمشير را احساس نمي كند، و ... ما درد علي را احساس نمي كنيم.

    پروردگارا ! قلبمان را با روح آسماني اش ، پيوند بزن

     
  • مرداد ۱۷, ۱۳۸۵ ۲:۴۸ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    ز ليلايي شنيدم يا علي گقت
    به مجنون چون رسيدم يا علي گفت
    نسيمي غنچه اي را باز مي كرد
    به گوش غنچه كم كم يا علي گفت
    چمن با ريزش باران رحمت
    دعاي كرد او هم يا علي گفت
    يقين پروردگار آفرينش
    به موجودات عالم يا علي گفت
    دلا بايست هر دم يا علي گفت
    نه هر دم بل دمادم يا علي گفت
    به هر روز به هر شب يا علي گفت
    به هر پيچ به هر خم يا علي گفت
    دمي كه روح در آدم دميدند
    ز جا بر خاست آدم يا علي گفت
    علي در كعبه بر دوش پيمبر
    قدم بنهاد و آن دم يا علي گفت
    عصا در دست موسي اژدها گشت
    كليم آنجا مسلم يا علي گفت
    نمي شد زنده جان مرده هرگز
    يقين عيسي بن مريم يا علي گفت
    ز بطن حوت يونس گشت آزاد
    ز بس در ظلمت يم يا علي گفت
    به فرقش كي اثر مي كرد شمشير
    شنيدم ابن ملجم يا علي گفت
    مگر خيبر ز جايش كنده ميشد؟
    يقين آندم علي هم يا علي

     
  • مرداد ۱۷, ۱۳۸۵ ۲:۴۹ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    داداش مهدی بزرگوار از صمیم قلب دعا می کنم هرچه زودتر مشگلات کاری و درسی برطرف بشه و باز مثل همیشه شاهد حضور سبزتون و نوشته های ارزشمندتون باشیم .
    آرزوی سلامتی و موفقییت روز افزون براتون دارم

     
  • مرداد ۱۷, ۱۳۸۵ ۴:۵۸ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    هوالحبيب

    ميلاد با سعادت اميرالمومنين علي (ع) رادمرد ايمان و عدالت ، گنجينه علم و حكمت ، اسطوره جهاد ، تقوي و فضيلت بر شما مبارك باد.

    بيا آيينه دل منجلي كن

    درون سينه ات را صيقلي كن

    بزن قفلي به درب خانه دل

    كليدش را به نام يا علي كن

    *****
    حب علي عباده

    *****

    برادر بزرگوارم سلام . یواش یواش این دیر به روز کردنها و کم پیدا شدنهای شما داره نگران کننده می شه ها ... نکنه سایه تون رو از سر ما جمع کردید ؟ امیدوارم این کمتر حضور دلشتنهاتون علتش خیر و خوشی باشه . دلتنگ نوشته های زیباتون هستیم . امیدوارم هر جا که هستید شاد و سلامت باشید . راستی روزتون هم مبارک . یه عالمه هم التماس دعا

     
  • مرداد ۱۸, ۱۳۸۵ ۱۲:۱۳ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    ( بنام تو اي آرام جان )



    خجسته ميلاد درياي بي كران عدالت ، ادامه ي نبوت ، فروغ ابديت ، نور حديقه ي آفرينش ، سر سلسله ي امامت ، خورشيد هميشه فروزان ولايت ، چشمه سارِ نور و هدايت ، فاتح خيبر ، ساقي كوثر ، پيشواي شيعيان ، مولاي متقيان ، امير مومنان ، اسوه ي صبر و ايمان و عشق و دانش و تقوي و ..... كه من ز وصفش عاجزم ، زيبا تر از زيبا ، مولود كعبه ، مولي الموحدين ، حضرت علي عليه السلام بر جميع عاشقان و شيفتگان حضرتش ، تبريك و تهنيت عرض مي كنم







    علي اي هماي رحمت تـو چه آيتي خدا را

    كه به ما سوا فكندي همه سايه ي خدا را

    دل اگر خـدا شناسي همه در رخ علي بين

    به علي شناختم من بخـدا قسم ، خـدا را

    بـرو اي گداي مسكين در خانه ي علي زن

    كـه نگـيـن پـادشـاهـي دهـد از كـرم گـدا را



    التماس دعا جميعاً ..... يا علي مدد

     
  • مرداد ۱۹, ۱۳۸۵ ۱:۲۲ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    *** بنام تو ای قرار هستی ***
    سلامی مجدد خدمت شما برادر بزرگوار . منت نهادید و شرمنده کردید. در حقیقت این من هستم که هیچوقت محبت و الطاف شما رو نمیتونم جبران کنم.
    جاداره از فرصت استفاده کنم و۱۵ رجب که مصادف است با وفات بزرگ بانوی اسلام ، پرچمدار کربلا، قافله سالار اسیران ، عقیله بنی هاشم ، حضرت زینب سلام الله علیها خدمت همه محبان اهل بیت علیهم السلام و شما برادر بزگوارم تسلیت و تعزیت عرض کنم

     
  • مرداد ۱۹, ۱۳۸۵ ۱:۲۵ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام بر زينب پبام آور عاشورا
    سلام بر زينب سبط گرامي حضرت مصطفي"ص"
    سلام بر زينب ، دخت بزرگوار حضرت علي مرتضي "ع"
    سلام بر زينب، يادگار حضرت زهرا"س"
    سلام بر زينب، خواهر حضرت مجتبي و سيدالشهدا "ع"
    سلام بر زينبي که فرزندش عون اکبر يکي از قربانيان کوي امام حسين "ع" بو
    دسلام بر زينبي که تربيت يافته مکتب وحي بود
    سلام بر زينب که علم لدني او را امام زمانش حضرت زين العابدين امضاء کرد
    سلام بر بي بي زينب که با سخنانش کاخ بيداد يزيد را ويران کرد
    سلام بر زينب که معلمه اولين دانشگاه معارف اسلامي بود و با تدريسخود بسياري از زنان ود ختران را با دانستنيهاي اسلام آشنا کرد
    سلام بر زينب که وارث صفات حضرت علي مرتضي "ع" و زهرا"س" بود
    سلام بر زينب که فريده حجاب و عفاف بود
    سلام بر زينب که پرستار آقا امام سجاد "ع" بود و پرستاران جهان به وجودش مفتخرند
    سلام بر زينب که امام حسين"ع" وقت وداع به ايشان فرمود: در نماز شب مرا فراموش نکن
    سلام بر زينب که بار اسارت بر شانه او بود

     
  • مرداد ۲۲, ۱۳۸۵ ۳:۳۰ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    به نام حق
    سلام به برادر بزرگوارمون
    دیر اومدم خیلی هم دیر
    من نمیدونم چرا همیشه تو کامنت گذاشتن اینجا مشکل دارم
    اول از همه تبریکات منو با تاخیر پذیرا باشید
    دوم هم دیگه اونطرفا نمیاید
    سوم هم منتظر آپدیت شدن بنی ادم هستیم با مطالب شیواشون که خیلی هم استفاده میکنیم
    در پناه حق در کنار خانواده شادو سلامت باشید
    التماس دعا در این ماه عظیم
    یا علی

     
  • مرداد ۲۴, ۱۳۸۵ ۱۰:۳۳ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    سلام
    همیشه وقتی وبلاگم رو باز می کنم درپیامها به دنبال نامتون هستم وبسیار خوشحال می شم مثل همیشه وقتی به خانه دوست رفتید بوی غریب یاس رو از دعاهاتون فراموش نکنید


    بوی یاس
    boyebahar.persionblog.com

     
  • مرداد ۲۶, ۱۳۸۵ ۱:۰۸ قبل‌ازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    ** بنام تو ای قرار هستی **
    سلامی دوباره خدمت شما
    امیدوار بودم دیگه آپدیت کرده باشید . ولی ناامید شدم. اما چیزی که باعث شد بیام فقط این نبود . حقیقتش دلم برای اینجا و خوندن دوباره حرفهاتون تنگ شده بود . اومدم هوائی تازه کنم . برام خیلی دعا کنید . این روزها خیلی سخت بیمارم . برای همین کمتر سعادت پیدا می کنم خدمت برسم و عرض ادبی بکنم. هنوز هم دعا می کنم مشگلاتتون حل بشه و بازهم بنویسید
    موید باشید

     
  • مرداد ۲۷, ۱۳۸۵ ۴:۴۲ بعدازظهر

    نظر Anonymous ناشناس :

    یا رفیق من لا رفیق له

    کمال و نقص زندگی در چيست و آسوده و گرفتار کيست؟

    در حديث امام صادق (ع) آمده است:

    پنج خصلت است که هرکس هريک از اينها را نداشته باشد،

    همواره زندگانيش ناقص، عقلش نا پايدار و رو به زوال و دلش مشغول و نگران خواهد بود.

    التماس دعا

    یا علی

     

نظر شما چيه؟

بازگشت به صفحه اصلی